Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link. Indien de status na twee dagen nog niet is veranderd mag je contact met ons opnemen.
Kan ik het please, please komen afhalen bij het sorteercentrum? Hoi Dennis, afhalen bij het sorteercentrum is niet mogelijk, daar kunnen ze namelijk niet 1 zending er tussen uit gaan halen.
Hoe lang blijft een pakket op een PostNL-punt liggen? We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.
GESORTEERD: Zending is ontvangen en wordt verwerkt.
Jouw brievenbuspakje heeft een eerste scan ontvangen in het sorteercentrum en wordt gesorteerd en vervolgens getransporteerd naar het juiste distributiecentrum in de bezorgregio van de ontvanger.
Dit kan komen door drukte onderweg. Of door slecht weer. We doen ons best om je pakket of post vandaag nog te bezorgen (uiterlijk 22.00 uur). Is je zending niet bezorgd?
Controleer de status van je pakket of post met track & trace
Of open de PostNL-app op je telefoon. Meestal krijg je de track & trace-code van de afzender, bijvoorbeeld via een bevestigingse-mail. Ben jij de afzender? Dan vind je de track & trace-code op het verzendbewijs dat je krijgt van het PostNL-punt.
Ga naar track & trace of open de PostNL-app op je telefoon. Vul de track & trace-code en postcode van de ontvanger in. De track & trace-code krijg je normaal gesproken van de afzender.
Sorteercentra in Nederland
De post uit de bekende rode brievenbussen (tegenwoordig oranje) wordt 's avonds gelicht en komt op de sorteercentra in Amsterdam, Den Haag, Elst, 's-Hertogenbosch, Nieuwegein, Rotterdam en Zwolle op de afdeling Opzetterij terecht.
Lukt het de bezorger niet om het pakket thuis af te leveren, dan gaat het vanaf nu direct naar de dichtstbijzijnde PostNL-locatie. Klantonderzoek door PostNL heeft uitgewezen dat de meeste ontvangers dat graag willen. Op deze manier kunnen ontvangers hun pakket daar een dag eerder ophalen.
Bij Primera winkels met een PostNL of DHL servicepunt kun je eenvoudig en snel je pakket verzenden en ophalen. Met meer dan 350 Primera winkels met een servicepunt zit er altijd wel een PostNL of DHL punt in de buurt!
DHL opent grootste en groenste e-commerce sorteercentrum voor Nederlandse markt. Vandaag heeft DHL Parcel op het duurzame bedrijventerrein De Wildeman in Zaltbommel het grootste en groenste pakketsorteercentrum voor de Benelux geopend.
Het nieuwe sorteercentrum speelt daarbij een belangrijke rol , legt een woordvoerster uit. Robotarmen leggen de pakketten op de band van de sorteermachine. Dat is in de 26 reguliere centra lastiger, omdat daar pakketten van alle maten en vormen voorbijkomen en daarom handmatig op de sorteerband moeten worden gelegd.
Hoe lang wordt mijn pakket bewaard bij een DHL ServicePoint? Maximaal 7 dagen. Zodra het pakket is bezorgd, ontvang je van ons bericht en na drie dagen sturen we een herinnering. Wanneer het pakket er een week ligt, wordt het teruggestuurd naar de verzender.
Met zondagbezorging kun je pakketten tot uiterlijk zondag 01:00 uur aanleveren op het depot van PostNL. Ze worden dan dezelfde nacht nog verwerkt en op zondag bezorgd. Deze service geldt voor bezorging van pakketten binnen Nederland.
Er wordt in het weekend niet veel post verstuurd, waardoor er op maandag weinig aanbod is. Dat maakt de bezorging relatief duur. Het schrappen van de maandag betekent volgens het ministerie dat de stijging van de prijs van een postzegel beperkt kan worden.
Op bezorgdagen (dinsdag t/m zaterdag) bezorgen we de post voor 20.00 uur.
Het kan een uur duren voordat een zending in ons systeem verschijnt. Geef het een beetje tijd en probeer het opnieuw. Zendingen blijven ongeveer 90 dagen in ons systeem staan.
Jaarlijks verdwijnen tienduizenden postpakketten in het niets. Ze raken kwijt of worden gestolen. Met de explosieve groei van het online shoppen groeit ook het aantal verdwenen pakketen snel. De consument is de dupe.
Als je pakket onderweg is beschadigd of zoekgeraakt, meld dit dan zo snel mogelijk bij ons via chat. Voor een pakket geldt standaard een vergoeding van €3,40 per kilo. Geen of onleesbaar label? Heb je na het aanmaken van je pakket geen label ontvangen, of is het label niet leesbaar?
Tussen 8.00 en 18.00! Als Post Service bezorgen wij namelijk 2 keer per week post. Om precies te zijn op dinsdag en vrijdag tussen 8:00 en 18:00 uur. Onze postbezorgers mogen zelf bepalen op welk moment van de dag zij de post bezorgen.
Post die door onze medewerkers met de hand wordt gesorteerd (niet-machinaal) Post die meer dan 350 gram weegt. Post die door de afzender zelf is gesorteerd.
SMG, Sorteermachine groot
De SMG is een machine van 24 meter lang waar aan de kop van de machine de post wordt ingevoerd en machinaal wordt gesorteerd. Aan de zijkanten komt de post gesorteerd op postcode uit de machine in bakken terecht. Deze bakken worden door medewerkers uitgehaald en in containers geplaatst.