U kunt de instellingen voor het filter voor ongewenste e-mail aanpassen in het dialoogvenster Opties voor ongewenste e-mail. Ga naar het tabblad Start en klik in de groep Verwijderen achtereenvolgens op Ongewenste e-mail en op Opties voor ongewenste e-mail.
Open het bericht dat door de ongewenste afzender is gestuurd. Klik in de rechterbovenhoek op Meer of op de drie verticale streepjes. Klik op [Afzender] blokkeren. Klik op de optie Spam melden als je het bericht wilt melden.
Waarom krijg ik nog steeds mail van geblokkeerde adressen?
Als e-mail van een geblokkeerde afzender nog steeds wordt weergegeven in uw Postvak IN, kan de afzender het volgende zijn: Hun e-mailadres wijzigen.Maak een regel voor Postvak IN om veelgebruikte woorden in uw e-mail met Postvak IN op te halen en deze te verplaatsen naar de map Verwijderde items.
Maak gebruik van het filter voor ongewenste e-mail in Microsoft Office Outlook In Office Outlook kunt u het probleem van spam beperken met het filter voor ongewenste e-mail, waarmee automatisch inkomende berichten worden beoordeeld en berichten die worden aangemerkt als spam, worden verzonden naar de map Ongewenste e- ...
Ziggo heeft een spamfilter die zelflerend is en bij veel verplaatste spam gaat er ook een lampje branden bij Ziggo, want dan werkt de spamfilter niet als verwacht en wordt er handmatig ingegrepen en wordt de spamfilter aangepast / scherper gezet. Sleep of verplaats je mail via de webmail of via IMAP naar de spam map.
Een spamfilter zoekt met een algoritme naar bepaalde kenmerken van een e-mail, zoals de afzender, het onderwerp, de inhoud en eventuele bijlagen. Het vergelijkt deze onderdelen tussen gewenste en ongewenste e-mails en kan hierdoor herkennen wat wel en niet gewenst is.
De kans is groot dat je e-mailadres terecht is gekomen op een lijst met e-mailadressen die door verschillende spammers wordt gebruikt. Dat verklaart waarom je er steeds meer krijgt. Ze gebruiken allemaal dezelfde lijsten. Net daarom blijf je deze berichten krijgen, ook al heb je een aantal afzenders geblokkeerd.
Als je in je Gmail-inbox ongewenste e-mail ontvangt, kun je die afzender blokkeren, jezelf afmelden voor berichten van die afzender of het bericht melden bij Gmail.
Je wil graag weten wat een persoon ziet als je zijn e-mail blokkeert. Als je e-mails blokkeert van een contactpersoon, zal deze hiervan geen melding krijgen dat het geblokkeert is of dat het e-mailadres niet meer bestaat.
Klik met de rechtermuisknop op de spam-e-mail en selecteer 'Afzender blokkeren'. Hiermee wordt de afzender toegevoegd aan uw lijst met geblokkeerde afzenders.
Klik met de rechtermuisknop op de spam-e-mail en kies 'Regel maken'. ...
Maak handmatig een regel op basis van specifieke trefwoorden.
Klik in E-mail op >Opties > Ongewenste e-mail. Schakel op het tabblad Opties het selectievakje Verdachte e-mail permanent verwijderen en niet verplaatsen naar de map Ongewenste e-mail in.
Een klacht over ongewenste sms-berichten (spam) kunt u ook indienen bij de Autoriteit Consument & Markt (ACM). Dit kan via het klachtenformulier op spamklacht.nl. De ACM kan actie ondernemen tegen bedrijven die de sms-regels overtreden. Zij kan een bestuurlijke boete of een dwangsom opleggen.
Je kunt met de online tool checkjelinkje.nl* bekijken waar je terechtkomt als je op een verkorte link of gewone link klikt en of die website waarschijnlijk veilig is. De browserextensie van Checkjelinkje blokkeert automatisch websites waarvan Checkjelinkje heeft herkend dat ze phishing bevatten.
Stuur kopieën van de spamberichten inclusief de oorspronkelijke headers naar [email protected]. Als uit het onderzoek blijkt dat een van onze abonnees spam of ongevraagde bulk e-mail heeft verstuurd, nemen we passende maatregelen.