Kan ik mijn product in de winkel retourneren Coolblue?

Kan ik mijn product in de winkel retourneren? Ja, je kunt je product in één van onze winkels afgeven. Je hoeft je retour niet van tevoren aan te melden en niets uit te printen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coolblue.nl

Hoe moet je retourneren bij Coolblue?

Verwijder waar nodig je data en account.
  1. Binnen één uur na het aanmelden van je retour ontvang je een bevestigingsmail met een retournummer en verzendlabel. ...
  2. Stuur je pakketje gratis terug via een PostNL-punt bij jou in de buurt.
  3. Leun achterover en houd de status in de gaten via Mijn Coolblue.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coolblue.nl

Kan je ruilen bij Coolblue?

Binnen 30 dagen na ontvangst van je product heb je 3 opties: je product gratis ruilen voor een ander product; je product laten repareren; je product gratis retourneren en je geld terug laten storten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coolblue.nl

Hoe retourneer je een product?

Pakket retour sturen
  1. Maak je retourpakket goed dicht en plak het retourlabel erop. Gebruik je de oorspronkelijke verpakking? ...
  2. Maak een verzendlabel met antwoordnummer. Je hoeft niks te betalen.
  3. Koop een verzendlabel. Je betaalt de normale verzendkosten voor een pakket.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang duurt een retour bij Coolblue?

Zodra we je retourzending verwerkt hebben, betalen we je binnen 5 werkdagen terug. Hoe snel je het geld op je rekening hebt, hangt af van je betaalmethode. Het kan zo zijn dat je je geld in meerdere delen terugkrijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coolblue.nl

Hoe retourneer ik mijn bestelling?

35 gerelateerde vragen gevonden

Hoe lang product retourneren?

Omdat u het product van te voren niet goed kunt beoordelen, heeft u bij koop op afstand een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen de termijn kunt u laten weten dat u het product wilt retourneren en u krijgt dan binnen 14 dagen uw geld terug, ook de bezorgkosten. De koopovereenkomst wordt dan ontbonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op das.nl

Hoe werkt garantie bij Coolblue?

Je krijgt op de meeste producten minimaal 2 jaar garantie op fabricagefouten. Je product zou namelijk bij normaal gebruik de eerste 2 jaar niet stuk mogen gaan. Op BlueBuilt producten krijg je zelfs 5 jaar fabrieksgarantie. Refurbished witgoed producten zijn de uitzondering.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coolblue.nl

Wat als retour niet wordt geaccepteerd?

Over het algemeen adviseren wij webwinkels in dit soort situaties om het artikel retour te nemen en eventueel waardevermindering toe te passen. Voor die waardevermindering moeten het product wel echt beschadigd zijn. Alleen het feit of je ze al dan niet gedragen hebt is daarbij niet voldoende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Heb je altijd recht op retour?

Ik heb het product gekocht in een gewone winkel

In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wat kun je niet terugsturen?

Wat mag je wel uitzonderen?
  • Producten die volgens de specificaties van de klant gemaakt zijn. ...
  • Hygiënische producten of producten met een gezondheidsrisico waar de verzegeling van verbroken is. ...
  • Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur met verbroken verzegeling. ...
  • Producten met een beperkte houdbaarheid.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op webwinkelkeur.nl

Wat is het Retournummer Coolblue?

Je retournummer vind je terug in de retour bevestigingsmail. Meld altijd eerst je retour aan via het online retourformulier. Dan kunnen wij je retour of reparatie zo snel mogelijk verwerken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coolblue.nl

Wat is Coolblue tweede kans?

Een Tweedekans-product is een product dat door een klant is teruggestuurd of omgeruild. Het product wordt door ons gecontroleerd en als het in goede staat verkeert dan geven wij het een tweede kans.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coolblue.nl

Wat is refurbished Coolblue?

Kort gezegd is een refurbished product een gebruikt apparaat dat een tweede leven heeft gekregen. We repareren en reinigen het apparaat. Door kapotte en versleten onderdelen te vervangen, werkt het apparaat weer goed. Zo'n tweedehands refurbished apparaat is een stuk goedkoper dan een spiksplinternieuw exemplaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coolblue.nl

Is retourneren bij Coolblue gratis?

Moet ik iets betalen voor het terugsturen van mijn product? Nee, dat is gratis. Je product kun je verpakken in de originele verpakking. Verzend je product in een Coolblue doos of andere stevige doos die je goed afsluit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coolblue.nl

Hoeveel Coolblue winkels zijn er?

Coolblue is meer dan een e-commercebedrijf. We bouwen totaaloplossingen voor onze klanten met onze ondersteunende infrastructuur. Dit doen we in Nederland, België en Duitsland, online en in onze 15 fysieke winkels.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coolblue.be

Is een winkelier verplicht geld terug te geven?

De koop is gesloten, dus de winkelier hoeft geen geld terug te geven. Uitverkoop of niet. De winkelier kan zelfs weigeren het jurkje terug te nemen en dat gebeurt ook vaak als u de kassabon niet meer heeft. De winkel meldt het retourbeleid soms op een bordje bij de kassa of op de kassabon, maar dit is niet verplicht.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op volkskrant.nl

Kan ik nog van de koop af?

Als u iets in een winkel koopt, geldt er geen bedenktijd. Bijvoorbeeld bij de aankoop van een bankstel of keuken. Als u het product dan niet meer wil, kan de verkoper annuleringskosten vragen. Soms staan deze annuleringskosten in uw koopovereenkomst of algemene voorwaarden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op juridischloket.nl

Is retourformulier verplicht?

Iedere webshop moet dit formulier aanbieden. Je kunt het ook op een andere manier melden, bijvoorbeeld door een e-mail te sturen of online een contact- of retourformulier in te vullen. Vaak kun je het product ook terugsturen met een verklaring dat je het product wil herroepen, zonder de herroeping eerst te melden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Wat zijn mijn rechten bij retourneren?

Klanten krijgen bij een koop via internet een gegarandeerd en onvoorwaardelijk recht van ontbinding tot 14 dagen na ontvangst van de goederen. U als webwinkelier bent verplicht zo'n retour te accepteren en het volledige aankoopbedrag terug te storten, ongeacht de reden die de klant opgeeft.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ictrecht.nl

Heb je altijd 14 dagen bedenktijd?

De bedenktijd stopt 14 dagen nadat het product is geleverd of het contract voor een dienst is gesloten. Volgens de wet mag u tot die tijd zonder reden van de koop af. U hebt ook bedenktijd als een digitaal product gratis lijkt, maar u wel uw persoonsgegevens moet delen om het af te nemen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op consuwijzer.nl

Wie moet verzendkosten betalen bij retour?

Het antwoord hierop is duidelijk: ja. Als je gebruikmaakt van je herroepingsrecht, komen de retourkosten voor jouw rekening als de webshop dit aangeeft op zijn website. Omdat enkele webshops gratis retourneren aanbieden, verwachten consumenten soms dat het retour sturen van een bestelling altijd gratis moet zijn.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op thuiswinkel.org

Doet Coolblue ook reparaties?

Zowel binnen als buiten de fabrieksgarantie kun je bij ons terecht voor je reparatie. Binnen de fabrieksgarantie is dit gratis, daarna moet je voor de reparatie betalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coolblue.nl

Heeft Coolblue monteurs?

Waar repareert Coolblue? We komen jouw wasmachine, droger of was-droogcombinatie gewoon bij je thuis repareren. Onze monteurs doen dit in het grootste gedeelte van Nederland.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op coolblue.nl

Hoe contacteer ik Coolblue?

Klantenservice: Bel 03-8082700, bereikbaar van maandag tot en met vrijdag tussen 8:00 - en 23.59 en zaterdag tot en met zondag tussen 09.00 - 23.59.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op reparatie.coolblue.be

Populaire vragen