1 - Wat is koud prospecteren? Koude prospectie bestaat al veel langer dan vandaag en de betekenis is heel simpel: je spreekt iemand aan die je nog niet kent en je doet hem of haar een bod. Zowat de snelste manier om aan klantenacquisitie te doen.
De bedoeling van warme prospectie is ervoor zorgen dat je telefoon niet het eerste contactpunt is met je prospect. Door eerst context aan je prospect te bieden, heb je een kader geschept rond jouw salespitch. Als je vervolgens ook creatief uit de hoek komt, distantieer je jezelf meteen volledig van 'de zovelen'.
Wat is het verschil tussen koude en warme acquisitie? Bij warme acquisitie bied je je diensten of producten aan bij mensen die je al kent, bij koude acquisitie benader je mensen die je nog niet kent. Zie het als een potentiële klant die nog niet eerder warm gemaakt is voor jouw product of dienst.
vooruitwijzing. Stijlmiddel waarbij de chronologie (min of meer) doorbroken wordt, door alvast te verwijzen naar de dingen die nog komen gaan. Een van de drie handelingsaspecten waarvan toneelschrijvers gebruik maken.
In een sales strategie wordt er veelal onderscheid gemaakt tussen outbound (het actief benaderen van koude leads) en inbound (waarbij je via jouw content en boodschap de klant naar je toe 'trekt'). Bij inbound sales speelt ook het marketingteam een grote rol.
Is koude acquisitie verboden? Koude acquisitie is niet verboden. Maar er zijn wel regels en wetten over hoe je potentiele klanten wel of niet mag benaderen. Sinds 1 juli mag je niet zomaar koud bellen naar eenmanszaken, VOF's of maatschappen.
Koud bellen is de telefoon pakken naar bedrijven of contactpersonen die je nog nooit gesproken of gezien hebt. Dus ook niet via Linkedin of andere social media kanalen.
Koude acquisitie is een in het bedrijfsleven gebruikte term voor het ongevraagd benaderen van particulieren of bedrijven waarbij de verkoper en mogelijke koper elkaar (nog) niet kennen. Het oogmerk van de verkoper is iets aan de andere partij te verkopen.
Wat is warm bellen? Warm bellen betekent dat je gaat bellen met mensen die je kent. Als je bedrijf al een poos bestaat kunnen dat je voormalige klanten zijn. Dat is een interessante manier om klanten op te volgen zodat je ze iets nieuws kunt verkopen.
Wanneer je te voet gaat prospecteren, is het de bedoeling dat je simpelweg gaat rondlopen en mensen direct aanspreekt over jouw business en zo aan de praat geraakt. Tip: je kan ook een 'verkoop of te-koop' flyer rond dragen in de twee straten rondom de woning die je net hebt te koop gesteld of verkocht.
De beste tijd om leads te benaderen is tussen 14-18 uur, de beste tijd daarna is tussen 8-10 uur. De slechtste tijd om leads te benaderen is tussen 11-14 uur. De beste dag om te bellen is donderdag, gevolgd door woensdag. De slechtste dag om te bellen is dinsdag, gevolgd door maandag.
Lauwe acquisitie is acquisitie die volgt op een eerder contact met de prospect. Het verschil met koude acquisitie is dat er vooraf een contactmoment is geweest. Dit contactmoment kan op verschillende manieren hebben plaatsgevonden: per brief, e-mail, LinkedIn of netwerken.
Direct marketing omvat alle vormen van communicatie, ongeacht of deze gericht zijn op de promotie van goederen of diensten, de promotie van ideeën, voorgesteld of ondersteund door een persoon of organisatie, maar ook de promotie van die persoon of organisatie zelf, met inbegrip van zijn/haar merkimago of de merken die ...
Business-to-business sales duidt op de verkoop van een dienst of product tussen twee bedrijven, dat maakt ook het grote verschil met business-to-consumer (B2C) sales.
Een bedrijfsstrategie beschrijft het algemene langetermijnplan voor de komende jaren en geeft een overzicht van de huidige positionering van een bedrijf en overkoepelende groei- en omzetdoelstellingen. Een sales strategie beschrijft hoe deze omzetdoelstellingen bereikt kunnen worden door jouw salesafdeling.
Prospectie is een doorlopend commercieel proces, voor een bedrijf, van het zoeken naar potentiële klanten (prospects genoemd) om ze om te zetten in daadwerkelijke klanten.
Wat is sales prospecting? Prospects zijn potentiële klanten, en prospecting is het vinden van potentiële klanten. Verkopers gebruiken prospecting om hun potentiële klantenbestand uit te breiden. Ze benaderen leads (mogelijke salescontacten) en nurturen deze tot 'kansen' (leads die na verloop van tijd zijn opgewarmd).
Prospect. Een potentiële klant, d.w.z. een persoon of bedrijf die overeenkomt met jouw definitie van het ideale klantprofiel. Omstandigheden zijn dynamisch dus ook een prospect kan binnen maar ook buiten de kenmerken van het ideale klantprofiel vallen.