Een 747-8 kost op papier 351,4 miljoen dollar, en de energiezuinige 787-8 moet 206,8 miljoen dollar opbrengen. De prijzen die met name de grote luchtvaartmaatschappijen daadwerkelijk betalen voor hun vliegtuigen, ligt een stuk lager.
Een normale Boeing 747-8i biedt voldoende ruimte voor 450 passagiers en kost ongeveer 350 miljoen euro.
Volgens de fabrikant kost de nieuwe Boeing 787-9 ongeveer 250 miljoen dollar per stuk. Daar krijg je dan een lege kist voor, die je naar wens kunt invullen. 250 miljoen is misschien veel geld, maar dan heb je ook wat: de ramen zijn 30 procent groter dan in vergelijkbare vliegtuigen.
Wilt u een vliegtuig verkopen, dan bent u bij Koopvliegtuig.nl aan het goede adres. Registratie is binnen 5 minuten gedaan en volkomen GRATIS. Na registratie kunt direct uw advertenties plaatsen.
Privé-jetvluchten zijn nooit goedkoop. De prijs kan variëren van $1.300 tot $13.000 per uur, afhankelijk van de grootte van het vliegtuig, de afstand, of het een binnenlandse of overlandvlucht is, enz. Naast de vliegtuigkosten zijn er ook nog een aantal vergoedingen, belastingen en bemanningskosten die je moet betalen.
De Marokkaanse overheid heeft het luchtruim gesloten voor gewone vluchten, maar staat privé-vliegtuigen toe. Daarvoor moet echter een hoge prijs worden betalen.
Alle vliegtuigen variëren in prijs, afhankelijk van type, leeftijd, staat, maatwerk enzovoort. Nieuwe privéjets variëren in prijs van $ 3 miljoen tot meer dan $ 70 miljoen.
Als je uitgaat van bijvoorbeeld vijf vluchten per dag en een toestel 365 dagen per jaar vliegt, dan ben je ruim 26 jaar verder voordat die bovengrens is bereikt. “Als je een vliegtuig als de A320 intensief gebruikt, dan vlieg je misschien wel tien uur per dag. En dan is de levensduur zo'n vijftien jaar.
Straalvliegtuigen hebben gewoonlijk een luchtsnelheid nodig van 130-155 knopen (250–290 km/h); lichtere vliegtuigen zoals de Cessna 150 hebben genoeg aan 55 knopen (100 km/h), terwijl ultralights met een nog lagere snelheid af kunnen.
440.000.000 euro voor het duurste vliegtuig ter wereld (!)
Het duurste vliegtuig dat er momenteel op de wereld is is de Airbus A380. Dit vliegtuig is het duurste, maar tevens het grootste passagiersvliegtuig dat er momenteel bestaat op de wereld. Het vliegtuig is tevens de bestellen in een VIP-uitvoering.
Met een prijs van ongeveer 890.000 euro en bedrijfskosten van ongeveer 210-230 euro per uur is het een goedkoop vliegtuig in zijn klasse. In de VS wordt het voornamelijk commercieel gebruikt, terwijl het in Europa voornamelijk wordt gebruikt voor fractionele eigendomsmodellen en privé.
Dit luxe zakenvliegtuig kost een kleine 10 miljoen en is voor het eerst in Brabant | Cranendonck, Heeze-Leende | ed.nl.
Een eigen vliegtuig kost redelijk wat slijk. Voor een doordeweekse nieuwe vierzitter betaal je al snel 250.000 euro, en dan niet eens gek gaan doen met opties. Geen haalbare kaart en het blijft voor de meesten dan ook bij een droom.
In een typische vlucht van 9 uur legt het vliegtuig een kleine 9000 kilometer af, en gebruikt het iets meer dan 65.000 kilo brandstof. Dit komt dus neer op een verbruik van 7,22 kilo (9 liter) per kilometer, of 0,25 kilo (0,030 liter) per passagier per kilometer. iets beter dan 32 kilometer per liter per persoon dus.
Veel delen van Europa en Noord-Amerika hebben MLAT dekking boven 5.000 – 10.000 voet (ongeveer 1500-3000 meter). Voor sommige locaties is er MLAT dekking beneden de 1500 voet (450 meter), zoals Amsterdam.
De prijzen beginnen bij 650 euro per enkele reis. Een retourtje kost minimaal 990 euro.
Een 'gewone' 737-800 kost volgens de prijslijst van Boeing 89,1 miljoen euro. De in grootte vergelijkbare 737 MAX 8, die nog in ontwikkeling is en naar verwachting vanaf 2017 kan worden geleverd, staat voor 100,5 miljoen euro in de catalogus.
Je hebt vliegtuigen van 60 jaar oud tot nieuw uit de fabriek, en dan ligt het er ook nog aan wat de uitrusting is die bij een vliegtuig inbegrepen of gewenst is. Daar lopen prijzen uiteen van €6.000,- tot wel €250.000,- dus je kunt het zo gek maken als je zelf wilt.
Om jouw PPL te behalen en te leren vliegen zijn er minimale eisen die nodig zijn om de opleiding succesvol af te ronden. Zo moet er een minimaal aantal uren worden gevlogen, speciale theorie vakken gevolgd worden en er moet ook een medische keuring plaatsvinden om uiteindelijk jouw vliegbrevet te krijgen.