“Lidl richt zich overduidelijk op kostenbewuste consumenten. Terwijl online kopers vooral de bewuste consumenten - denk aan superfoods en biologisch - en de drukke consument - denk aan tweeverdieners - zijn. Bovendien zorgt het bezorgen op zich ook nog eens voor meer kosten, waar de Lidl-klant niet op zit te wachten.
Lidl is een discountformule die zich kenmerkt door eenvoud en eigen kwaliteitsmerken. Wij bieden klanten een duidelijk assortiment en tijdens de actieweken afwisselende producten. Het assortiment wordt jaarlijks uitgebreid en inmiddels kunnen klanten bij Lidl terecht voor circa 1800 basisproducten.
Samen met zijn neven Berthold en Theo Albrecht beschikt de Aldi-familie over €33,2 miljard. Dieter Schwarz, eigenaar van concurrent Lidl, prijkt met €12,5 miljard euro op de derde plaats.
De grootste supermarktketen van Europa
Met 440 winkels, meer dan 21.000 medewerkers en een naamsbekendheid van bijna 100% is Lidl niet meer weg te denken uit het Nederlandse supermarktlandschap. Je kunt bij ons terecht voor al jouw dagelijkse boodschappen.
Lidl. Lidl is een Duits bedrijf. En in Duitsland spreken ze Lidl niet uit als liddel maar als liedel.
De verkoop van 'no name-producten' aan consumenten die het niets uitmaakte om artikelen uit dozen te pakken werd een succes. Het recht om de nieuwe supermarkt Lidl te noemen, kocht Schwarz voor 1.000 mark van Ludwig Lidl, een leraar in het beroepsonderwijs.
We willen een actieve bijdrage leveren aan de maatschappij en richten ons op thema's die dichtbij ons staan, waar we echt een verschil kunnen maken. Zo sponsoren wij lokale gezonde en duurzame initiatieven met Lidl helpt lokaal en werken we samen met Nederland Zoemt aan meer voedsel en nestgelegenheid voor de bij.
Lidl ist billig – Lidl is goedkoop, zo luidt al jaren de slogan van de discountsupermarkt in Duitsland. Maar nu wil het concern van dat goedkope imago af: kwaliteit, daar draait het om. Simpeler kan marketing eigenlijk niet. Je prijzen zijn laag – en dan dekt de slogan “Lidl ist billig” de lading prima.
Op het eerste gezicht lijkt het een communicatiekronkel of een raar grapje, maar er zit een ijzersterk verhaal achter. Aldi richt zich namelijk direct tot de doelgroep, die zich in de keuze voor een supermarkt nog volledig moet vormen. Die doelgroep is 'generatie Z', geboren tussen ruwweg 1996 en 2010.
Goedkoopste supermarkt 2022
Dat was volgens onderzoek van het televisieprogramma Kassa jarenlang het geval. In 2022 is er een andere winnaar. Jumbo blijkt dit jaar de goedkoopste supermarkt te zijn. Op de tweede plek is Plus geëindigd.
Als je bij het boodschappen doen huismerken koopt, dan kun je het best naar Lidl. Daar zijn de prijzen namelijk het laagst. Dat blijkt uit een onderzoek van de Consumentenbond. Daarmee is Lidl goedkoper dan Aldi, de andere bekende Duitse discounter.
Onze pijlers. We werken continu aan het verduurzamen van ons assortiment. Dit doen we samen met leveranciers, maar u kunt het ook zien aan de duurzame keurmerken op de verpakkingen van onze producten. Al een kwart van de omzet bij Lidl is afkomstig van producten met een duurzaamheidskeurmerk.
Zo'n 85% van alle Duitsers kopen regelmatig bij ALDI. De producten gelden als goed en goedkoop. Experts schatten de omzet op zo'n 83 miljard Euro, 7 miljard meer dan de grootste concurrent LIDL. Bijna 40% van alle levensmiddelen wordt in Duitsland bij discounters als ALDI en LIDL gekocht.
De van oorsprong Duitse supermarktketen is bekend van de lage prijzen, het beperkte assortiment en de best wel ongezellig winkels waar de producten in dozen staan. Maar onopgemerkt is Lidl opeen hard op weg om de meest progressieve supermarkt van het land te worden.
Inmiddels hebben we circa 441 winkels en zes distributiecentra. Lidl is hiermee een supermarktketen die niet meer uit Nederland weg te denken is. Op dit moment is Lidl aanwezig in 30 landen en exploiteren we rond de 10.500 filialen.
Bij de Lidl liggen ongeveer 1300 producten. Bij de grotere Albert Heijn- en Jumbo-winkels liggen tussen de 30.000 en 35.000 verschillende producten.
Het gros van de producten (90 procent) is speciaal voor Lidl geproduceerd: Lidl-merken dus. Daardoor heeft het bedrijf meer controle over de productiekosten (en dus de prijzen) én zijn er geen tussenpersonen die voor extra kosten zorgen.
Wereldwijd zijn wij de nummer 4 supermarkt, actief in 30 landen in Europa en de VS. Steeds meer klanten waarderen onze unieke winkelformule, waarbij eenvoud, kwaliteit en klantgerichtheid centraal staan. Ons geheim? Dat zijn onze medewerkers.
De basisproducten van de discounters waren aan de kassa praktisch hetzelfde, met een licht voordeel voor de Aldi. Ook de merkartikelen verschilden onderling niet in prijs. Het grote verschil tussen Aldi en Lidl werd gemaakt door de groente- en fruitprijzen. Hier was de Lidl beduidend duurder dan de Aldi.
Dieter Schwarz is onvindbaar als een geest, net als zijn concurrenten Karl en Theo Albrecht van discounter Aldi. Op 24 september 1939 kwam hij ter wereld als zoon van grootgrutter Josef Schwarz in Heilbronn, Baden-Württemberg. In 1960 begon hij bij zijn vader in de zaak.
De Kijkgrijp in IJmuiden is in 1955 de eerste echte supermarkt van Nederland. De winkels in Wormerveer en Zaandam zijn in 1969 de eerste winkels in de Zaanstreek met de naam DekaMarkt op de gevel.
Ze besloten de baas van het bedrijf hoogstpersoonlijk in een brief om opheldering te vragen. En tot hun eigen verrassing kregen ze nog antwoord ook. Philip Knight stuurde de brief terug waarop 'Nikey' was omcirkeld als de enige juiste uitspraak. Dus vanaf nu geen 'Naik' meer zeggen, alleen nog 'Naikee'.
QAnon ([kjuːəˈnɒn]) is een extreemrechtse complottheorie die de zogenaamde plannen beschrijft van een "deep state" gericht tegen onder meer de Amerikaanse oud-president Donald Trump en diens aanhangers.