Wat is syntaxis Excel?

De onderdelen waarmee een functie werkt, staan tussen haken en worden argumenten genoemd. In het voorbeeld =SOM(B2:B14) is het argument het gebied B2:B14. De argumenten van een functie moet u in een vaste volgorde opgeven. Deze opbouw heet de syntaxis.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op exceltekstenuitleg.nl

Wat zijn functies in Excel?

Wat is een Excel functie? Excel functies zijn vooringestelde formules, die helpen om bepaalde wiskundige, statistische en logische berekeningen of operaties uit te voeren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op perfectxl.com

Hoe heet delen in Excel?

Tip: Als u numerieke waarden wilt delen, moet u de operator '/' gebruiken omdat er geen functie DELEN in de Excel. Als u bijvoorbeeld 5 door 2 wilt delen, typt u =5/2 in een cel, die 2,5 retourneert. De functie QUOTIENT voor dezelfde getallen =QUOTIENT(5;2) retourneert 2, omdat QUOTIENT geen rest retourneert.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat betekent * In Excel formule?

3. Constanten: cijfers of tekstwaarden die rechtstreeks worden ingevoerd in een formule, zoals 2. 4. Operatoren: de operator ^ (caret) verheft een getal tot een bepaalde macht en de operator * (sterretje) vermenigvuldigt een getal.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is Celbereik in Excel?

Een bereik is een reeks aaneengesloten cellen of een enkele cel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Syntaxis van Excel-functies

18 gerelateerde vragen gevonden

Wat is het Celbereik?

Met celbereik (of cell range) wordt een selectie, of een verzameling van cellen in een spreadsheet aangeduid. Deze selectie is doorgaans symmetrisch (vierkant), maar kan even goed uit een verzameling van losse (niet aan elkaar grenzende) cellen bestaan.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op perfectxl.com

Hoe Afdrukbereik bepalen Excel?

Een of meer afdrukgebieden instellen
  1. Selecteer in het werkblad de cellen die u wilt definiëren als het afdrukgebied. ...
  2. Klik op het tabblad Pagina-indeling in de groep Pagina-instelling op Afdrukgebieden klik vervolgens op Afdrukgebied instellen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waarom ## in Excel?

In Microsoft Excel wordt ##### weergegeven in een cel als een kolom te smal is om de volledige inhoud van de cel weer te geven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat betekent het dollarteken in Excel?

Als u de oorspronkelijke celverwijzing wilt behouden wanneer u de formule kopieert, vergrendelt u deze door een dollarteken ($) te typen vóór de cel- en kolomverwijzingen. Wanneer u bijvoorbeeld de formule =$A$2+$B$2 kopieert van C2 naar D2, blijft de formule precies hetzelfde. Dit is een absolute verwijzing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe 2 formules in Excel maken?

Je kunt 2 formules verbinden door de ampersand (&). Voor de overzichtelijkheid, de spaties kunnen worden weggelaten. Voor het haakje links staat wel een spatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op answers.microsoft.com

Wat is apenstaartje in Excel formule?

De vierkante haken om de diverse onderdelen van een formule maken voor Excel het verschil tussen gestructureerde en cel-verwijzingen. Het 'apestaartje' (@) voor een kolomnaam betekent dat de waarde uit dezelfde rij uit de betreffende kolom wordt opgehaald.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op ginfo.nl

Hoe laat je Excel voor je rekenen?

De eenvoudigste manier om een formule met SOM toe te voegen aan het werkblad, is via de functie AutoSom. Selecteer een lege cel direct boven of onder het bereik dat u wilt optellen en klik op het tabblad Start of Formules op het lint op AutoSom > Som.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe heet vermenigvuldigen in Excel?

U kunt de functie PRODUCT gebruiken om getallen, cellen en bereik te vermenigvuldigen. U kunt elke combinatie van maximaal 255 getallen of celverwijzingen gebruiken voor de functie PRODUCT.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe laat je de 0 staan in Excel?

Ga naar Bestand > Opties > Geavanceerd. Selecteer een werkblad onder Weergaveopties voor dit werkblad en voer vervolgens een van de volgende handelingen uit: Schakel het selectievakje Een nul weergeven in cellen met een nulwaarde in als u nulwaarden (0) in cellen wilt weergeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat betekent uitroepteken in Excel?

Een celverwijzing naar een ander werkblad maken

U kunt naar cellen op een ander werkblad in dezelfde werkmap verwijzen door de naam van het werkblad gevolgd door een uitroepteken (!) toe te voegen aan het begin van de celverwijzing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wie heeft Excel gemaakt?

Microsoft Office is een kantoorsoftwarepakket van Microsoft en wordt ontwikkeld voor Windows, Windows 10 Mobile, macOS, iOS en Android. Het werd geïntroduceerd op 1 augustus 1989 als een marketingterm voor een softwarebundel van Microsoft: Microsoft Word, Microsoft Excel en Microsoft PowerPoint.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikipedia.org

Waarom staat er #waarde in Excel?

#WAARDE! is voor Excel een manier om te zeggen: 'Er is iets mis met de manier waarop u de formule typt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe bereken je een percentage in Excel?

Het percentage berekenen als u het totaal en het bedrag weet
  1. Klik op een lege cel.
  2. Typ =42/50 en druk op Return. Het resultaat is 0,84.
  3. Selecteer de cel met het resultaat uit stap 2.
  4. Klik op het tabblad Start op Procentnotatie . Het resultaat is 84%, het percentage juiste antwoorden op de toets.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe laat je nummers doorlopen in Excel?

Gegevens in werkbladcellen automatisch doorvoeren
  1. Selecteer een of meer cellen die u wilt gebruiken als basis om andere cellen te vullen. Voor een reeks zoals 1, 2, 3, 4, 5... typt u 1 en 2 in de eerste twee cellen. ...
  2. Sleep de vulgreep .
  3. Klik indien nodig op Opties voor automatisch doorvoeren. en kies de gewenste optie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoeveel functies zijn er in Excel?

Excel heeft er zo'n 480. Hieronder leest u uitleg van de meest gebruikte functies van Excel. Andere groepen zijn: * Rekenen met datums Zet bijvoorbeeld de feestdagen in een willekeurig jaar op een rij.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op exceltekstenuitleg.nl

Hoe krijg je stippellijn weg in Excel?

Schakel in Excel 2007 op het tabblad Weergeven/verbergen in de groep Weergeven het selectievakje Rasterlijnen uit. In alle andere Excel-versies: schakel op het tabblad Weergave in de groep Weergeven het selectievakje Rasterlijnen uit.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een koptekst in Excel?

Ga naar Invoegen > Koptekst en Voettekst. Het dialoogvenster Pagina-instelling wordt weergegeven. Selecteer Aangepaste koptekst of Aangepaste voettekst. Gebruik de knoppen in het dialoogvenster Koptekst of Voettekst om specifieke kop- of voettekstelementen in te voegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe kan ik printen zonder witte rand?

Open het PDF bestand in Adobe Acrobat en ga naar Bestand > Afdrukken. In het dialoogvenster dat geopend wordt klik je op Printer. Achter Rand selecteer je de optie Geen uit het dropdown menu. Daarna klik je op Afdrukken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op wijverhurenprinters.nl

Hoe kun je een tabel omzetten naar een Celbereik?

Klik ergens in de tabel en ga naar Hulpmiddelen voor > op het lint. Klik in de groep Extra op Converteren naar bereik. Klik met de rechtermuisknop op de tabel en klik vervolgens in het snelmenu op Tabel > Converteren naar bereik.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe selecteer je 2 kolommen in Excel?

Een of meer kolommen selecteren

Of klik op een cel in de kolom en druk op Ctrl+spatiebalk. Selecteer het nummer van de rij om de hele rij te selecteren. Of klik op een cel in de rij en druk op Shift+spatiebalk.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Populaire vragen