Zijn oude Falcon, een 900, staat intussen te koop voor $9,3 miljoen op de website van de Franse Falcon-bouwer Dassault. De Mol en Van den Ende, die in totaal 2276 landingen met het vliegtuig hebben gemaakt, ongeveer één per week, zouden zo'n $28 miljoen hebben betaald voor de jet.
Het bedrijf Mavic Aviation (een samentrekking van Max en zuslief Victoria, gokken wij) heeft voor €12.003.602,40 aan vaste activa in de boeken staan. In gewonemensentaal: de kist is 12 miljoen waard, dus dat zal Branson er ook voor hebben gekregen. Na de aanschaf is er ook geïnvesteerd in het toestel.
Schiphol, 20 januari 2021 – Voor het eerst landde de PH-DTF Dassault Falcon 900EX op de nationale luchthaven bij Amsterdam.
In de Quote 500 van 2022 debuteerde Verstappen als rode lantaarndrager op nummer 500, met een geschat vermogen van €120 miljoen.
De privéjet van Formule 1-coureur Max Verstappen, registratie PH-DTF, is onlangs voorzien van een opmerkelijke upgrade. De Dassault Falcon 900EX van de tweevoudig wereldkampioen stond na afloop van het Formule 1-seizoen eind vorig jaar voor onderhoud enige tijd op de luchthaven van Basel.
Op relevante platforms als f1authentics.com verschijnen al F1-auto's voor zo'n 100.000 Britse ponden, wat momenteel neerkomt op zo'n 118.000 euro. Je kunt natuurlijk niet verwachten dat je een auto koopt die daadwerkelijk geracet heeft, maar hooguit een showauto die min of meer overeenkomt met het origineel.
Sinds Lewis Hamilton zijn Bombardier Challenger 605 verkocht omdat hij milieubewuster wilde leven, is Verstappen de enige F1-coureur met een eigen vliegtuig. 'Een derdehandsje' is het wel volgens Swart. Verstappen kocht het toestel van miljardair Richard Branson, die het op zijn beurt tweedehands op de kop had getikt.
Aston Martin DB11 AMR
Dit is in de basis een 'normale' DB11, met 30 pk extra. Ook is de AMR-variant gelimiteerd tot 200 stuks, best een zeldzaam apparaat dus. Verstappen heeft niets voor deze auto hoeven te betalen, wegens de sponsordeal van Aston Martin met Red Bull Racing.
Red Bull Racing heeft de succesvolle Hondamotor, die Verstappen twee wereldtitels opleverde, doorontwikkeld onder de naam Red Bull Power Trains. Daar zal Red Bull de komende jaren mee doorgaan, met vanaf 2026 financiële en technische ondersteuning van Ford.
Max Verstappen mocht eerder dit jaar al even in de Supervan rijden na de aankondiging van de samenwerking tussen Red Bull Powertrains en Ford, op de Nordschleife valt die eer juist te beurt aan zijn vader Jos Verstappen. Het elektrische busje waar Jos Verstappen over de Nordschleife mag scheuren: de Ford Supervan.
De versnellingsbak en power unit (die vandaag de dag bijzonder klein is) zijn nog waardevoller. Deze onderdelen worden respectievelijk geschat op zo'n 330.000 en zelfs 7,5 miljoen euro. De totale waarde van een complete Formule 1-auto wordt geschat tussen de 11 en 14 miljoen euro.
Sinds 2020 heeft Max Verstappen zijn eigen privéjet. De Red Bull Racing-coureur kan daardoor met een eigen vliegtuig, die uiteraard van alle gemakken voorzien is, naar de Grands Prix afreizen. Bekend is dat er ook regelmatig andere coureurs uit de Formule 1 meevliegen met Verstappen.
Het privétoestel van Verstappen, die in Monaco woont, landde kort na het middaguur op luchthaven Schiphol. Daar waren ook veel fans van de jonge Nederlander aanwezig. Maar zij kregen geen glimp te zien van de Red Bull-rijder. Hij verliet de luchthaven via een achteruitgang.
Wat kost een F1-helm? Een Formule 1-helm kost tussen de €4000 en €7000, zo meldde Verstappen.com in 2020. Een coureur draagt gemiddeld twaalf verschillende helmen per seizoen. Coureurs betalen hun helmen echter niet zelf.
De Formula One Group is de houder van de commerciële rechten. Als de duurste sport ter wereld kunnen de economische effecten significant zijn en worden interne politieke en financiële debatten vaak op de voet gevolgd door de media.
Zo werkt het: elk onderdeel van een Formule 1-bolide heeft een geschatte kostprijs. Zo kost een voorvleugel al snel €145.000 en een versnellingsbak maar liefst €420.000. Elke keer dat er schade wordt gemaakt en een onderdeel moet worden vervangen, stijgt dus de kassabon van de nodige reparaties.
De Airbus A380 kan een snelheid halen van meer dan 1.000 kilometer per uur! Maar de Boeing 787 Dreamliner (907 km/u) en Boeing 777 (905 km/u) zijn ook niet langzaam te noemen. Bekijk hieronder de snelheden van de meest voorkomende vliegtuigen op Schiphol.
De meeste coureurs vliegen met commerciële vliegtuigen, weliswaar businessclass. Max Verstappen gebruikt zijn eigen vliegtuig, dus ook om naar Melbourne te gaan. In dit geval levert dat een fikse reis vol tussenstops op.
Tegenwoordig moet de brandstof in de Formule 1 voorzien zijn van 10 procent ethanol (beter bekend als E10), waardoor deze duurzamer wordt. De auto's verbruiken ongeveer 135 liter brandstof per Grand Prix, wat een derde minder is dan de V8-motoren verbruikten.
Als het gaat om het totaal aantal overwinningen, is Lewis Hamilton de beste coureur die de Formule 1 ooit heeft voortgebracht.
Coureurs verliezen per race ongeveer twee á drie kilo, met name door te zweten. Dat is zelfs nog meer in hete omstandigheden. Ze worden gewogen om precies te weten hoeveel ze zijn kwijtgeraakt zodat dit weer aangevuld kan worden met vocht.
1. Rolls-Royce La Rose Noire Droptail - Meer dan $ 30 miljoen (2023) De Rolls-Royce Droptail zal naar verwachting voor meer dan 30 miljoen dollar worden verkocht, waardoor het (nu nog) de duurste nieuwe auto ooit is. De eigenaren vinden de auto ongetwijfeld mooi maar een onbetwiste schoonheid is hij niet.
Het salaris ligt tussen de 35.000 en 70.000 euro per jaar en dat staat in schril contrast met de enorme salarissen van de coureurs. Maar werken als Formule 1-monteur biedt een scala aan onbetaalbare voordelen.