Volvo FH met I-Save zuinigste in verbruik in verschillende tests. In verschillende onafhankelijke tests die zijn uitgevoerd door Duitse truckmagazines is de Volvo FH I-Save als winnaar naar voren gekomen.
Het gemiddelde brandstofverbruik van een vrachtwagen is 30 tot 40 liter brandstof per 100 kilometer.
En een volle tank diesel van 500 á 1.000 liter kost een vervoerder toch al gauw 750 tot 1250 euro per vrachtwagen. Daar komen soms nog extra reparatiekosten bij wanneer er een gat in de brandstoftank wordt geboord om zo de diesel uit de tank te zuigen en schoonmaakkosten van de diesel die op de grond is gelekt.
Vrachtauto voorzien van laad- en loskraan: € 85,00 per uur. Tijdelijk +15% = € 97,75.
De nieuwprijs van de R500 begint ongeveer bij 145.000 euro exclusief BTW. Naast dat alle elektronische snufjes in de Scania R500 trekkers ideaal in gebruik zijn, heeft de bestuurder ook een ruime keuze aan cabines.
Natuurlijk wilt u dan weten wat een (nieuwe) DAF Truck kost. De prijzen verschillen per model en opties voor extra comfort, styling en multimedia. De prijzen voor een nieuwe DAF truck beginnen vanaf €60.000. Graag nemen wij u mee in alle mogelijkheden.
De aanschafprijs bij een nieuwe vrachtwagen kopen is normaliter hoog. Reken voor een goede en complete truck toch op prijzen die beginnen bij €100.000,-. Wanneer je toch een nieuwe vrachtwagen wilt kopen, maar het is boven je budget, dan is leasen nog een optie.
3.354 euro per week. 671 euro per dag. 1,07 euro per kilometer.
Het uurtarief als zzp vrachtwagenchauffeur is gemiddeld 30 euro exclusief BTW. Dit is een aanzienlijk verschil met vrachtwagenchauffeurs in loondienst. Zij verdienen hier gemiddeld 14 euro per uur. Het gemiddelde tarief in de transportsector als vrachtwagenchauffeur in loondienst is 2150 bruto.
Nummer 1: DAF
Met kop en schouders de winnaar is, van origine van Nederlandse bodem, het merk DAF. In 2019 koos maar liefst 42% van de wegtransport klanten van Beequip voor een DAF vrachtwagen leasen, in 2020 zitten we tot nu toe op 40%.
Een vrachtauto op diesel verbruikt ongeveer 1 liter dieselolie op 3,5 km. Een liter dieselolie verstoken veroorzaakt 2.620 gram CO2 uitstoot. Per kilometer is dat 749 gram CO2. Daarnaast kost het maken van een liter diesel maar liefst 7 kWh elektrische energie.
Vrachtwagens rijden gemiddeld 13,4 jaar rond. De gemiddelde levensduur van een trekker is 7,4 jaar.
er is geen verschil in diesel. alleen bij "lamdbouwdiesle"is er een rode kleurstof toegevoegd om deze zonde tax te verkopen en mag daarom niet gebruikt worden in motorvoertuigen die niet zijn vrijgesteld van houderschapsbelasting.
1,07 euro per kilometer.
EIGEN RIJDER VERDIENT GEMIDDELD € 47.500
Op basis van dat onderzoek wordt gesteld dat het jaarsalaris van eigen rijders 11,9 procent lager zou liggen dan wat zij als een chauffeur in loondienst zouden hebben verdiend. “In de beleving van de eigen rijder is het financieel resultaat een stuk positiever”, stelt NIWO.
In Duitsland wordt de vraag naar chauffeurs zo nijpend, dat de lonen al oplopen tot 4.000 euro bruto.
Zijn pensioengevend salaris (het salaris dat meetelt voor de pensioenopbouw) is € 41.932 per jaar. In dat bedrag zit de vakantietoeslag, de overuren, de onregelmatigheidstoeslag en de ploegentoeslag. De franchise is € 13.111.
Schaal C (voor routinematige werkzaamheden, meestal binnen Nederland) begint op 2.119 euro, schaal D (met iets meer vrijheid om routes te bepalen, ook internationaal) op 2.256 euro en schaal E op 2.366 euro. Die laatste schaal is bedoeld voor chemisch transport.
Om werk te vinden als eigen rijder zijn er een aantal wegen. Uiteraard is de telefoon of een bezoek aan mogelijk bedrijf waar je voor wilt rijden een optie. Bedenk wel dat een eerste indruk dan erg belangrijk is. 15% van het succes hangt af van de kennis en 85% van de eerste indruk.
Op een veiling in Riyad, Saoedi-Arabië, is een vrachtwagen verkocht met twee V12 dieselmotoren en twaalf superchargers. De truck werd afgehamerd op 12 miljoen dollar, maar de koper betaalde inclusief koperspremie 13,2 miljoen. De reusachtige vrachtwagen is in de truckwereld beter bekend als 'Thor'.