Door de bijbehorende app op je smartphone te openen en bluetooth aan te zetten, synchroniseer je de watch met je smartphone. Nu zijn je apparaten met elkaar verbonden en ontvang je meldingen van je smartphone op het scherm van je smartwatch.
Navigeer op je horloge naar Instellingen.Veeg vervolgens naar Verbindingen en tik erop, en tik op Bluetooth . Controleer of de schakelaar voor Bluetooth is ingeschakeld en zorg ervoor dat de hoofdtelefoon in de koppelingsmodus staat.
Probeer je horloge en telefoon opnieuw in te stellen
Nadat je je telefoon of app hebt geüpdatet, probeer je beide apparaten opnieuw te koppelen. of de bijbehorende app voor je apparaat. Tip: Als je de bijbehorende app voor je apparaat gebruikt, volg je de instructies van die app. Een nieuw horloge toevoegen.
Kan het Bluetooth-apparaat niet koppelen
Zorg ervoor dat uw apparaat zich in de koppelingsmodus bevindt en controleer of het zich binnen het bereik bevindt. Ga naar Instellingen > Apparaten > Bluetooth & andere apparaten en controleer of Bluetooth is ingeschakeld. Schakel Bluetooth in Instellingen in.
Om notificaties te ontvangen op je smartwatch moet je smartwatch verbonden zijn met bluetooth en in bluetooth-bereik zijn van je smartphone. Het is in dit geval dus niet nodig om een verbinding met het internet te hebben om notificaties te ontvangen.
De verbinding met je telefoon werkt via elke app ongeveer hetzelfde: zet Bluetooth aan op zowel je telefoon als je horloge. Meestal krijg je dan op je horloge of telefoon een verzoek om de apparaten met elkaar te verbinden. Klik op akkoord, en je slimme apparaten zijn verbonden!
Overal verbonden
Met een 4G smartwatch heb je je smartphone niet nodig. Hierdoor luister je tijdens het hardlopen ook naar jouw online muzieklijst, zonder dat je je smartphone meeneemt. Ook ontvang je zo je oproepen en berichten op je smartwatch.
Open android.com/find op je telefoon of computer. Log in op het Google-account dat je ook gebruikt op je horloge. Als er meerdere apparaten worden weergegeven, selecteer je bovenaan het scherm je horloge.
Een Bluetooth-accessoire koppelen
Tik op de Apple Watch op 'Instellingen' > 'Bluetooth'. De Apple Watch zoekt Bluetooth-accessoires in de buurt.
Houd je Apple Watch ontgrendeld en om je pols met je iPhone in de buurt. Open de Apple Watch-app op de iPhone. Als op de iPhone wordt gevraagd om te bevestigen dat je de Watch wilt gebruiken, volg je de stappen op het scherm om de configuratie te voltooien.
Houd de Digital Crown ingedrukt terwijl je Apple Watch zich in de koppelingsmodus bevindt. Tik op 'Stel opnieuw in' wanneer dit wordt weergegeven op de Watch. Nadat de Watch opnieuw is ingesteld, kun je opnieuw koppelen.
Selecteer de actieknop en selecteer Instellingen > Bluetooth. Hiermee kunt u de huidige verbindingsstatus van Bluetooth® weergeven en Bluetooth draadloze technologie in- of uitschakelen ( Bluetooth technologie uitschakelen).
Bluetooth is een systeem dat draadloze communicatie tussen elektrische apparaten mogelijk maakt. Zo kunt u bijvoorbeeld veilig bellen tijdens het autorijden of uw telefoon verbinden met een smartwatch. Of uw smartphone aansluiten op draadloze luidsprekers, om liedjes vanaf uw telefoon met meer volume af te spelen.
Bluetooth inschakelen op je apparaat
Ga naar 'Instellingen' > 'Privacy en beveiliging' en tik op 'Bluetooth'. Schakel Bluetooth in voor de apps die je wilt gebruiken.
Meer informatie over het oplossen Bluetooth problemen. U vindt de Bluetooth-instellingen als volgt: Selecteer Start > Instellingen > Apparaten > Bluetooth & andere apparaten. Selecteer Meer Bluetooth-opties om meer Bluetooth-instellingen te zoeken.
zijn apparaten die radiogolven uitzenden. Bluetooth-apparaten kunnen worden beïnvloed door deze radiogolven wanneer ze worden gebruikt op een plek met meerdere radiogolven. Plaats het Bluetooth-apparaat op gepaste afstand van Wi-Fi-routers, pc's, magnetrons, koelkasten, etc. om ruis door radiogolven te voorkomen.
Als Bluetooth is ingeschakeld, maar de verbinding wordt herhaaldelijk verbroken en opnieuw tot stand gebracht, probeer dan dit: Ga naar "Instellingen" en selecteer "Algemeen beheer" Tik op "Resetten." Probeer het dan opnieuw na het resetten van de netwerkinstellingen.