De Nederlandse prijs van de Ford Ranger Raptor met 288 pk en 491 Nm sterke 3.0-V6 is vastgesteld op €54.700. Let wel, dat is exclusief btw en bpm. Het is immers een bedrijfswagen.
De vanafprijs is vastgesteld op €49.075. Het Artisan-pakket (met onder meer de opbergkast achterin) kost €2.195. Voor de Lifestyle-versie (met de extra opbergschotten en aanhaakpunten voor fietsen) levert een meerprijs van €1.595 op.
Ford USA F-150 RAPTOR B OF C KENTEKEN F150
€ 74 900,00 of € 771,83 p.m.
Op de Ford Ranger met dieselmotor zouden we nog tot begin 2023 moeten wachten, maar de Raptor zou het gamma al eind 2022 komen vervoegen. We hebben zelfs een richtprijs: 57.490 euro zonder BTW.
Een Ford F-150 met achterwielaandrijving en een sportpakketje kost op dit moment 39.596 dollar en de superchargerkit kost 9.399 dollar.
De 3,5 liter V6 EcoBoost levert 450 pk en 691 Nm in de nieuwe Ford F-150 Raptor. Daarmee is de nieuwe Raptor 39 pk en 103 Nm sterker dan zijn voorganger, terwijl hij – op papier – zuiniger moet zijn geworden. De prestaties moeten ook een stuk beter zijn geworden, dankzij een afslankkuur.
Wat kost een Ford Ranger? De Ford Ranger is beschikbaar als bedrijfswagen en kost 25.225 euro exclusief BTW en BPM. Hiervoor krijg je de Ford Ranger XL met een 2.0 EcoBlue motor met 170pk en 6-bak handgeschakelde versnellingsbak.
De Ranger Raptor is maar liefst 5,37 meter lang, 2,02 meter breed en 1,87 meter hoog, met een wielbasis van 3.220 millimeter.
Kosten pick-up verhuur USA
Een Dodge RAM huren in Amerika of Ford F150 kost ongeveer 100 euro per dag. De prijs kan natuurlijk iets hoger of lager uitvallen, afhankelijk van het seizoen en extra opties zoals aanvullende verzekeringen, kinderstoeltjes of een navigatiesysteem.
De Ford F-150 Lightning wordt in de fabriek van Rouge in Michigan gebouwd en komt in de lente van 2022 op de markt. De goedkoopste variant is meer bedrijfsgericht en kost 39.974 dollar (32.800 euro), terwijl de luxere XLT vanaf 52.974 dollar kost (43.400 euro).
De nieuwe Ford Ranger wordt gebouwd in Ford-fabrieken in Thailand en Zuid-Afrika en kan eind 2022 worden besteld.
De Dodge RAM is relatief duur, vooral als u kiest voor een hoger uitrustingsniveau. Voor de instapversie, die ook rechtstreeks op de Nederlandse markt wordt aangeboden, moeten klanten bijvoorbeeld rekenen op een prijs van bijna 45.000 euro. Het model kan echter significant meer dan 100.000 euro kosten.
Op basis van het ledig gewicht voertuig van 2435 kg is het driemaandelijkse tarief 615 euro, dus zo'n 205 euro per maand. Dit tarief is voor een particuliere gebruiker beduidend hoger dan wanneer deze bedrijfsmatig wordt ingezet.
LPG-verbruik
Een Dodge Ram verbruikt zo'n 20 liter LPG per 100km, maar als je op cruise control rijdt met ongeveer 110 km/u dan is het zelfs nog zuiniger om met LPG te rijden.
De Dodge Ram is een pick-up van het Amerikaanse automerk Dodge.
Ook in de RAM 1500 Laramie Crew Cab kom je niets tekort. In de VS kost deze uitvoering 51.870 dollar. Zonder belastingen, maar inclusief een hele reeks delicatessen komt hij bij ons op 60.250 euro. De kosten voor de inbouw van de lpg-installatie komt hier nog wel bij.
Een auto naar Noord-Amerika verschepen kost tussen de €700,- en €1600,-. Dit is afhankelijk van je bestemming natuurlijk. Een auto verschepen naar New York is bijvoorbeeld voordeliger dan naar Los Angeles. Dit heeft met de afstand en tijdsduur te maken van het transport naar de westkust.
Toelating internationaal verkeer
Zowel Canada als de Verenigde Staten van Amerika zijn aangesloten bij dit verdrag. U mag dus zowel in Canada als in de Verenigde Staten rijden in uw Nederlandse gekentekende auto. De toelating van internationaal verkeer geldt voor maximaal één jaar.
Afstand tussen Nederland en Amerika. De afstand van Nederland naar Amerika is 65 kilometers via de weg met inbegrip van 10 kilometers via snelwegen. Route duurt ongeveer 51 minuten en gaat via Wolvega, Oosterwolde, Muggenbeet, Baars, Willemsoord, Nijeholtpade en Oldeberkoop.
U betaalt invoerrechten om een auto uit Dubai te importeren. Dubai ligt buiten de EU, waardoor u geen gebruik kunt maken van vrij verkeer van goederen. In plaats daarvan dient u kosten te maken. Het gaat voor een personenauto jonger dan 30 jaar bijvoorbeeld standaard om 10 procent invoerrechten.
Eigenlijk moet je je vraag andersom stellen: waarom zijn auto's in NL/Belgie zo duur? En het antwoord is: vanwege de belasting (bpm en btw) die door de overheid toegevoegd worden. Zonder die belastingen zouden de prijzen vergelijkbaar zijn. Hetzelfde geldt voor benzine overigens.