Als content razendsnel over het internet verspreid word, wordt er gesproken over viraal gaan. Jouw content wordt dan razendsnel gedeeld. Elke keer als er iets gedeeld wordt op blogs, maar ook social media krijgen meer mensen het te zien.
De term 'viraal gaan' slaat op het moment dat een stukje inhoud, dat vaak een afbeelding of video is, zich als een inktvlek over het internet verspreidt. Om viraal te gaan, moet iets een hoge deelbaarheid hebben. Met andere woorden, het moet iets zijn dat je graag met anderen deelt via digitale media.
Gebruik de juiste hashtags
Misschien wel het belangrijkste antwoord op de vraag “hoe kun je veel volgers krijgen op Instagram?”: maak gebruik van hashtags. Niet zomaar hashtags, maar kijk naar de hashtags die trending zijn met betrekking tot jouw onderwerpen.
de For You Page bevat filmpjes die TikTok je aanraadt op basis van interactie en eerder bekeken video's. Swipe omhoog en je ziet een constante feed van korte filmpjes. De For You-pagina is erg belangrijk in het TikTok-algoritme. De bekende hashtag 'FYP' is een veelgebruikte manier om in deze feed terecht te komen.
Toch zijn er wel een aantal voor de hand liggende dingen die je kunt proberen om jezelf toch op die For You-pagina te krijgen. Zorg dat je meedoet aan relevante challenges, gebruik viral gaande muziek in je video en maak de video van hoge kwaliteit.
FY of FYP staat voor 'For Your Page', of 'For You'. Dat betekent niet dat iemand bijvoorbeeld wil stemmen dat de video op meer For You-pagina's voorbij zou moeten komen. Het betekent juist dat iemand bij je video is gekomen dankzij de For You-pagina (de Voor Jou-pagina dus).
Als je geen likes krijgt op Instagram, kan dat aan heel veel dingen liggen. Maar de kans is groot dat vooral komt omdat je het medium onderschat. En dat je er dus onvoldoende tijd en aandacht in investeert.
Het is creatief, kort én krachtig (15, 30 of 60 seconden) en zit daarmee precies tussen de foto's en video's op je tijdslijn en IGTV (long form video's) in. Een Instagram Reel mag dus 15, 30 of tegenwoordig zelfs 60 seconden duren.
Door likes, comments en shares stijgt je aantal views en wordt je video vaker gezien en met meer mensen gedeeld. TikTok houdt rekening met de populariteit van je video en beloont je als je regelmatig post. Blijf ook experimenteren om te kijken wat voor jou of jouw bedrijf het beste werkt.
Iemand die bijvoorbeeld vijfhonderd volgers heeft en waarbij er doorgaans 200 mensen een post zien, gaat al viral wanneer een Reel 1000 views heeft. Dus laat je niet weerhouden door je bescheiden aantal volgers en ga ook aan de slag met Reels!
TikTok heeft besloten om de maximumduur van de video's op zijn platform te verhogen tot 10 minuten. Dat bevestigde een woordvoerder van de video-app. Acht maanden geleden krikte TikTok de maximale duur al op van 1 tot 3 minuten. Aanvankelijk mochten filmpjes op de app maximaal 15 seconden duren.
Sommige makers melden dat ze ongeveer 2-4 cent per duizend weergaven zouden kunnen verdienen. Het betekent dat je ongeveer 20 dollar per 1 miljoen views, per video kunt verdienen.
De perfecte frequentie voor TikTok bestaat niet en zal per bedrijf ook verschillen, maar probeer in ieder geval 2 tot 3 keer per week actief aanwezig te zijn. Check daarnaast je statistieken in TikTok, zo zie je welke dag(en) het beste is voor jou om te posten en je doelgroep dus het meest actief is.
Het is onmogelijk om je profielbezoeken op Instagram te zien. De app houdt je bezoekersaantallen niet bij.
Wanneer je een Reels hebt gedeeld, kun je deze makkelijk delen in jouw Instagram Feed. Niet iedereen kijkt namelijk altijd eerst naar de Instagram Reels. Daarom kun je hem het beste delen op in jouw Feed, zodat jouw Reels meer kijkers krijgt. Zo krijg je al een veel groter bereik met jouw video.
Een goede reel bestaat altijd uit een combinatie van beeld en geluid. Vertel een kort verhaal in maximaal een minuut, maar het liefst in minder dan 15 seconden. We hebben het allemaal druk dus mensen kijken het liefst korte video's dus breng snel je boodschap over.
Wat is Instagram? In het kort: Instagram is een sociaal netwerk waarbij het allemaal draait om het delen van foto's en video's met je volgers. En om het bekijken van foto's en video's van de mensen die jij volgt. Dit kunnen vrienden zijn maar vaak zie je dat mensen ook bekende mensen of influencers volgen.
De beste dagen om een bericht te posten op Instagram is op maandag en donderdag. Zondag is hiervoor de slechtste dag. De beste tijd om te posten is 's ochtends tussen 8 en 9 uur. Een bericht posten tussen 3 en 4 uur in de middag zal je moeten proberen te vermijden, dit is namelijk de meest slechte tijd.
Of ook wel gezegd als “serieus”. Bijvoorbeeld, “ik heb het uit gemaakt met josh!!” En dan heb je als antwoord “omg fr(for real)?!
Net als Instagram en Facebook is het met TikTok ook mogelijk om geld te verdienen, maar zal het zeker niet vanzelf gaan. Je moet namelijk een behoorlijk grote fanbase hebben, wil je wat geld verdienen met TikTok. Het is dus de bedoeling dat je influencer gaat worden – en dus bekend op TikTok te gaan worden.