Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Pincode vergeten of geblokkeerd
Als u 3 keer een verkeerde pincode invult op de e. dentifier, wordt uw pincode geblokkeerd. Weet u de juiste pincode weer? Ga naar een geldautomaat en check uw saldo of neem geld op.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Wat moet je doen nadat je betaalmiddel geblokkeerd werd? Doe aangifte bij de politie als het diefstal of fraude betreft. Controleer je laatste financiële verrichtingen. Fraude met je kredietkaart of prepaid kaart?
Deblokkeer zelf je creditcard
Na het 3x intoetsen van een verkeerde pincode, deblokkeer je je creditcard in de meeste gevallen zelf.
Om betalen veilig te houden, kunt u niet altijd online uw pas deblokkeren. Gelukkig kunt u dan gewoon naar een geldautomaat: door uw saldo te checken of geld op te nemen. Deblokkeer uw pas via een geldautomaat als: U 3 keer de verkeerde pincode heeft ingevoerd met een e.
Deze speciale code is vaak geprint op het plastic kaartje, waar je ook je simkaart uitdrukt. Is dat niet het geval? Bekijk dan bijgeleverde brief, want dan is de code daarop te vinden. Bewaar dit plastic kaartje of brief dus goed, of kies er bijvoorbeeld voor om de code op te slaan in je telefoon zelf.
Bij herhaaldelijk (drie keer) invoeren van de verkeerde PUK-code wordt de SIM-kaart geheel onbruikbaar. En moet je een nieuw SIM-kaart aanvragen bij Vodafone. Dat kan niet via dit Forum. Maar via de klantenservice op telefoonnummer 0900-0940 Dus met een geleende smartphone van iemand anders.
De 'pin' in pincode is een afkorting voor Personal Identification Number, een viercijferige code. Deze voer je in zodra je de telefoon opstart of als je de simkaart in de telefoon plaatst.
De pincode staat op het kaartje waar je simkaart in zat. Deze kun je zelf wijzigen naar een persoonlijke code.
Dan kunt u de puk code opvragen bij uw mobiele provider. Wanneer u de puk code opvraagt bij de provider, zullen zij deze aan u doorgeven. Zo kunt u daarna weer zorgeloos genieten van uw smartphone!
Je hebt je nieuwe betaalpas binnen 3 werkdagen in huis, dit kost € 3,95.
Je betaalpas is geblokkeerd voor de Rabo Scanner.
Het opvragen van je pincode duurt drie werkdagen. Kies daarom tot die tijd voor een andere betaalmethode, bijvoorbeeld je bankpas.
Lang niet alle banken staan toe dat je zelf de pincode van je nieuwe of bestaande betaalpas kiest of aanpast. De pincode van je bankpas wijzigen is op dit moment mogelijk bij ABN Amro, SNS, ASN, Regiobank en Bunq.
De bank blokkeert de tegoeden en deblokkeert ze pas na de afhandeling van bepaalde formaliteiten. Onlangs berichtte De Tijd dat het soms lang, lees maanden, duurt alvorens die deblokkering gebeurt door de banken.
Card Stop is de centrale dienst die: De onmiddellijke blokkering van je betaalkaarten, betaalapplicaties of connected devices garandeert: zodra je belt, blokkeert Card Stop meteen je betaalmiddelen. Je betaalkaart vervangt: Card Stop vervangt je kaart en stuurt je een nieuwe geheime pincode.
Of met je betaalpas geld uit een geldautomaat halen. Je hebt hiervoor een betaalpas en een viercijferige pincode nodig. Je kunt steeds vaker in winkels 'pinnen' zonder je pincode in te toetsen, je hoeft dan alleen je betaalpas in de buurt van een betaalautomaat te houden.