Je krijgt 7 dagen tijd om het op te halen, daarna wordt het terug naar de afzender gestuurd. Op www.dpd.be kan je de status van je pakket nagaan en vind je meer informatie over onze Pickup parcelshops (locaties, openingsuren…).
Het pakket wordt dan naar een Pickup parcelshop gebracht waar de consument het binnen de 7 werkdagen kan komen ophalen. Is dit niet het geval, dan wordt het pakket retour gestuurd naar de afzender. Verstuurt u uw pakket B2B? Dan onderneemt de chauffeur drie leverpogingen.
De chauffeur zal eerst proberen het pakket af te leveren op het adres van de ontvanger. Als die niet thuis is, zal de chauffeur proberen het bij de buren af te leveren . Als die ook niet thuis is, zal het pakket naar de dichtstbijzijnde Pickup Parcel Shop worden gebracht. Daar kan de ontvanger het dan de volgende dag ophalen.
Dan probeert DPD het pakket maximaal drie keer te bezorgen. De laatste keer is alleen op afspraak. Is het dan nog niet gelukt het pakket te bezorgen? Dan wordt het pakket retour gestuurd.
Als u niet aanwezig bent op het moment van levering, zal DPD proberen uw pakket af te leveren bij een lokaal afhaalpunt . Als dit niet mogelijk is, laten ze een 'sorry we missed you'-kaartje achter met instructies.
Als u niet thuis bent, zal de chauffeur proberen uw pakket bij uw buren af te leveren , zodat u het alsnog snel in ontvangst kunt nemen. Als we uw pakket bij uw buren hebben kunnen afleveren, zullen we u hiervan op de hoogte stellen. Als we dat niet kunnen, zullen we uw pakket afleveren bij een Pickup parcelshop.
Als u DPD niet belt, proberen ze uw bestelling de eerstvolgende werkdag te bezorgen. Als u er dan weer niet bent, proberen ze het de eerstvolgende werkdag nog een derde keer . Als u uw bestelling na de derde poging nog steeds niet hebt ontvangen, houdt DPD deze zeven dagen vast.
Indien er niet is gekozen voor een handtekening voor ontvangst, mag de chauffeur het pakket door de brievenbus leveren. Wanneer het pakket hiervoor te groot is, zal deze bij de buren worden aangeboden. Indien dit ook niet lukt, zal het pakket naar een DHL-Servicepoint gaan waar het pakket kan worden afgehaald.
Wij bieden DPD-diensten aan in deelnemende postkantoren .
Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.
In de regel zal de bezorger geen contact met u opnemen voordat hij de bezorging uitvoert . Daarom is het belangrijk om uw pakket te volgen om zo snel mogelijk te weten te komen of de bezorging is mislukt (onvolledig adres, ontbrekende ontvanger, enz.).
Dan kun je via Track & Trace zien op welke dag je pakket bezorgd wordt. Op de dag van bezorging ontvang je van DPD een tijdvak van 1 uur waarbinnen je pakket bezorgd wordt. Na 10.00 uur 's ochtend vind je dit 1-uur tijdvak ook op myDPD. Maak een account aan op myDPD zodat je altijd de status van je pakketten kan zien.
De meldingen die we na het ophalen en op de dag van levering versturen, bevatten een link waarmee u de bezorgdatum of het adres kunt wijzigen . De persoon die de e-mail ontvangt, kan de datum en het adres wijzigen in overeenstemming met de wet op de gegevensbescherming.
Geen probleem! Als je niet thuis bent, probeert PostNL het pakket te bezorgen bij de buren. Lukt dit niet, dan wordt je pakket op een PostNL-punt bij je in de buurt afgegeven.
Helaas niet. Voor je eigen veiligheid en om de efficiëntie van onze activiteiten in onze depots/hub te verzekeren, kunnen we geen ontvangers toelaten op onze terreinen. We doen uiteraard wel ons uiterste best om je pakket zo snel mogelijk aan je te bezorgen.
Je kan onze klantendienst contacteren op het nummer 070/ 222 222.
Schakel in de header naar \"Create order\" en selecteer \"Pickup\" uit de onderstaande opties.Voer nu de gewenste ophaaldatum en het aantal pakketten in en klik op \"Next\" .
DPD Pakketpunten
Voor het verzenden of ontvangen van pakketten, je kan bij 100.000 afhaalpunten in Europa terecht. Vul je adres, postcode of plaatsnaam in en je ziet meteen een DPD Pakketpunt bij jou in de buurt.
Met meer dan 10.000 afleverpunten in het Verenigd Koninkrijk is het makkelijk om een DPD-winkel bij u in de buurt te vinden. Of u kunt kiezen voor een DPD-afhaling om uw pakket bij u thuis of op uw werk op te laten halen .
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
De shop bewaart je pakket 7 kalenderdagen. Daarna gaat het terug naar de verzender. Vond je dit antwoord nuttig?
Als u niet beschikbaar bent wanneer UPS de levering op uw adres probeert, kan UPS uw pakket afleveren bij een UPS Access Point ® -locatie bij u in de buurt, waar uw pakket 7 kalenderdagen wordt vastgehouden zodat u het kunt ophalen . Na 7 kalenderdagen wordt uw pakket als onbestelbaar teruggestuurd naar de afzender.
Uw pakket wordt naar een dichtstbijzijnde Pickup parcelshop gebracht . Dit is een snelle en gemakkelijke optie, en betekent dat u het pakket kunt ophalen wanneer het u uitkomt. De DPD-chauffeur laat een briefje achter in uw brievenbus met het adres van de Pickup parcelshop en wanneer het pakket beschikbaar is om op te halen.
DPD levert van maandag tot vrijdag tussen 18u en 22u.
Twee keer. Als de eerste bezorging niet succesvol is, proberen we het nog een keer, meestal de volgende werkdag .