Kan je een betaling terug halen?

Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven. Helaas kan dit bij een foute (losse) overboeking naar een rekeningnummer niet. Je kunt dus niet zomaar de bank vragen om het bedrag terug te storten op je rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bieb.knab.nl

Kan je een betaling terugdraaien?

Heb je een fout nummer ingevoerd? Vraag dan aan je bank of ze het geld kunnen terughalen. Jouw bank neemt contact op met de bank waar de ontvanger de rekening heeft. Die bank vraagt de ontvanger om het geld weer terug over te maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Hoe lang kun je een bedrag storneren?

Automatische incasso terugboeken (storneren)

Is de onterechte incasso al van je rekening afgeschreven? Een automatische incasso kun je tot 8 weken na de afschrijving storneren. Storneren betekent dat je het afgeschreven bedrag terugboekt naar jouw rekening.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Kan je een betaling terugdraaien ABN Amro?

Terugboeken via de ABN AMRO app

Tik op de betaalrekening waarvan het bedrag is afgeschreven. Tik op de afschrijving die u wilt terugboeken. Klopt de afschrijving niet? Tik op 'Terugboeken'.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op abnamro.nl

Kan ik een overboeking ongedaan maken ING?

Zelf terugboeken kan alléén bij incasso's

Bij de afschrijving vind je dus geen knop 'Terugboeken'. Ook wij mogen het geld niet voor je terughalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ing.nl

Ransomware betalen? Computer gegijzeld? Zo krijg je je bestanden terug!

17 gerelateerde vragen gevonden

Hoe kan ik mijn geld terug krijgen?

Hoe kan ik overgemaakt geld terugboeken? Dat ligt eraan hoe je de overboeking hebt gedaan. Bij een automatische incasso kun je een overboeking storneren, wel zo handig. Tot acht weken na de datum van afboeking kan je - in principe zonder reden op te geven - daar je bank opdracht toe geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bieb.knab.nl

Hoe kan ik mijn geld terug vragen?

Vraag het gewoon, het liefst al vooraf: 'Jij kunt wel met mij meerijden en dan delen we de kosten voor benzine. ' Daarna is het kwestie van een Tikkie sturen, die je eigenlijk al aangekondigd had. Dezelfde tactiek werkt voor etentjes, uitjes, geld voorschieten, etc.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op porterenee.nl

Kan je je geld terug krijgen als je bent opgelicht?

Krijg ik mijn geld terug? De kans dat je je geld terug krijgt is erg klein. Als de zaak door de politie wordt behandeld, dan bepaalt de rechter of het geld terugbetaald moeten worden. Maar meestal heeft de oplichter het geld al opgemaakt voordat je het eindelijk kunt terugkrijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op vraaghetdepolitie.nl

Kan ik een overboeking ongedaan maken Rabobank?

Wij kunnen het geld niet voor je terughalen. Maak bijvoorbeeld een betaalverzoek aan om het bedrag terug te krijgen. Maak je elke week of maand automatisch een bedrag over naar een bepaald rekeningnummer en is dit bedrag te hoog of juist te laag? Pas dan je periodieke overboeking aan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Wat te doen bij verkeerde overschrijving?

Neem in eerste instantie contact met je bank. Doe dat dadelijk zodra je vaststelt dat je een fout beging. Mogelijk kan je bank de overschrijving nog tegenhouden. Lukt dat niet, dan wil je bank misschien wel contact nemen met de bankinstelling van de begunstigde van de overschrijving.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op moneytalk.knack.be

Wat te doen bij een onterechte incasso?

Vertel het incassobureau of bedrijf met welk deel u het niet eens bent en waarom. Stuur onze voorbeeldbrief onjuiste rekening. Is het incassobureau of bedrijf het niet met u eens? Dan moeten zij bewijzen waarom de rekening wel klopt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Wat als iemand per ongeluk geld naar je overmaakt?

Als je geld naar een verkeerde bankrekening overmaakt, heb je dat onverschuldigd betaald. De ontvanger is wettelijk verplicht om het geld terug te storten. De bank staat hier in principe buiten. Je kunt eerst een betaalverzoek sturen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op overeenkomsten.nl

Kun je een PayPal betaling terughalen?

Met PayPal kun je zorgeloos shoppen. Als een online besteld artikel niet wordt bezorgd of niet aan de omschrijving van de verkoper voldoet, kunnen we je het volledige bedrag van de aankoop terugbetalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op paypal.com

Hoe lang duurt geld terug pinnen?

Retourpinnen is als het ware een omgekeerde pinbetaling. De winkelier stort het bedrag via uw betaalpas terug op uw bankrekening. De eerstvolgende werkdag wordt het retourbedrag bijgeschreven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op pin.nl

Hoe groot is de kans dat u geld overmaakt naar de verkeerde rekening?

Als iemand per vergissing een of twee verkeerde cijfers intoetst bij het ingeven van een betalingsopdracht, gaat die alarmbel af en verhindert de bank dat de verrichting wordt uitgevoerd. De kans dat iemand geld overmaakt naar een verkeerd rekeningnummer wordt daarmee nagenoeg onbestaande, aldus Febelfin.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op standaard.be

Hoe kan je een transactie verwijderen Rabobank?

Overboeking of incasso stopzetten of wijzigen

Wil je een periodieke overboeking of automatische incasso stopzetten? Een periodieke overboeking wijzig je zelf in internetbankieren of de Rabo App.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rabobank.nl

Wat gebeurt er als je geld overmaakt naar verkeerde rekening?

Indien u geld over hebt gemaakt naar een verkeerde rekening heeft u automatisch een vordering uit onverschuldigde betaling op de ontvanger. Dit betekent dat de ontvanger het geld aan u moet terugstorten. Helaas weet u in veel gevallen niet wie de rekeninghouder is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op elhannouche.nl

Wat betekent reservering bij betaling?

Een reservering betekent niet dat het geld in rekening wordt gebracht. De bank reserveert het geld op het tijdstip van de aankoop en dit wordt gedaan om ervoor te zorgen dat er genoeg geld aanwezig is om de betaling te voltooien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zettle.com

Waar kan ik terecht als ik ben opgelicht?

In de meeste gevallen kunt u bellen met de politie op 0900-8844 of naar het politiebureau gaan. In sommige gevallen zult u zich elders moeten melden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op politie.nl

Wat als ik opgelicht ben?

In geval van oplichting kun je aangifte doen bij de politie. Aangifte doen is nuttig, maar verwacht er niet te veel van. Echte oplichters zijn vaak al met de noorderzon vertrokken voordat (of zodra) hun praktijken aan het licht komen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Wat moet je doen als je online bent opgelicht?

Doe aangifte bij de politie

Voor oplichting via internet heeft de politie een speciaal meldpunt opgericht: het Landelijke Meldpunt Internetoplichting. Hier kunt u ook digitaal aangifte doen. Er moeten wel duidelijke aanwijzingen zijn voor oplichting. Een geschil over een contract pakt de politie niet op.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op achmearechtsbijstand.nl

Hoe krijg ik mijn geld terug van webwinkel?

Volgens de wet heeft u als consument recht op 14 dagen bedenktijd, nadat u een product via internet of telefoon heeft gekocht. Laat u binnen 14 dagen na levering van uw aankoop aan de webwinkel weten dat u het product terug wilt sturen, dan moet de webwinkel u het aankoopbedrag terugstorten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op invorderingsbedrijf.nl

Wat moet je doen als een leverancier niet levert?

Heb je geen levertijd afgesproken, dan geldt een wettelijke levertermijn van 30 dagen. Blijft levering uit, dan geldt dat je de verkoper extra levertijd moet geven, bijvoorbeeld 2 weken. Wordt het product dan nog niet geleverd, dan mag je de koop ongedaan maken en heb je recht op teruggave van je (aan)betaling.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consumentenbond.nl

Is de naam Belangrijk bij overschrijving?

Momenteel is de bank niet verplicht om bij een overschrijving na te gaan of het IBAN-nummer overeenstemt met de naam van de begunstigde die de consumenten op een overschrijving vermeldt. Meer nog: de klant is zelfs niet verplicht de naam van de begunstigde te vermelden opdat de overschrijving kan worden uitgevoerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op test-aankoop.be

Populaire vragen