Waar heeft u recht op bij een geannuleerde Corendon Airlines vlucht? Uw rechten als vliegtuigpassagier worden beschermd in de Europese Verordening 261/2004. Hierin staat dat u mogelijk recht heeft op een vergoeding, oftwel compensatie, wanneer uw vlucht wordt geannuleerd.
Mocht uw Corendon vlucht geannuleerd worden dan heeft u recht op een vergoeding. De hoogte van deze vergoeding is afhankelijk van de afstand van uw vlucht en het nieuwe vertrek- en aankomst moment. De hoogte van de vergoeding wordt niet beïnvloed door de prijs van uw ticket.
VOORWAARDEN GELDTERUGGARANTIE
Als Corendon een geboekte pakketreis met vertrek vanaf 1 april 2021 moet annuleren, zal Corendon de (aan)betaling terugbetalen binnen twee weken nadat het rekeningnummer van de boeker bekend is bij Corendon. Er zal dus geen voucher worden uitgegeven.
Bij een annulering of instapweigering mag u kiezen voor een andere vlucht of een terugbetaling van het ticket. U mag gebruikmaken van een andere vlucht bij de eerste vlucht waar plaats is. Bij een andere vlucht naar een andere luchthaven heeft u ook recht op transfer naar de oorspronkelijke luchthaven.
Als uw vlucht geannuleerd wordt heeft u, ongeacht de omstandigheden, altijd recht op een van de volgende opties: terugbetaling van uw ticket, via een andere route naar uw bestemming reizen of een ticket terug naar uw plaats van vertrek. U heeft ook recht op bijstand.
Uw vlucht wordt kort voor vertrek geannuleerd en u moet een andere vlucht nemen. Bij annulering van uw vlucht heeft u verschillende rechten. Zo heeft u recht op een vervangende vlucht of u kunt ervoor kiezen om het geld terug te krijgen van uw originele ticket.
De meest voorkomende reden om een vlucht te annuleren komt door vertraging op voorafgaande vluchten. In veel gevallen is het goedkoper om één of meerdere vluchten te annuleren om zo verdere vertraging van andere vluchten te voorkomen. Door deze wijziging kunnen andere vluchten gewoon volgens schema vertrekken.
U mist een vlucht door lange wachtrijen op de luchthaven
Van u als passagier wordt verwacht dat u een geldig reisdocument en ticket heeft, en dat u op tijd bij zowel de incheckbalie als de gate bent.
Recht op compensatie
Op basis van de Europese Verordening 261/400 mag een luchtvaartmaatschappij tot 14 dagen voor de vluchtdatum het vluchtschema aanpassen, zonder dat ze vergoeding hoeven te geven.
Klanten beoordelen Corendon gemiddeld met een 8
Niet alleen onze vliegvakanties, maar ook onze service en medewerkers worden zeer goed beoordeeld.
Voor Corendon Airlines staat de veilige aankomst van de passagiers op hun favoriete reisbestemming op de eerste plaats. U kunt dus tijdens de coronacrisis vliegen zonder dat u zich zorgen hoeft te maken. We hebben daarom extra maatregelen genomen om het welzijn van onze passagiers en medewerkers te waarborgen.
Corendon Airlines biedt www.corendonairlines.com het recht om tot 7 dagen voor de vlucht wijzigingen aan te brengen die geldig zijn op alle soorten tickets en alle vluchten geboekt tot eind april.
Indien u problemen ondervindt bij het maken van een boeking via onze website of vragen heeft, kunt u contact opnemen met ons Contact Center ( +31 23 75 10 600 ).
Je claim. Om een claim in te kunnen dienen moet je akkoord gaan met de Algemene Voorwaarden van EUclaim. De service is op basis van 'no cure, no pay' en je betaalt alleen de succesfee van 29% en €33 administratiekosten per persoon wanneer je claim succesvol is afgehandeld.
Het hoofdkantoor van Corendon is gevestigd op Nederlandse bodem in Lijnden. Tevens heeft Corendon een branch-office in Antalya. In 2005 lanceerde het Corendon Airlines International in Turkije, in 2011 Corendon Dutch Airlines in Nederland en in 2017 Corendon Airlines Europe op Malta.
De drukste dag op Schiphol zal maandag 25 juli 2022 zijn. De weken erna zal het met name op de vrijdag heel druk worden.
Wij raden je aan om minimaal 2,5 uur voor vertrek op de luchthaven aanwezig te zijn. Zo ben je ruim op tijd voor het inchecken, het afgeven van de bagage én de controle bij de security.
Wanneer hoor ik of ik niet meekan op een vlucht? Een paar weken van te voren. De luchtvaartmaatschappijen horen snel van de slotcoordinator hoeveel reizigers op welke dagen teveel zijn. Ze laten het je zo snel mogelijk weten als jouw boeking gewijzigd wordt.
Mag de luchtvaartmaatschappij mijn vluchttijden wijzigen? De luchtvaartmaatschappij mag uw vluchttijden wijzigen of zelfs de vlucht helemaal uit het schema halen mits zij dit meer dan twee weken voor vertrek aan u communiceren. Dit komt vaak voor bij pakketreizen en tijdens de zomerperiode.
Als je vlucht is geannuleerd vanwege het coronavirus heb je recht op een volledige terugbetaling van je ticket. Europese Verordening 261/2004 stelt de luchtvaartmaatschappij verplicht om bij een geannuleerde vlucht het volledige bedrag van het ticket binnen 7 dagen terug te storten.
Als je op je eindbestemming aankomt met een vertraging van 3 uur of meer, heb je mogelijk recht op compensatie. Als de vertraging meer dan 5 uur is, kun je besluiten niet (verder) te reizen. Je hebt dan recht op terugbetaling van je ticket en een terugvlucht naar je oorspronkelijke vertrekpunt.
Is uw vlucht geannuleerd door corona? Dan hebt u recht op uw geld terug. Krijgt u het geld toch niet? Dan kunt u binnen 2 jaar naar de rechter gaan.
Vakantiegangers die bij reisorganisatie TUI hebben geboekt en vliegen met maatschappij TUI fly, kunnen gewoon op vakantie. Voor TUI-reizigers die voor hun reis afhankelijk zijn van een andere maatschappij zoals Transavia en KLM is het afwachten.
Als je vlucht vertraagd of geannuleerd is als gevolg van een staking en deze vlucht was gepland te vliegen van, naar of binnen de EU, dan kun je een compensatie claimen die op kan lopen tot €600 per persoon. Afhankelijk van het aantal vliegkilometers en de duur van de vertraging kun je €250, €400 of €600 terugkrijgen.