SEO is de afkorting van de Engelse term 'Search Engine Optimization' wat in het Nederlands zoekmachine optimalisatie betekent. Een zoekmachine optimalisatie specialist is iemand die ervoor zorgt dat websites op de juiste manier aangepast worden zodat ze beter gevonden worden in Google.
SEO staat voor Search Engine Optimization. SEO staat voor het verbeteren van een website, met als doel hogere posities te krijgen in de organische zoekresultaten van zoekmachines. Hoe hoger een website scoort op belangrijke zoekwoorden, des te groter is de kans dat gebruikers die website bezoeken.
De SEO specialist verdient over het algemeen goed en het beroep kent goede secundaire arbeidsvoorwaarden. Een starter verdient tussen de 2500 en 3000/3200 euro, wat snel kan oplopen. Na enkele jaren groeit hij door naar een senior SEO Specialist en verdient dan gemiddeld tussen de 3000 en 4500 euro per maand.
SEO staat voor Search Engine Optimization, oftewel zoekmachine optimalisatie en heeft betrekking op je organische zoekresultaten (onbetaald). SEA staat voor Search Engine Advertising, oftewel zoekmachine adverteren en heeft betrekking op je betaalde zoekresultaten.
Ideale seo tekst lengte per situatie
Het is gebleken dat als je blog boven de 1.000 woorden is je blog beter zal gaan scoren. Je zou op z'n minst 300 woorden voor je blog moeten schrijven, anders kan Google het beschouwen als een pagina met te weinig inhoud. De ideale lengte voor een productpagina is circa 150 woorden.
Gebruik rond de 3% aantal keer het zoekwoord per pagina.
Je kunt dus niet zeggen, gebruik het keyword 6x in je tekst, maar kijk naar de hoeveelheid tekst en gebruik met mate (rond de 3%).
Google Analytics is een interessante en gratis tool van Google. Het kan gebruikt worden om vrijwel alle activiteiten te volgen en inzichtelijk te maken. Zowel verkeer naar jouw website, op jouw website als van jouw website kun je meten. De informatie wordt overzichtelijk vastgelegd.
Jouw posities checken, even Googlen
Bij Google ranking ga je kijken waarop de zoektermen scoren en welke posities je behaalt. Dit geeft een idee van waar sta ik in Google. Je kunt dit onderzoek uitvoeren door zelf een zoekterm in te voeren en te googelen wat je positie is, maar dit geeft geen juist beeld.
Met Google Ads kunt u gemakkelijk effectieve advertentieteksten schrijven of afbeeldingen toevoegen. Er zijn verschillende advertentie-indelingen beschikbaar en we helpen u bepalen hoe u uw advertentie het beste kunt samenstellen op basis van uw advertentiedoelen en marketingdoelstellingen.
Search Engine Advertising (SEA) SEA staat voor Search Engine Advertising en betekent zoekmachine-adverteren: het tegen betaling plaatsen van zoekadvertenties om zo boven de natuurlijke zoekresultaten te verschijnen.
Een content marketeer is een online marketeer die zich specifiek richt op content. Een content marketeer kent zijn doelgroep van binnen en van buiten, weet welke informatiebehoefte de doelgroep heeft in alle fases van de klantreis en weet hoe de doelgroep de informatie graag wil verwerken.
Een SEA Specialist in Nederland verdient gemiddeld € 3.610 bruto per maand. Salarissen variëren van € 3.070 (laag) tot € 4.155 (hoog). Op deze pagina vind je een gedetailleerd overzicht van de gemiddelde brutolonen per stad, opleidingsniveau, provincie, carrièreniveau, bedrijf en dienstverband.
Het meest gebruikte tarief is het tarief per uur. Hierbij betaalt de klant een vaste prijs per uur voor de zoekmachine optimalisatie. Deze prijs varieert bij de meeste bedrijven vaak tussen de 75 en 200 euro exclusief BTW.
SEO staat voor search engine optimization, oftewel zoekmachineoptimalisatie. Onder SEO vallen alle werkzaamheden die je uitvoert om ervoor te zorgen dat je website hogere posities pakt in zoekmachines, zoals Google. Zoekwoordenonderzoek is onmisbaar als je gericht aan de slag wilt gaan met SEO.
Wat levert SEO op? Bij SEO zet in op organische groei. Je creëert dus waarde voor de lange lange termijn. Deze waarde kun je uitdrukken in klikprijzen of conversies.
Het beste antwoord. In deze tool van adwords van google kun je zoekwoorden intikken. En vervolgens wordt er aangegeven hoeveel keer er op die term gezocht is in google. Hier kun je dus zijn hoevaak iemand gegoogled is, maar niet door wie.
Om de scoren van jouw zoekwoorden in Google te bekijken ga je in het linkermenu naar: 'Keywords'. Vervolgens krijg je onderstaande scherm te zien. Per kolom zie je: De zoekwoorden waarvoor jouw website scoort in Google.
Google Analytics (gratis product)
Google Tag Manager is een gratis tool waarmee je zelf tags (ook wel scrips of codes) kunt toevoegen aan je website. Hiervoor dien je eenmalig de code van Google Tag Manager op je website te plaatsen. Daarna kun je alle tags zelf plaatsen. Denk hierbij aan tags van tools zoals Hotjar of Google Ads.
Het kan nog nog even duren voordat je ook echt data te zien krijgt in je Google Analytics dashboard. Dit mag niet langer dan 24 uur duren.
Zoekmachines zijn slim: natuurlijk taalgebruik
Maar is je zoekwoord dichtheid te laag, dan weet Google weer niet wat nu precies je boodschap is en ben je niet relevant genoeg voor degene die op zoek is naar informatie.
Bij het bepalen van goede keywords is het belangrijk om in je achterhoofd te houden dat de zoektermen relevant moeten zijn voor de informatie waar de doelgroep naar zoekt. Door je in te leven in de doelgroep kun je bedenken welke termen zij zouden gebruiken om bepaalde producten te vinden.