Kun je iets ruilen zonder bon?

Ik heb spijt van mijn aankoop Ook dan zal de verkoper naar de aankoopbon of pakbon vragen. Hebt u die niet meer, dan hoeft hij het product niet terug te nemen of te ruilen. Ook niet als u op een andere manier bewijst dat u het product bij die winkel hebt gekocht. De reden hiervoor is dat ruilen geen recht is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat als je je bonnetje kwijt bent?

Neem contact op met de verkoper en vraag of je het product mag ruilen, ook al heb je geen bon meer. Soms kun je met elkaar nog iets oplossen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Is een kassabon verplicht?

Als ondernemer ben je verplicht een kassabon mee te geven aan klanten als zij dit wensen. Ook bij een pinbetaling moet je een pinbon kunnen verstrekken als de klant daarom vraagt. Maar steeds vaker wordt er een belangrijk milieuprobleem aangestipt omtrend papieren pin- en kassabonnen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ccv.eu

Heb je recht op garantie zonder bon?

– Een consument is niet verplicht een kassabon te overleggen wanneer hij met een ondeugdelijk product terugkomt. Wel kun je verlangen dat hij aantoont dat het bij je is gekocht. Of je kent de klant en doet dan helemaal niet moeilijk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op dezaak.nl

Kan je bij Zeeman ruilen zonder bon?

Bij een aankoop in de webshop ontvang je een factuur als bijlage van de verzendbevestiging.We verzoeken je om deze mee te nemen als je artikel(en) in de winkel wilt retourneren. Je hoeft hem niet te printen, maar je mag hem ook openen op je mobiel, zodat de winkelmedewerker de barcode kan scannen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zeeman.com

How do I return a gift without a receipt?

37 gerelateerde vragen gevonden

Wat als je geen Retourlabel hebt?

Ik heb nog geen verzendlabel voor retour

Dan kost het je niks. Je kunt je verzendlabel gratis laten printen bij een PostNL-punt. Of print het label zelf en plak het op je retourpakket. Zorg dat er geen andere labels zichtbaar zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is het verplicht om geld terug te geven?

Vaak ontvang je een tegoedbon of je geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om jouw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van jouw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Kan je een kassabon opvragen?

Bent u de bon toch kwijtgeraakt en is het product niet goed? Ook zonder kassabon heeft u rechten. Als dit allemaal niet lukt, kunt u het beste teruggaan naar de winkel. Daar kunt u vragen of een van de medewerkers zich de aankoop nog herinnert.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op plusonline.nl

Kan ik een bon opvragen bij Mediamarkt?

Wanneer wij jouw bestelling hebben verzonden, ontvang je hier een verzendbevestiging van samen met de facuur. Wellicht kun je deze vinden in jouw (spam)mailbox. Is de aankoopbon hier niet te vinden? Neem dan contact met ons op.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mediamarkt.nl

Wat is niet goed geld terug garantie?

Kapot binnen 1 jaar

Als repareren of vervangen niet kan, moet de verkoper uw geld teruggeven. Behalve als hij kan bewijzen dat het product door uw schuld kapot ging. Als u het product kocht vóór 27 april 2022, is deze periode 6 maanden in plaats van 1 jaar. Een product moet zo lang meegaan als u mag verwachten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe maak ik mijn eigen kassabon?

Btw bon maken: Wat moet er allemaal op een kassabon staan?
  1. De factuurdatum waarop je de factuur uitreikt.
  2. Jouw bedrijfsnaam en adresgegevens.
  3. Omschrijving van verleende dienst of geleverde product.
  4. Uit de factuur dient het btw-bedrag en btw-tarief te halen zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op factuur.tips

Waarom een kassabon?

De kassabon dient als bewijs van aankoop en betaling. Dit kan van belang zijn als men later in een winkel komt die hetzelfde product verkoopt (of nog eens in dezelfde winkel), terwijl men het eerder gekochte product nog of weer bij zich heeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikipedia.org

Is een kassabon papier?

Voor kassabonnen wordt vaak thermisch papier gebruikt, voorheen met BPA, en nu zonder. Van oud papier worden vaak nieuwe voedselverpakkingen gemaakt. Daar mogen geen BPA-resten in zitten. Doordat kassabonnen nu vrij zijn van BPA mogen ze bij het oud papier.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op milieucentraal.nl

Hoelang kan je iets terugbrengen?

Online en telefonische aankopen

Wanneer je online, telefonisch of aan de deur een aankoop doet, heb je als consument wettelijk gezien 14 dagen bedenktijd. In die periode mag je dus van afzien van de afname van een product of dienst of een artikel retourneren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op veritasadvies.com

Wat als je geen factuur hebt?

Op grond van de wet verjaart een vordering 5 jaar (artikel 3:307 BW) nadat deze opeisbaar is geworden. Verstuurt u alsnog een factuur binnen deze periode van 5 jaar nadat u uw prestatie / of goederen heeft geleverd, dan is er niets aan de hand en kan nakoming in en buiten rechte worden gevorderd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op tanger.nl

Wat is een bonnetje?

Wat is een bonnetje? Grote kans dat je ooit in je leven een bonnetje in je handen hebt gehad. Vaak is dit letterlijk een stuk papier waarop staat dat je betaald hebt of nog moet betalen. Naast dat een bonnetje een bewijs van betaling is, is het ook een aankoopbewijs en een garantiebewijs.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gratis-cursus-boekhouden.nl

Doet MediaMarkt aan inruilen?

Inruilen in de winkel

Ga naar de Smartbar in onze winkel en lever jouw oude apparaat in. De waarde van jouw oude apparaat wordt bepaald door een van onze Smartbar-medewerkers. Wanneer je akkoord gaat met het inruilbedrag, ontvang je een MediaMarkt-cadeaukaart met de waarde van jouw ingeruilde apparaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mediamarkt.nl

Kan je ruilen bij MediaMarkt?

Ben je niet tevreden met jouw aankoop? Bij MediaMarkt kan je jouw product binnen 30 dagen retourneren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op klantenservice.mediamarkt.nl

Kan je omwisselen in MediaMarkt?

Waar kan ik een aangekocht product omruilen bij MediaMarkt? Producten omruilen kan enkel in fysieke MediaMarkt-winkels. Ook wanneer je een product online hebt aangekocht in de MediaMarkt-webshop, kan je terecht in één van onze fysieke winkels of kan je contact opnemen met onze Customer Care Service via 02/465 55 00.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mediamarkt.be

Wat betekent kassabon?

een stukje papier waarop staat wat men wanneer gekocht heeft en hoeveel men daarvoor betaald heeft. De kassabon kan dienen als betalingsbewijs, aankoopbewijs en als garantiebewijs en is ook vaak nodig bij declaraties.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wiktionary.org

Wat is het aankoopbewijs?

Een betalingsbewijs is een bewijs dat een debiteur voor een bepaald product of dienst heeft betaald. Betalingsbewijzen komen in de meest uiteenlopende vormen voor. Het hoeft daarbij niet altijd om een ondertekend document te gaan. Ook een bankafschrift en een kassabon zijn namelijk voorbeelden van betalingsbewijzen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op mkbrecht.nl

Waar vind ik de kassabon in de AH app?

Stap 1: Download of open de AH app op mobiel of tablet. Stap 2: Zorg dat je Bonuskaart geactiveerd is. Stap 3: Klik rechtsboven in de AH app op Mijn profiel.Stap 4: Klik op 'Kassabonnen'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ah.nl

Kan een winkel retour weigeren?

Bij veel winkels mag u een aankoop binnen een bepaalde tijd ruilen. Maar dit mag niet altijd. In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Hoe lang kun je een koop ongedaan maken?

Volgens de wet heeft u 14 dagen de tijd om uw koop ongedaan te maken. Dit is de bedenktijd. U maakt de koop ongedaan met het 'herroepingsformulier' van de verkoper.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Hoe kun je geld terugvorderen?

Hoe kan ik een automatische incasso terugboeken?
  1. Elke automatische incasso kunt u binnen 8 weken zelf terugboeken. Dit heet storneren. U kunt ook de bank vragen dit voor u te doen.
  2. Is de automatische incasso onterecht? Dan heeft u 13 maanden om het bedrag terug te boeken. Dit doet u via de bank.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Populaire vragen