De onbetwiste nummer 1 is Louis Vuitton. Dit merk staat al een aantal jaar op de hoogste positie van de duurste kledingmerken ter wereld. Vele bekende sterren hebben Louis Vuitton als favoriet kledingmerk.
1. Gucci. De lijst met top 10 merken kleding wordt aangevoerd door het merk Gucci. Het succes is mede te danken aan creatief directeur Alessandro Michele, die met de introductie van eclectische ontwerpen met felle kleuren en patronen, precies weet waar jonge mensen naar op zoek zijn.
Koop je een riem van Gucci, dan weet je dat je een van de beste lederen draagt. We zien prijzen gelijk aan kwaliteit, en daarom houden luxe merken hun prijzen hoog. Koop je iets wat veel geld kost, dan moet het wel goede kwaliteit zijn…
Het grootste modemerk ter wereld is Nike – en daarmee staat het Amerikaanse merk logischerwijs op de eerste plek in deze top 50. Nike staat vooral bekend om de schoenen, maar het merk verkoopt daarnaast ook andere kleren en accessoires. Dit zijn de 50 grootste modemerken ter wereld.
Louis Vuitton is volgens BrandZ het designermerk met de hoogste waarde. Iedereen kent de iconische tassen wel, maar het merk heeft nog veel meer. Zo veel dat het bedrijf een waarde heeft van 52 miljard dollar! Een duidelijke nummer 1 dus.
Eens de voorraad op is, wordt er niet bij geproduceerd. De prijzen zijn vergelijkbaar met die van andere skatelabels, maar deze aanpak maakt het merk een pak exclusiever. De producten zijn enkel te koop in Supreme-shops, en daarvan bestaan er maar elf in de wereld.
Stone Island logo
Het logo is opvallend en wordt door iedereen die het ziet als statussymbool gezien. De gedachte achter the patch is dat militairen een soortgelijke patch op een uniform dragen. Patches laten in het leger zien bij welke divisie een soldaat hoort, wat zijn naam is of welke specialiteit hij heeft.
Hermès werd in 1837 opgericht als oorspronkelijk leverancier van luxe lederwaren als zadels voor paarden aan adellijke families. Later werd dit uitgebreid naar een productie van hutkoffers en tassen. Hermes heeft een aantal iconische tassen op de markt gebracht en is ook bekend om haar sjaaltjes.
En hoe duurder het merk, hoe hoger de kosten voor reclame, marketing, ontwerpers en het hoofdkantoor. Soms zijn de materialen (zoals zijde) van een dure jurk ook beter en dus duurder. Maar de arbeidsters in de fabrieken verdienen bijna allemaal hetzelfde, ongeacht het merk waarvoor ze werken.
De vis die Fred als naam heeft laat men terugkomen in borduursels, knopen, en voeringen van de casual overhemden, gilets, colberts, herenpolo's en t shirts van het merk. Een colbert draagt ook vaak een immitatie vishaak op het rever.
Designermerken in de modewereld
Want onder de echtte designermerken verstaan we toch wel onder andere: Louis Vuitton, Chanel en Versace. Bij designermerken zoals Dior, Chanel, Louis Vuitton betaal je al gauw voor een tas €1000, -. Normale mensen kunnen dit niet 1 2 3 betalen en vinden dit ook niet nodig.
Gucci. Gucci is met een groei van 23 procent de sterkste klimmer van het afgelopen jaar en staat op de 33e plek op de wereldranglijst van sterkste merken. De merkwaarde van het Italiaanse modebedrijf bedraagt 14,4 miljard euro.
Italië is natuurlijk vooral bekend vanwege luxemerken zoals Louis Vuitton, Armani, Prada en Dior, maar het land heeft ook nog steeds een flinke kledingindustrie.
In 1975 werd het merk Armani opgericht door de Italiaanse Giorgio Armani. Het merk heeft wereldwijd vestigingen en wordt door iedereen in de modewereld gekend. Voor een Armani kledingstuk betaal je gemiddeld 1000,-. Het merk heeft ook ''goedkopere'' secties onder zich, bijvoorbeeld de ''EA7'' collectie.
Voor de eerste spijkerbroeken gaan we terug naar het jaar 1873. Het waren Jacob W. Davis en Levi Strauss die in 1873 octrooi aanvroegen op hun spijkerbroek. Deze broek heeft altijd de oervorm behouden; een model pantalon die – volgens de overlevering – ooit in en rond Genua populair was.
De Grieken en Romeinen wilden er niet veel van weten en vonden het kledingstuk barbaars. Pas op het einde van de Romeinse tijd - en parallel met de invallen van de Germanen - werd de broek populair en aanvaard kledingstuk in de Romeinse wereld. Tijdens de Middeleeuwen werd het hét kledingstuk voor de man.
De outdoor parka's van de merken Woolrich en Canada Goose zijn peperduur. Niet zomaar. Voor de jassen zijn eenden geplukt (voering) en vossen om zeep geholpen (bontkraag).
Sevn Alias nam The North Face, samen met rappers als Ronnie Flex en rapgroep SBMG, uit de straatcultuur mee en maakte het populair in de hiphopwereld, waarna andere hiphopartiesten het merk ook gingen dragen. Het merk is niet alleen populair onder hiphoppers, ook BN'ers dragen het, zoals bijvoorbeeld Humberto Tan.
Het merk staat bekend om zijn innovatieve aanpak en lange lijst van verfijnde stoffen, complexe behandelingen en deskundige verftechnieken. Stone Island is zonder twijfel een van de meest invloedrijke merken van dit moment, dat de kloof probeert te dichten tussen luxury en streetwear.
Supreme is een skateboardwinkel en kledingmerk, oorspronkelijk uit New York, waar in april 1994 de eerste Supreme store werd geopend door James Jebbia. Het merk richt zich grotendeels op jeugd uit de skateboard-, hiphop-, en punkcultuur. Het bedrijf produceert voornamelijk streetwear, accessoires en skateboards.
Je kunt Supreme in de winkels op verschillende locaties kopen. In de VS is dat in New York City, Brooklyn en Los Angeles, in Europa in Londen en Parijs en in Azië op meerdere locaties in Japan, waaronder Tokio, Osaka en Fukuoka.