De 737-900 heeft hetzelfde aantal uitgangen als de kleinere 737-800 en heeft hierdoor dezelfde maximale capaciteit. Bij de 737-900ER zijn twee extra deuren toegevoegd waardoor de maximale capaciteit 215 passagiers bedraagt.
Het is qua veiligheid hetzelfde als het vliegtuig .
De Boeing 737-800 is de op een na langste versie van de 'Next Generation' 737's en geschikt voor het vervoer van 160 tot maximaal 189 passagiers. De eerste vlucht van de 737-800 vond plaats op 31 juli 1997 en in april 1998 begon de aflevering aan de Duitse chartermaatschappij Hapag-Lloyd Flug.
De 737-800 werd op 5 september 1994 gelanceerd. De eerste klant, Hapag-Lloyd Flug (nu TUI fly Deutschland), ontving het eerste exemplaar in april 1998. Na de fusie van Boeing met McDonnell Douglas vulde de 737-800 ook het gat dat ontstond door het besluit van Boeing om de McDonnell Douglas MD-80 en MD-90 vliegtuigen niet meer te produceren.
Volgens de FAA maakt de 737-900ER geen deel uit van de nieuwere Max-serie van Boeing , maar heeft hij wel hetzelfde optionele deurplugontwerp als de Boeing 737 Max 9.
Beste stoelen in de 737-800 & MAX 8
Bij beide varianten zijn 16A en 16F raamstoelen zonder stoel ervoor . Door de nooduitgang ervoor bieden de extra vier stoelen op rij 16 ook extra beenruimte.
Zo kost een nieuwe Boeing 737-800 om en nabij de € 28 miljoen.
Bij TUI fly kun je een vliegticket boeken naar het Caribisch gebied, Zuid-Amerika, Afrika en diverse bestemmingen rondom de Middellandse Zee. We vliegen met de Boeing 737-800, Boeing 767-300 en natuurlijk onze trots de Boeing 787 Dreamliner. Met de Dreamliner bieden we vluchten aan naar Aruba, Bonaire en Curaçao.
De Boeing 737-900 beschikt over 178 leren Recaro-stoelen, stopcontacten in de rugleuningen om laptops en smartphones op te laden, Premium Class, het bekroonde Sky Interior van Boeing, een inflight internetservice en Inflight Entertainment.
Aerodynamische en structurele ontwerpwijzigingen, waaronder versterkte vleugels, een staartsteun met twee standen, verbeteringen aan de voor- en achterrandkleppen en optionele Blended Winglets en extra brandstoftanks, zorgen ervoor dat de 737-900ER hogere startgewichten aankan en het bereik vergroot tot 3.200 zeemijl ( ...
Na een langdurig onderzoek naar de crashes en wijzigingen in het ontwerp en de software, oordeelden de FAA, EASA en de Civil Aviation Authority in het Verenigd Koninkrijk dat de Boeing 737 Max-jets veilig opnieuw in gebruik konden worden genomen .
Volgens gegevens van ch-aviation produceerde Boeing in totaal slechts 52 exemplaren van de 737-900. Het toestel werd waarschijnlijk niet verkocht omdat het geen significante tastbare voordelen bood ten opzichte van de populaire 737-800 .
De 737-900ER-modellen hebben 11 miljoen operationele uren gedraaid zonder dat er soortgelijke incidenten plaatsvonden als bij de nieuwere 737 Max 9's. De FAA heeft niet bevolen dat het oudere model aan de grond moet worden gehouden terwijl de visuele inspecties door operators worden uitgevoerd .
A: Ja, we hebben het volste vertrouwen in het vliegtuig. Na de hercertificering door de FAA in de VS en de EASA in Europa is de Boeing 737 MAX een van de meest en best geteste commerciële vliegtuigen ooit. Alle onderdelen van het besturingssysteem zijn opnieuw gecertificeerd.
Het gemiddelde uurtarief voor het huren van een Boeing 737-800 bedraagt ongeveer 21.050 USD per uur .
Voor de 737-400 kwam de grotere Boeing 737-800 (150-189 passagiers), die dezelfde capaciteit kreeg als de concurrerende Airbus A320.
De Boeing 777-300 is tegenwoordig het grootste toestel van de KLM. Daarvoor was de Boeing 747 het grootste vliegtuig in de vloot. De KLM heeft bijna 50 jaar met de 747 gevlogen, eind 2020 is het laatste vliegtuig, een Boeing 747-400, uit dienst genomen.
Ja, de 737-800 heeft gratis films en shows. Nee, er is geen apparaat in de stoel om het aan u te laten zien . U verbindt uw telefoon of apparaat met het netwerk "aainflight.com".
Transavia vliegt met een moderne vloot van Boeing 737-800 vliegtuigen en Airbus A321neo vliegtuigen. Meer weten over onze vloot of het interieur? Bekijk de veelgestelde vragen hieronder.
De Main Cabin heeft in totaal 147 stoelen in de rijen 6-32 , inclusief 30 Premium Class-stoelen in de rijen 6-10. De stoelen bij de nooduitgang van dit vliegtuig bevinden zich op rij 16 en 17.
De Boeing 737-900ER maakt geen deel uit van de nieuwere MAX-vloot, maar heeft hetzelfde deurplugontwerp . In overeenstemming met hun Safety Management Systems voerden operators aanvullende inspecties uit op de Boeing 737-900ER na het verlies van een mid-cabin deurplug op een Boeing 737-9 MAX-vliegtuig op 5 januari.
De Boeing 737-900ER werd ontwikkeld om de tekortkomingen van de 737-900 aan te pakken en te concurreren met de Airbus A321. De 737-900ER had een grotere capaciteit, een beter bereik en een hogere brandstofefficiëntie dan zijn voorganger.
De Max 9 is slechts iets groter dan de 737 Max 8 en Max 7 wat betreft het maximale aantal stoelen . Hij heeft 220 stoelen, terwijl de Max 8 en Max 7 er respectievelijk 210 en 172 hebben. De 737 Max 10 is de grootste van de varianten met 230 stoelen.