Ik heb spijt van mijn aankoop Ook dan zal de verkoper naar de aankoopbon of pakbon vragen. Hebt u die niet meer, dan hoeft hij het product niet terug te nemen of te ruilen. Ook niet als u op een andere manier bewijst dat u het product bij die winkel hebt gekocht. De reden hiervoor is dat ruilen geen recht is.
Neem contact op met de verkoper en vraag of je het product mag ruilen, ook al heb je geen bon meer. Soms kun je met elkaar nog iets oplossen.
Als ondernemer ben je verplicht een kassabon mee te geven aan klanten als zij dit wensen. Ook bij een pinbetaling moet je een pinbon kunnen verstrekken als de klant daarom vraagt. Maar steeds vaker wordt er een belangrijk milieuprobleem aangestipt omtrend papieren pin- en kassabonnen.
– Een consument is niet verplicht een kassabon te overleggen wanneer hij met een ondeugdelijk product terugkomt. Wel kun je verlangen dat hij aantoont dat het bij je is gekocht. Of je kent de klant en doet dan helemaal niet moeilijk.
Bij een aankoop in de webshop ontvang je een factuur als bijlage van de verzendbevestiging.We verzoeken je om deze mee te nemen als je artikel(en) in de winkel wilt retourneren. Je hoeft hem niet te printen, maar je mag hem ook openen op je mobiel, zodat de winkelmedewerker de barcode kan scannen.
Ik heb nog geen verzendlabel voor retour
Dan kost het je niks. Je kunt je verzendlabel gratis laten printen bij een PostNL-punt. Of print het label zelf en plak het op je retourpakket. Zorg dat er geen andere labels zichtbaar zijn.
Vaak ontvang je een tegoedbon of je geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om jouw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van jouw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.
Bent u de bon toch kwijtgeraakt en is het product niet goed? Ook zonder kassabon heeft u rechten. Als dit allemaal niet lukt, kunt u het beste teruggaan naar de winkel. Daar kunt u vragen of een van de medewerkers zich de aankoop nog herinnert.
Wanneer wij jouw bestelling hebben verzonden, ontvang je hier een verzendbevestiging van samen met de facuur. Wellicht kun je deze vinden in jouw (spam)mailbox. Is de aankoopbon hier niet te vinden? Neem dan contact met ons op.
Kapot binnen 1 jaar
Als repareren of vervangen niet kan, moet de verkoper uw geld teruggeven. Behalve als hij kan bewijzen dat het product door uw schuld kapot ging. Als u het product kocht vóór 27 april 2022, is deze periode 6 maanden in plaats van 1 jaar. Een product moet zo lang meegaan als u mag verwachten.
De kassabon dient als bewijs van aankoop en betaling. Dit kan van belang zijn als men later in een winkel komt die hetzelfde product verkoopt (of nog eens in dezelfde winkel), terwijl men het eerder gekochte product nog of weer bij zich heeft.
Voor kassabonnen wordt vaak thermisch papier gebruikt, voorheen met BPA, en nu zonder. Van oud papier worden vaak nieuwe voedselverpakkingen gemaakt. Daar mogen geen BPA-resten in zitten. Doordat kassabonnen nu vrij zijn van BPA mogen ze bij het oud papier.
Online en telefonische aankopen
Wanneer je online, telefonisch of aan de deur een aankoop doet, heb je als consument wettelijk gezien 14 dagen bedenktijd. In die periode mag je dus van afzien van de afname van een product of dienst of een artikel retourneren.
Op grond van de wet verjaart een vordering 5 jaar (artikel 3:307 BW) nadat deze opeisbaar is geworden. Verstuurt u alsnog een factuur binnen deze periode van 5 jaar nadat u uw prestatie / of goederen heeft geleverd, dan is er niets aan de hand en kan nakoming in en buiten rechte worden gevorderd.
Wat is een bonnetje? Grote kans dat je ooit in je leven een bonnetje in je handen hebt gehad. Vaak is dit letterlijk een stuk papier waarop staat dat je betaald hebt of nog moet betalen. Naast dat een bonnetje een bewijs van betaling is, is het ook een aankoopbewijs en een garantiebewijs.
Inruilen in de winkel
Ga naar de Smartbar in onze winkel en lever jouw oude apparaat in. De waarde van jouw oude apparaat wordt bepaald door een van onze Smartbar-medewerkers. Wanneer je akkoord gaat met het inruilbedrag, ontvang je een MediaMarkt-cadeaukaart met de waarde van jouw ingeruilde apparaat.
Ben je niet tevreden met jouw aankoop? Bij MediaMarkt kan je jouw product binnen 30 dagen retourneren.
Waar kan ik een aangekocht product omruilen bij MediaMarkt? Producten omruilen kan enkel in fysieke MediaMarkt-winkels. Ook wanneer je een product online hebt aangekocht in de MediaMarkt-webshop, kan je terecht in één van onze fysieke winkels of kan je contact opnemen met onze Customer Care Service via 02/465 55 00.
een stukje papier waarop staat wat men wanneer gekocht heeft en hoeveel men daarvoor betaald heeft. De kassabon kan dienen als betalingsbewijs, aankoopbewijs en als garantiebewijs en is ook vaak nodig bij declaraties.
Een betalingsbewijs is een bewijs dat een debiteur voor een bepaald product of dienst heeft betaald. Betalingsbewijzen komen in de meest uiteenlopende vormen voor. Het hoeft daarbij niet altijd om een ondertekend document te gaan. Ook een bankafschrift en een kassabon zijn namelijk voorbeelden van betalingsbewijzen.
Stap 1: Download of open de AH app op mobiel of tablet. Stap 2: Zorg dat je Bonuskaart geactiveerd is. Stap 3: Klik rechtsboven in de AH app op Mijn profiel.Stap 4: Klik op 'Kassabonnen'.
Bij veel winkels mag u een aankoop binnen een bepaalde tijd ruilen. Maar dit mag niet altijd. In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert.
Volgens de wet heeft u 14 dagen de tijd om uw koop ongedaan te maken. Dit is de bedenktijd. U maakt de koop ongedaan met het 'herroepingsformulier' van de verkoper.