Als het een Samsung-account is, gaat je naar "Automatische back-up" en selecteer je de gegevens waarvan je een back-up wilt maken. Als het een Google-, OneDrive- of Microsoft-account is, tik je op het pictogram Meer opties (3 stippen aan de rechterkant) en tik je op "Nu synchroniseren".
Als je synchroniseert
Je kunt je gesynchroniseerde gegevens (zoals bladwijzers, geschiedenis, wachtwoorden en andere instellingen) bekijken en updaten op al je apparaten. Je logt automatisch in bij Gmail, YouTube, Zoeken en andere Google-services.
Samsung stopt met Clouddiensten Galerij medio 2021: Wat betekent dit precies? Geen paniek. De galerij op je Samsung telefoon blijft gewoon bestaan en je foto's in de galerij verdwijnen ook niet zomaar. Samsung stopt enkel met de clouddienst voor foto's en bestanden.
Samsung Cloud is een online opslagdienst voor Galaxy smartphones en tablets. Je kunt het gebruiken om apps te synchroniseren, back-ups te maken van je apparaten of om foto's, video's en nog veel meer op te slaan.
Wanneer je bestanden synchroniseert, zorg je ervoor dat ze op twee of meer van jouw apparaten op dezelfde manier worden bijgewerkt. Zo hoef je geen documenten op een USB-stick mee te zeulen en kun je jouw geliefde foto's rustig op je thuiscomputer laten staan.
Samsung schroeft de hoeveelheid gratis opslag in Samsung Cloud flink terug. Vanaf 1 juni kunnen nieuwe gebruik(st)ers 5GB opslag gratis gebruiken. Tot nu toe was dit 15GB.
Misschien staan ze in je apparaatmappen. op je Android-telefoon of -tablet. Tik onderaan op Bibliotheek. Check je apparaatmappen bij Foto's op apparaat.
U kunt aanvullende opslagruimte kopen als uw OneDrive-account meer dan de gratis 5 GB die alle gebruikers ontvangen in gebruik heeft.
Over Back-up en synchronisatie
'Back-up en synchronisatie' is een opslagservice waarmee je foto's en video's automatisch worden opgeslagen in je Google-account. Deze foto's en video's zijn toegankelijk vanaf elk apparaat waarop je bent ingelogd op je account.
Als er weinig opslagruimte vrij is op je telefoon of tablet, werkt de synchronisatie niet. Ga als volgt te werk om opslagruimte vrij te maken op je apparaat: Verwijder apps die je niet gebruikt. Verwijder gedownloade bestanden of bestanden die je hebt gemaakt, of verplaats bestanden naar je computer.
Een back-up van foto's maken in Dropbox is eenvoudig en gebeurt direct. Het enige dat je hoeft te doen, is je foto's opslaan in Dropbox. Er wordt onmiddellijk een back-up van gemaakt in de cloud vanaf je iPhone, Android, Windows of Mac en je foto's zijn toegankelijk op al je apparaten.
Externe HDD: veel opslagcapaciteit
Bewaar je veel foto's en video's of heb je veel opslagruimte nodig voor andere bestanden? Dan is een externe harde schijf, oftewel externe HDD (Hard Drive Disk), de beste keuze voor jou.
OneDrive zorgt ervoor dat alle gegevens dus in de cloud staan opgeslagen. Dit betekent dat het delen van deze gegevens ook een stuk makkelijker wordt. Op het moment dat jij een document wilt delen met een collega, kun je een link meesturen in de e-mail. Via deze link kunnen collega's toegang krijgen tot de gegevens.
Met een Samsung account heb je toegang tot allerlei Samsung diensten, zoals de MySamsung community, diverse apps via de Galaxy Apps store en andere Samsung diensten zoals het updaten van je toestel. Heb je al een Samsung account, stel deze dan in via het Instellingen menu.
Samsung stopt vanaf medio volgend jaar met zijn eigen cloudopslag Gallery Sync en Drive. Klanten kunnen hun bestanden voor die tijd downloaden, maar ook overzetten naar OneDrive. Samsung maakt daar een tool voor.
Met Samsung Cloud kun je een back-up maken en inhoud op je telefoon herstellen. Met Samsung Cloud hoef je nooit meer bestanden te verliezen. Ook kun je jouw back-up bestanden delen met je nieuwe Samsung Smartphone.
Ingelogd blijven
Als Google u blijft uitloggen, kunt u de volgende stappen uitproberen: Zorg ervoor dat cookies zijn ingeschakeld. Sommige antivirussoftware of gerelateerde software kan uw cookies verwijderen. Als uw cookies zijn ingeschakeld, wist u het cachegeheugen van uw browser.
Meestal kan je account binnen enkele minuten weer worden gesynchroniseerd. Als je toch problemen blijft houden met de synchronisatie, probeert je de onderstaande oplossingen. Belangrijk: Je gebruikt een oudere Android-versie.