Als je een probleem met synchronisatie ondervindt, zou je dit normaal kunnen oplossen door uit en opnieuw in te loggen bij je account, de cache te wissen, of de app opnieuw te installeren. Deze oplossingen kunnen er echter toe leiden dat je ongesynchroniseerde gegevens verliest.
Op veel Android-telefoons en -tablets kun je synchroniseren voor alle apps tegelijk uitschakelen. Wellicht heb je synchroniseren per ongeluk of expres uitgeschakeld. Ook als synchronisatie al is ingeschakeld, schakel je deze functie enkele keren uit en weer in.
Als er weinig opslagruimte vrij is op je telefoon of tablet, werkt de synchronisatie niet. Ga als volgt te werk om opslagruimte vrij te maken op je apparaat: Verwijder apps die je niet gebruikt. Verwijder gedownloade bestanden of bestanden die je hebt gemaakt, of verplaats bestanden naar je computer.
Synchronisatie met iCloud kan om verschillende redenen worden onderbroken, bijvoorbeeld als je bepaalde apparaatinstellingen inschakelt of meer iCloud-opslagruimte nodig hebt.
Synchronisatiefout. Een rode cirkel met een witte 'X' betekent dat je bestand of map niet kan worden bijgewerkt of gesynchroniseerd. Als je zojuist hebt geprobeerd dit bestand of deze map aan je Dropbox-account toe te voegen, kan dit betekenen dat het item niet kan worden toegevoegd.
U kunt de bestanden synchroniseren in uw OneDrive of sitebibliotheken zodat ze altijd beschikbaar zijn op uw computer, zelfs als u offline bent. Wanneer ze zijn gesynchroniseerd, kunt u bestanden toevoegen, bewerken en verwijderen van uw computer. Uw wijzigingen worden automatisch gesynchroniseerd.
Open de Play Store op je smartphone (of ander Android-apparaat); Druk rechtsboven op je profielfoto en kies voor 'Apps en apparaat beheren'; Tik nu op 'Apps synchroniseren met apparaten'; Kies welke apparaten je wil synchroniseren.
Synchronisatie hervatten
Log in op je Google-account als je de synchronisatie weer wilt aanzetten:Open Chrome op je computer.Klik rechtsboven op Onderbroken. Opnieuw inloggen.
De meeste synchronisatieproblemen zijn tijdelijk. Meestal kan je account binnen enkele minuten weer worden gesynchroniseerd. Als je toch problemen blijft houden met de synchronisatie, probeert je de onderstaande oplossingen. Belangrijk: Je gebruikt een oudere Android-versie.
Sync staat voor synchroniseren, oftewel twee of meer dingen die harmonieus met elkaar samenwerken. Als bijvoorbeeld een film niet synchroon is, komen de lipbewegingen van de acteur niet overeen met de audiotrack.
E-mail synchroniseren is ervoor zorgen dat dezelfde set e-mails toegankelijk en up-to-date is op meerdere apparaten of e-mailclients.
Controleer of nieuwe gegevens automatisch naar uw apparaat worden gepusht. Tik in iOS 14 of hoger op 'Instellingen' > 'Mail' > 'Accounts' > 'Nieuwe gegevens' en schakel 'Push' in. Tik in iOS 13 of eerder op 'Instellingen' > 'Wachtwoorden en accounts' > 'Nieuwe gegevens' en schakel 'Push' in.
Synchronisatie met iCloud werkt niet
Dan kan het helpen om je apparaat opnieuw op te starten. Controleer dan ook meteen even of je wel op het juiste account ingelogd bent. Dat doe je door naar Instellingen te gaan en op jouw naam te klikken. Je ziet dan op account je bent ingelogd.
Om synchronisatie via wifi in te stellen, sluit je het apparaat met een USB- of USB-C-kabel aan op de Mac.Vervolgens schakel je synchronisatie via wifi in en kies je de gewenste instellingen. Telkens als het apparaat via wifi verbinding maakt met de Mac, kun je het selecteren in de navigatiekolom en synchroniseren.
Controleer de onderstaande zaken als een synchronisatie niet goed lijkt te werken. Zorg dat de synchronisatie app up-to-date is. Zorg dat je bestanden/mappen geen ongeldige karakters of bestandstypen bevatten. Zorg dat je niet meer dan 255 karakter gebruikt voor de namen van je bestanden/mappen.
Als u de bestanden die u hebt verwijderd niet kunt vinden, controleert u of u bent aangemeld bij de juiste Microsoft-account— Uw bestanden staan mogelijk veilig op een andere OneDrive, zoals uw persoonlijkeOneDrive-account. Als dit het geval is, meld u af bij uw OneDrive en meld u opnieuw aan met het andere account.
De Galaxy-telefoon kan contacten met veel verschillende diensten synchroniseren. Je kan contacten die in je Google-account zijn opgeslagen, controleren en gebruiken op je telefoon door ermee te synchroniseren.
Bluetooth-apparaat verbinden met Android-toestel
om bluetooth in te schakelen. (Of tik op de app Instellingen > Apparaatverbindingen > Bluetooth.) De telefoon of tablet zoekt naar bluetooth-apparaten in de omgeving.Tik onder 'Beschikbare apparaten' op de naam van het apparaat.
1 Tik in het gedeelte 'Accounts beheren' of 'Accounts' op het Google-account dat je wilt configureren.De details van je Google-account worden weergegeven.Tik op "Account synchroniseren". 3 Er verschijnt een lijst met details over de Google-accountgegevens die je kunt synchroniseren met je smartphone.
iCloud Drive configureren op je iPhone, iPad of iPod touch
Ga op je iPhone, iPad of iPod touch naar Instellingen > [je naam] > iCloud. Voer één van de volgende stappen uit: iOS 16, iPadOS 16 of nieuwer: tik op 'iCloud Drive' en schakel vervolgens 'Synchroniseer deze [apparaat]' in.
Automatisch synchroniseren: Je hebt toegang tot alle foto's die je maakt en bewerkingen die je erin aanbrengt via elk apparaat waarop je inlogt. Als je een foto bewerkt en opslaat op je telefoon, ziet die er hetzelfde uit in Google Foto's.