Bol betaalt de klant terug. Je ontvangt geen uitbetaling en betaalt geen commissie.
Wanneer je een beroep doet op je herroepingsrecht binnen de 14 dagen, is de verkopende partij verplicht het aankoopbedrag aan je terug te betalen. Dat betekent: prijs van het product, verzendkosten, administratiekosten, verpakkingskosten of creditcardkosten. Alles krijg je terug.
Binnen de zichttermijn van 30 dagen na de levering kun je je artikel kosteloos retourneren. Je doet dit in je bol.com klantaccount. Ga naar de betreffende bestelling, klik hier op de optie 'retour aanmelden' en volg de instructies. Je kunt een retourlabel uitprinten en op je pakket plakken.
Verwacht je nog een pakketje? Geef je retour dan gratis mee aan de bezorger, als er plek is in de bus. Lekker makkelijk! Let op: zorg dat er een geldig retourlabel op je pakket zit en dat je het goed hebt ingepakt.
Vaak ontvang je een tegoedbon of je geld terug. Dit is een gunst van de verkoper. Hij is dus niet verplicht om jouw product te ruilen of geld terug te geven. De mogelijkheid om te ruilen of teruggave van jouw geld moet op de kassabon staan of vermeld worden in de winkel zelf.
Zodra u zich realiseert dat u bent opgelicht, onderneem dan onmiddellijk actie. Raak niet in paniek; richt u in plaats daarvan op manieren om uw geld terug te krijgen en de cybercriminelen te pakken. Informeer uw bank: neem onmiddellijk contact op met uw bank of creditcardmaatschappij . Als er geld van uw rekening is afgeschreven, klaag er dan binnen drie dagen over.
Binnen 14 dagen nadat je de verkoper hebt laten weten dat je van de koop afziet, moet hij je het aankoopbedrag terugbetalen. Maar hij kan daarmee wachten totdat hij het product heeft ontvangen. Volgens de uitspraak van de Geschillencommissie moet je bewijzen dat het product aan de verkoper is teruggezonden.
Wie betaalt de kosten bij retour afzender? Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen.
De (retour)kosten voor het terugsturen betaal je in principe zelf, maar dat moet de webwinkel wel van tevoren aangeven. Sommige webwinkels hebben een gratis retourmogelijkheid. De resultaten: 37% van de webwinkels betaalt bij minstens 1 van de 3 bestellingen de bezorgkosten niet terug.
U hoeft alleen het label te bevestigen en pakketten af te geven bij een Postal Service™-faciliteit. Pakketten kunnen worden afgegeven door: Het aan een postbode te overhandigen . Het in een verzamelbox of een andere door de postdienst aangewezen locatie te deponeren voor de ontvangst van post.
Lees het retourbeleid van de winkel om er zeker van te zijn dat u het binnen de toegestane termijn retourneert. Maak indien nodig foto's van eventuele schade of defecten. Meld u aan bij uw online account en ga naar het gekochte artikel, of neem contact op met de verkoper met het aankoopnummer.Verpak het artikel veilig en verzend het naar het adres van de verkoper .
Verwacht je een pakketje en wil je ook iets terugsturen? Geef je retour dan mee aan de pakketbezorger die bij je langskomt. Alleen even een PostNL-retourlabel opplakken en klaar.
De verzendkosten voor het opsturen naar de klant van het product dienen bij een beroep op het herroepingsrecht betaald te worden door de webshop. Deze verzendkosten dienen dus samen met de aankoopprijs aan de klant terugbetaald te worden.
De formule om het rendement op de kosten te berekenen is de gestabiliseerde NOI van het onderliggende onroerend goed gedeeld door de totale projectkosten . Waar: Gestabiliseerd netto operationeel inkomen (NOI) = Effectief bruto-inkomen (EGI) – Directe operationele kosten. Totale projectkosten = Aankoopprijs + Ontwikkelingskosten + Renovatiekosten.
Als een product u niet bevalt en u stuurt het terug, dan is dat op uw kosten en voor uw risico. Als afzender bent u in principe altijd verantwoordelijk. Ook als u een antwoordnummer van de verkoper gebruikt. Komt uw retourzending beschadigd aan bij de verkoper, dan kan de verkoper een schadevergoeding vragen.
Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn. Dit is zeker niet het geval.
Altijd een PostNL-punt in de buurt. Je klant hoeft nooit ver weg om een retourpakket af te geven. Retour sturen kan ook 24/7 via een pakketautomaat.
Vul containers met opvulmateriaal zoals noppenfolie of piepschuimchips (verkrijgbaar bij de meeste Post Office®-vestigingen). Schrijf een retouradres op het item. Zet een contactnaam, adres en telefoonnummer erin. Sluit alle randen en openingen goed af met nylon- of vinyltape.
Als u goederen terugstuurt omdat u ze niet bevalt, zijn de kosten voor het retourneren voor uw rekening, tenzij de verkoper akkoord is gegaan met het betalen van de kosten .
Als een artikel echter wordt geretourneerd omdat het beschadigd, defect of niet conform de beschrijving is aangekomen, dan is de verkoper verplicht de retourkosten te betalen.
Het kan zijn dat u de kosten moet betalen om iets terug te sturen naar de verkoper . De verkoper had u moeten vertellen wie hiervoor moet betalen toen u het artikel kocht. Het had bijvoorbeeld in de algemene voorwaarden kunnen staan. Als ze u dat niet verteld hebben, moeten ze uw verzendkosten terugbetalen.
In een fysieke winkel bepaalt u zelf of klanten hun product mogen ruilen of terugbrengen (retourneren). In andere situaties hebben klanten meestal recht op bedenktijd. Ze mogen dan binnen 14 dagen van de koop af.
Je moet de verzendkosten van de heenzending en het aankoopbedrag terugbetalen, maar alleen als de klant zijn hele bestelling retourneert. De retourkosten hoef je niet te vergoeden.