Op dit moment worden de meeste Stella fietsen geleverd met een 522Wh accu (14,5 Ah 36 Volt). Dit is vrij groot. Een accu upgrade is ook mogelijk. Dit kost je naar verluid 150 euro.
Accu voor Stella type 2 – 14,5 AH inclusief 2.0 Ah oplader van € 369,00 voor € 359,00. Accu voor Stella type 2 – 14,5 Ah inclusief 3.0 Ah snellader van € 383,95 voor € 373,95.
Meestal liggen de bedragen voor het reviseren van een fietsaccu tussen de 300 en 500 euro. Nieuwe fietsaccu's variëren in prijs van 200 tot 800 euro. Een gemiddelde fietsaccu kost zo'n 500 euro. Zoals je dus kunt zien, is het reviseren van een fietsaccu gemiddeld gezien iets goedkoper.
Een 10.5 AH/ 374 Wh voor € 279,00.
Met onze standaard 13 Ah-accu kun je een flinke tocht maken tot 120 kilometer. Na de upgrade is de actieradius zelfs 170 kilometer. Zo kun je nog meer genieten van jouw elektrische fiets. Er zijn een aantal factoren die van invloed zijn op de actieradius, namelijk ondersteuningen, weerstand, schakelgedrag en gewicht.
Dat de nieuwste accu's tot wel 1000 maal opgeladen kunnen worden is helemaal waar, wat de heren fabrikanten er alleen niet bij vertellen is dat je dit wel binnen een jaar of 5 moet doen. Dat komt dus neer op 12.000km fietsen per jaar….. dat is best veel.
De prijs van een nieuwe accu varieert van €300 tot ruim €1200. Maar veel keus heb je niet: er past meestal maar één type accu op je e-bike. Fietswinkels hanteren vaak dezelfde prijs voor een type accu. Dit is meestal de adviesprijs van de fabrikant.
kun je jouw elektrische fiets of e-bike opvoeren? Ja, dat kan. Het is echter wel illegaal! Je maakt van je fiets in feite een brommer, maar dan zonder typegoedkeuring en dus ben je ook onverzekerd.
Jaarlijkse onderhoudsbeurt
Voor een kleine investering van €59,95 voor de onderhoudsbeurt in een E-bike Servicecenter of €79,95 aan huis, kun jij er weer een jaar of vijfduizend kilometer veilig tegenaan!
Stella Morena: Uitgeroepen tot beste e-bike van 2021!
Niet alleen heeft de RAI-vakjury de Stella Morena onlangs uitgeroepen tot beste e-bike van 2021, maar ook het grote publiek heeft onze prachtige e-bike omarmd met als bekroning de titel Best Getest!
Primair is de levensduur van een elektrische fiets-accu afhankelijk van het type accu. Zo zal een Nikkel Metaalhydride (NiMh) accu relatief kort meegaan een een LiFePo4 accu het langst.
Het bereik van de accu's, dus hoeveel kilometer de accu van een elektrische fiets meegaat, is afhankelijk van verschillende factoren. Daarom kan er slechts een schatting van de reikwijdte/actieradius aangegeven worden. De gemiddelde actieradius van een standaard accu is tussen de 30 – 60 km.
Bij de meeste e-bike accu's ligt deze tussen de 200 en 600 Wh. Als vuistregel kun je aanhouden dat je per 100 Wh zo'n 12 tot 14 kilometer kunt rijden bij normaal gebruik (25 km/h, matige wind, zonder al te veel eigen inspanning).
Uw fietsaccu regelmatig resetten
Als u uw batterij regelmatig volledig ontlaad en daarna pas weer aan de lader legt heeft u een beter idee van de werkelijke actieradius. Dit kan bijvoorbeeld 1x per maand als u veel fietst.
Dit is een goede en noodzakelijke check, waardoor je veilig blijft fietsen en wij de topkwaliteit van de e-bike en verschillende onderdelen kunnen garanderen. De eerste servicebeurt binnen drie maanden én binnen vijfhonderd kilometer is gratis in alle Stella E-bike Servicecenters.
Een fiets met een 500 wattuur-accu heeft met flinke ondersteuning een actieradius van 60 tot 70 kilometer. Met weinig ondersteuning haal je zo'n 150 kilometer. De actieradius hangt niet alleen af van de accu en eigen inspanning, maar ook van de luchtweerstand en rolweerstand. Let vooral op de bandenspanning.
De algemene ervaringen van klanten zijn zeer goed. Veel mensen zijn erg blij met de aangeschafte fietsen. Daarnaast doet het team er alles aan om problemen op te lossen. Het is dus absoluut aan te raden om een Stella fiets te kopen.
Je ingeruilde fiets mag je eerst weer mee naar huis nemen en blijven gebruiken. Wanneer een van onze e-bike bezorgers jouw nieuwe Stella fiets thuis komt afleveren, dan neemt hij de oude fiets(en) mee. In de periode tussen aankoop en bezorging zit je in ieder geval niet zonder fiets. Wel zo gemakkelijk!
Zoals we inmiddels weten kost 1000 Wh (1 kWh) zo'n 25 cent. Je laadkosten per dag komen in dit geval neer op zo'n 17 cent per dag. Uitgaande van woon-werkverkeer (5 keer per week, 52 weken per jaar) ben je per jaar zo'n 44 euro kwijt aan het opladen je elektrische fiets.
De opgevoerde tweewieler mag ook niet meer de weg op totdat deze weer in de originele staat is teruggebracht. De verkoop van opvoersetjes is ook verboden. Overtreders kunnen worden gestraft met een jaar in de gevangenis of een geldboete van 30.000 euro.
Elektrische fietsen hebben van zichzelf een begrenzer, zodat je niet harder kunt dan 25 a 30 kilometer per uur. Bij een fiets met Bafang motor kun je de begrenzer eenvoudig hoger afstellen en bij Bosch e-bikes monteer je een speed chip.
Een speedchip kost ergens tussen de 100 en 200 euro. Opvoeren via de software kost wat je fietsenmaker ervoor vraagt (mits hij hier aan mee wil werken). Opvoeren via het display kost uiteraard niks maar dit is niet mogelijk bij alle fietsen. Welke E-Bike kun je opvoeren?
Als alternatief zou u naar de oplaadtijd van uw accu kunnen kijken. Stel dat u een acculader heeft met een laadsnelheid van 2A en het duurt 6 uur om uw accu volledig op te laden. Dan heeft uw fietsbatterij een capaciteit van 12Ah. Dit kunt u vergelijken met de originele accucapaciteit.
Bij sommige fietsen is het ook mogelijk om te kiezen voor een zwaardere accu. Je kunt dan (tegen bijbetaling) kiezen voor een zwaardere accu (bijvoorbeeld 600Wh of misschien wel 750Wh). Een accu met meer Wh staat namelijk gelijk aan een grotere actieradius.
Fietsaccu reviseren kosten
Het reviseren van een fiets accu kan gemakkelijk bij een e-bike specialist of lokale fietsenmaker worden gedaan, echter kost het vaak een hoop geld. Het reviseren van een fiets accu verschilt altijd in prijs, afhangend van de accu zelf, en hoe lastig het reviseren is.