U vindt uw PNR code, bestaande uit zes alfanumerieke tekens, aan de rechterzijde van uw vliegticket, zoals aangegeven op onderstaande afbeelding. Daarnaast bevat een e‑ticket van het reisbureau nog een andere boekingsreferentie bestaande uit zes tekens, deze kunt u ook gebruiken om online in te checken op emirates.com.
Uw boekingsnummer staat vermeld op de aankoopbevestiging en bestaat uit 6 letters.
PNR staat voor Passenger Name Record. Het is algemeen bekend als een reserveringsnummer (PNR). Deze wordt u verstrekt wanneer u een optionele reservering maakt en/of een ticket koopt. De PNR code bestaat uit cijfers en letters.
De code bestaat altijd uit 6 tekens en bevat een combinatie van zowel cijfers als letters. Mocht de boekingscode nog niet op je bevestigingsscherm verschijnen, staat de code in ieder geval altijd in je boekingsbevestiging die je na het boeken per email ontvangt.
Controleer altijd goed of je naam overeenkomt met de naam in je paspoort. Op het ticket staat de boekingscode van Vliegtickets.be maar ook de boekingscode van de luchtvaartmaatschappij. De laatste heb je nodig samen met je paspoortgegevens om online in te checken.
Wij mogen u niet online inchecken vanwege overheidsvoorschriften. Indien u niet online kunt inchecken, zijn hier geen extra kosten aan verbonden. We kijken ernaar uit u te verwelkomen bij de check-in balie op de luchthaven.
Om je e-ticket te bekijken kun je inloggen via MyTrips. Je ontvangt dan opnieuw de e-ticketmail. Let op, de e-mail is je e-ticket. Op je e-ticket staat per vluchttraject de boekingscode van de airline ( luchtvaatmaatschappij locator) aangegeven.
Passenger Name Record (PNR)
Luchtvaartmaatschappijen leggen gegevens vast over de reservering en check-in van iedere passagier die een vlucht boekt. Bijvoorbeeld de datum van reservering, contactgegevens en bagage-informatie. Deze gegevens heten Passenger Name Records (PNR).
Jouw inloggegevens vind je terug onder 'Vlucht & bagage' in Mijn Prijsvrij. Log in met je achternaam, vertrekdatum en boekingsnummer wat in 'Mijn Prijsvrij' staat aangegeven.
Je kunt niet alleen via websites jouw vlucht volgen, maar ook via verschillende apps. Zo hebben Flightradar24 en Planefinder ook een app. Met deze apps kun je een specifieke vlucht volgen of opzoeken met jouw camera.
Indien het niet lukt om een stoel online te reserveren, betekent dit dat KLM de nog beschikbare zitplaatsen uitsluitend tijdens online inchecken (vanaf 30 uur voor vertrek) of daarna op de luchthaven vrijgeeft.
Wanneer je met Corendon (Dutch) Airlines vliegt, kun je vanaf 48 uur tot 5 uur voor vertrek online inchecken en je boardingpass uitprinten via de website www.fly.corendon.com. Corendon automatiseert het inchecken van bagage. Ideaal als je online bent ingecheckt!
Voor je vlucht met Corendon Airlines bepaalt het door jou gekozen tickettarief of en hoeveel bagage bij je ticket is inbegrepen. Zodra je op deze website de beschikbaarheid van een vlucht zoekt en vervolgens op de door jouw gewenste datum en vlucht klikt, zie je welke tarieven er voor je vlucht beschikbaar zijn.
Een reserveringsnummer is een unieke reeks cijfers en letters die wordt gegenereerd wanneer een betaling voor een boeking wordt gedaan. Het reserveringsnummer wordt gedeeld met eigenaren en gasten.
Geeft de TUI app “Sorry, we kunnen deze boeking niet vinden” aan, controleer dan de inloggegevens nogmaals. Als de TUI app aangeeft “Je boeking wordt nog niet ondersteund” dan heb je wellicht één van de uitgesloten reizen geboekt.
Een vliegticket en een E-ticket zijn bijna hetzelfde. Het verschil is dat het E-ticket digitaal is en een vliegticket vaak op papier. Deze tickets zijn eigenlijk niet veel meer dan een reservering voor een ticket in het vliegtuig. Ze zijn eigenlijk een 'bonnetje' waarmee je kan bewijzen dat je hebt betaald.
- Vanwege lokale regelgeving is voor sommige bestemmingen online inchecken niet toegestaan. Je krijgt dan de melding om de instapkaart af te halen bij de check-in balie. - Er is een storing in ons systeem.
Op de website van de luchtvaartmaatschappij met wie je vliegt kan je vanaf 24 uur voor vertrek online inchecken. Is online inchecken verplicht? Online inchecken wordt altijd geadviseerd en is verplicht bij Ryanair, Wizz Air,easyJet en Laudamotion.
Op de website van de vliegtuigmaatschappij kun je online inchecken voor je vlucht. Per vliegtuigmaatschappij verschilt het vanaf wanneer je online kunt inchecken. Dit varieert tussen de 72 en 24 uur voor vertrek. Je kunt vaak online inchecken via de website of via de app van de vliegtuigmaatschappij.
Uw reserveringsnummer staat in de e-mail met het reisoverzicht die u hebt ontvangen ten tijde van de boeking.
Voor het inloggen op de Selfservice heb je een PNR nummer nodig. Dit nummer vind je terug op de factuur (achter de geboortedata van de reizigers) en op jouw tickets.
Het reservatienummer en/of het e-ticket nummer kan je terugvinden op de mail die je hebt ontvangen van [email protected] en kan je vinden bij 'SNA Record Locator'. Deze bestaat uit 6 karakters (combinatie van cijfers en letters).
U kunt op verschillende manieren een vliegticket boeken. Bijvoorbeeld via een reisbureau of via internet. Soms boekt u alleen een vliegticket, en soms een pakketreis. Een pakketreis is bijvoorbeeld een vliegreis inclusief overnachting in een hotel of appartement.
Je gebruikt je e-ticket om online in te checken of op de luchthaven. Bij de meeste luchtvaartmaatschappijen kun je vanaf 48-24 uur voor vertrek online inchecken en bij sommige luchtvaartmaatschappijen is dit zelfs verplicht.
Nee. Waar het ticket als bevestiging van de reis kan worden gezien, is een boarding pass of instapkaart nodig om ook daadwerkelijk aan boord van een vliegtuig te kunnen gaan. Je ontvangt deze boarding pass op het moment dat je bent ingecheckt. Met deze boarding pass heb je vervolgens toegang tot de vlucht.