Een influencer is iemand die een groot aantal volgers heeft online (YouTube, Instagram, blog, etc.). Dit publiek luistert naar wat hij of zij zegt en neemt vaak over wat die persoon doet. Influencers gebruiken producten en diensten, waar hun volgers ook graag gebruik van willen maken.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
In principe is een influencer een persoon die anderen beïnvloedt in hun koopgedrag. De naam verraadt het eigenlijk al. Maar deze invloed hebben ze niet zomaar. Die invloed is gebaseerd op hun autoriteit, kennis, band met hun volgers of hun positie.
Influencen is een gewild beroep, wijst onderzoek uit. In de top 3 van populairste beroepen onder Britse jongeren staat social media influencer op de tweede plek, gevolgd door YouTuber.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
De kosten van een influencer liggen meestal tussen de 200 en duizend euro per bericht. Je bent vaak beter af met een 'kleinere' micro- of meso-influencer met zo'n tienduizend tot honderdduizend trouwe fans. Een kleiner aantal betrokken volgers in een specifieke niche zal je campagne veel effectiever maken.
Lizzy van der Ligt. Lizzy was misschien wel de eerste influencer van Nederland en zit al vanaf 2012 op Instagram. Haar eerste kiekje kreeg destijds 91 likes, maar inmiddels is dat flink opgelopen.
Een influencer is iemand met een grote aanwezigheid op social media, met een publiek dat naar hem of haar luistert. Het zijn merkspecialisten in een heel bijzonder merk; namelijk zichzelf. Influencers hebben een zeer speciale manier van adverteren, ze adverteren namelijk zonder dat je het doorhebt.
Een influencer is een persoon die via sociale media diensten of producten aanbeveelt. Bedrijven doen beroep op 'influencer marketing' als alternatief kanaal om hun diensten of producten te promoten. Influencers ontvangen vaak producten als vergoeding voor hun aanbeveling, of ze worden ervoor betaald in geld.
Hij of zij kan betaald worden per klik op de advertentie of per kijker van de video. Een andere manier waarop influencers geld verdienen is via campagnes en andere samenwerkingen, op deze manier verbindt een influencer zit eenmalig of voor een langere periode aan een merk of bedrijf.
Als je meer geld wilt verdienen met Instagram, heb je meer volgers nodig (met inachtneming van het gelijk blijven van de betrokkenheid van je doelgroep). Je bent dus op zoek naar volgers die goed in je doelgroep passen en actief met je account bezig zijn -> kwaliteit volgers dus.
1. Cristiano Ronaldo – 238 miljoen volgers.
Hoe je influencers benadert.
Als je een potentiële influencer benadert kun je het beste direct aangeven waarom hij of zij zo goed bij je merk past volgens jou. Geef ook aan wat jij hem of haar kunt aanbieden. Naast geld kun je ook betalen in natura, in producten dus.
Influencers – personen (of groepen) met veel volgers en dus sociale invloed – worden als betrouwbaar beschouwd. Daardoor weten ze het aankoopgedrag en de meningen van consumenten te beïnvloeden via social media.
Meld je gratis aan als influencer bij Onfluence en blijf op de hoogte van leuke collabs waarmee je geld kan verdienen.
Een vriendelijke begroeting en een blijk van erkenning is altijd goed om mee te beginnen. Laat aan de influencer zien dat je weet met wie je praat en dat jij je hebt verdiept in hun werk. Leg ook uit waarom je vindt dat ze passen bij jouw product/ service en sluit de email netjes af.
Met een sterk communicatieplan halen we het maximale bereik uit de verschillende sociale media en komt uw merk op een originele manier in beeld bij een doelgroep van actieve jongeren. Noem ons dus gerust een 'urban influencer'. Momenteel bereiken we: +52.000 fans op Youtube.
De geschiedenis van Influencers
Maar influencers bestaan al veel langer dan dat sociale media bestaan. Deze personen werden toen alleen nog geen influencers genoemd. nd pottenbakker en designer) in 1760 een koninklijke goedkeuring voor zijn pottenmakerij en zette hij dat handig in voor de marketing van zijn bedrijf.
Influencermarketing is het betalen van influencers om je dienst of product te promoten aan hun volgers. Influencers delen verhalen over hun passie of expertise. Bijvoorbeeld op hun Instagramaccount, YouTubekanaal of blog. Daardoor kent hun doelgroep hen goed en vertrouwt het als ze iets aanbevelen.
Micro-influencers hebben tussen de 5.000 en 100.000 volgers en richten zich vaak op een specifiek onderwerp waar ze gepassioneerd over zijn. Kenmerkend is dat ze vaak dezelfde soort volgers hebben met dezelfde specifieke interesses.
Mijn conclusie: is dit platform een aanrader? Als je geld wilt verdienen met je blog, Instagram, Youtube kanaal of TikTok is LinkPizza zeker de moeite waard. Het werkt makkelijk, is betrouwbaar en de mensen achter het platform zijn betrokken en behulpzaam.
Meer volgers, meer geld
Uiteraard speelt de bereikbaarheid ook een heel grote rol. Hoe meer volgers een influencer heeft, hoe meer hij of zij eraan kan verdienen. «Bij een microinfluencer, iemand die tussen de 5.000 en 10.000 volgers heeft, begint dit bij 150 euro per post.