Facebook. Post op Facebook 1x per twee dagen. Het bereik is op de eerste dag van plaatsen het hoogst en na drie dagen is het op zijn laagst. Daarom is dag drie perfect om weer een nieuwe post te plaatsen.
Facebook posts
Facebook hoef je ook niet zo veel te gebruiken als je misschien zou denken. Post minimaal drie keer per week iets en maximaal twee keer per dag. De specialisten raden bedrijven aan om één post per dag op Facebook te plaatsen.
Wat is nu de juiste frequentie? Uit verschillende onderzoeken blijkt dat je het beste iets kunt posten als het bereik van de vorige post substantieel is afgenomen. Op LinkedIn en Instagram is dat gemiddeld na een dag of 3, op Facebook na twee dagen en op Twitter kan je rustig iedere dag iets posten.
Hoe vaak je moet posten op Instagram als bedrijf hangt erg af van het soort bedrijf dat je bent. Over het algemeen gezien moet je als bedrijf minimaal 2 tot 3 keer per week een bericht op Instagram plaatsen. Zo blijf je up to date en kun je engagement met je volgers opbouwen.
Gemiddeld genomen moet je echter als bedrijf ongeveer 2 tot 3 keer iets op social media posten. Door dat te doen, blijf je actief op de social media platformen waar je op zit, en kun je de interactie met je volgers aan gaan.
De beste tijden om te posten op social media: dinsdag tot en met donderdag, om 9 of 10 uur 's ochtends. De beste dagen om te posten op social media: dinsdag tot en met donderdag. De slechtste dag om te posten op social media: zondag.
Maar hoe lang is de ideale Facebook post dan wel? Het ideale Facebookbericht is tussen de 40 en 80 tekens lang. Kort genoeg om niet te vervelen en lang genoeg om toch je boodschap over te kunnen brengen.
Beste tijd om te posten op Instagram
De beste tijd om te posten is 's ochtends tussen 8 en 9 uur. Een bericht posten tussen 3 en 4 uur in de middag zal je moeten proberen te vermijden, dit is namelijk de meest slechte tijd. Tip: post voornamelijk buiten werkuren.
Elke dag uploaden Instagram-gebruikers gemiddeld 100 + miljoen foto's en meer dan 1,000 foto's worden elke seconde geüpload. Dat vertaalt zich ruwweg in 100 miljoen foto's per dag.
En natuurlijk vooral: welk doel wil je bereiken met Instagram? De Instagram stories die jij gaat posten, moeten jou namelijk helpen om dat doel te halen. Zorg in ieder geval dat je twee keer per dag een story post met zo'n 10-11 uur tussen die stories.
Instagram is het afgelopen jaar gegroeid met maar liefst 830.000 gebruikers. Dit is een percentage van 20. Net als vorig jaar zijn jongeren tussen de 15 en 19 jaar de grootste groep Instagramgebruikers.
Ben je er klaar voor om die nepvolgers op te sporen en te verwijderen? Houd er wel rekening mee dat je maximaal 25 volgers per uur verwijdert, anders kan Instagram het als spam zien en je account blokkeren.
Een gebruiker die probeert meer dan 7500 gebruikers te volgen, krijgt een foutmelding te zien, ongeacht het aantal volgers dat hij/zij heeft. Iedereen die op dit moment meer dan 7500 gebruikers volgt, heeft dit aantal al bereikt voordat deze limiet werd ingevoerd.
Mensen hebben vaak (zij het onbewust) best helder wat ze willen van een platform als Instagram. Ze willen er hun hobbies delen, connecten met vrienden en familie, onderwerpen en influencers volgen die hen interesseren.
Op bezorgdagen (dinsdag t/m zaterdag) bezorgen we de post voor 20.00 uur.
Piektijden voor interactie op Facebook:
Dinsdag, woensdag en donderdag tussen 18 en 20 uur. Woensdag 12 uur.
's Ochtends tussen 6:00 en 10:00 uur zijn er veel mensen actief. 's Avonds tussen 19:00 en 23:00 uur zijn ook momenten om veel betrokkenheid te genereren.
Een goede Facebook post: wees visueel
Versterk je berichten door mooie en kwalitatieve foto's toe te voegen. Visuals scoren beter dan tekst en je kunt experimenteren met verschillende formaten zoals diavoorstellingen, carrousels, albums, etc.
Instagram is een gratis social media kanaal waarbij het draait om foto's en filmpjes delen met uw volgers. Het wordt ook vaak afgekort naar Insta. U kunt een foto bewerken en plaatsen en vervolgens kunnen uw volgers deze 'vind-ik-leuken' en erop reageren. Instagram wordt gebruikt als app op de smartphone.
Hoewel je een afbeelding handmatig kunt bijsnijden en op maat kunt maken voor een verhaal, is de aanbevolen maat voor Instagram-verhalen 1080 bij 1920 pixels (een beeldverhouding van 9:16). Dit geldt voor foto's en video's. Maak de afbeeldingen eenvoudig op maat met de tool Formaat wijzigen.
Een bericht maken in Instagram is eenvoudig. Tik op het plusje onderaan in de app, kies de foto of video die je wilt plaatsen en voeg een beschrijving toe. Oh ja, vergeet je #hashtags niet! Die zorgen namelijk voor een groot gedeelte van de zichtbaarheid van het bericht.
Wanneer je een volger verwijdert, wordt deze persoon daar niet van op de hoogte gesteld. Je kunt ook iemand blokkeren om ervoor te zorgen dat deze persoon je niet meer volgt. Mensen worden niet gewaarschuwd wanneer je ze blokkeert. Lees meer over het blokkeren van mensen.
Het goede nieuws is dat er geen limieten zijn voor hoeveel mensen jouw account kunnen volgen.