bpost zendt je pakje terug naar de afzender als: De afzender je thuisadres verkeerd heeft ingevoerd.
De meestvoorkomende redenen om een brief terug te sturen zijn: De brief is niet gefrankeerd.De brief is te weinig gefrankeerd.Op de brief staat een fout adres.
Geadresseerde weigerde post te accepteren of portokosten te betalen. Post van lokale oorsprong onvolledig geadresseerd voor distributie of bezorging. Post zonder frankering of indicatie dat de frankering eraf is gevallen. Teruggestuurd naar afzender, poststuk bevat niet-verstuurbare inhoud.
Zodra je een bestelling terugstuurt naar de afzender, dan hoort de webwinkel de eventueel betaalde bezorgkosten aan je terug te betalen. Let wel op: deze regel geldt alleen als je de bestelling in zijn geheel terugstuurt naar de afzender.
Er zijn verschillende redenen waarom een pakket automatisch wordt teruggestuurd naar ons magazijn. Dit kan gebeuren vanwege een gemiste bezorgpoging, het niet op tijd ophalen bij een PostNL-punt, of door een verkeerd/niet herkend adres. Wat gebeurt er met mijn bestelling?
Redenen voor het retour sturen van een pakket naar afzender kunnen zijn: Een transportincident, d.w.z. een beschadigd pakket. Een onvolledig of onjuist afleveradres. Na meerdere pogingen onmogelijk pakket te bezorgen.
We raden je aan contact op te nemen met de afzender. Bijvoorbeeld de klantenservice van de webshop waar je het pakket hebt besteld, die kan zorgen dat je pakket opnieuw wordt verstuurd.
Er zijn veel redenen waarom een pakket teruggestuurd kan worden naar de afzender: Het adres waar het pakket naartoe gestuurd is bestaat niet of is onvolledig . Iemand op het adres weigerde het pakket te accepteren. Er is een probleem met uw pakket en de afzender heeft de bezorging teruggeroepen.
Mogelijk hebt u een onvolledig/verkeerd adres ingevoerd bij het plaatsen van de bestelling (onvoldoende adres). De levering werd geweigerd bij de bezorgpoging (U MOET contact opnemen met ons supportteam als u een pakket weigert voor een terugbetaling). In zeldzame gevallen kan het probleem bij de bezorgkoerier liggen.
Post gericht aan iemand anders
Zet met pen een kruis door de adresgegevens. Schrijf op de envelop (of kaart) 'Vertrokken – Retour afzender'. Stop de post in een oranje brievenbus of geef deze af op een PostNL-punt. PostNL stuurt alle zendingen retour naar de afzender.
Als u een retourbericht aan de afzender ontvangt ondanks dat u het juiste adres hebt, is het mogelijk dat de ontvanger is verhuisd, de post heeft geweigerd of een probleem had met zijn adres waardoor de vervoerder de uitgaande post niet kon bezorgen. Het is het beste om rechtstreeks contact op te nemen met de ontvanger of het postkantoor om het probleem op te lossen .
Als u het poststuk niet hebt geopend, kunt u het markeren als "Retour afzender" en de United States Postal Service zal het zonder extra kosten aan u retourneren . Als u het poststuk opent en niet tevreden bent met wat u aantreft, kunt u het weggooien.
Als je het pakje terugstuurt, maakt een bedrijf die kosten voor niets. Alles bij elkaar kost een retour zo'n 12,50 euro. In totaal kost dat Nederlandse webshops tientallen miljoenen per jaar. We sturen dus lekker alles 'gratis' terug, maar webshops rekenen die kosten uiteraard voor een deel door.
Mail wordt meestal teruggestuurd omdat er geen doorstuurinformatie of secundaire informatie in staat. U moet altijd een postadres valideren voordat u iets verstuurt.
Een brief of pakket markeren met de woorden "Return to Sender" is een manier om het lokale postkantoor te laten weten dat het pakket terug moet naar de oorspronkelijke afzender . Het meest voorkomende probleem is wanneer iemand post ontvangt die bedoeld is voor iemand anders (zoals een eerdere bewoner van hun huis of appartement).
Pakketten kunnen om verschillende redenen naar de afzender worden teruggestuurd, bijvoorbeeld omdat het adres niet klopt, omdat de ontvanger het pakket heeft geweigerd, omdat het pakket verboden is of omdat de douanedocumentatie ontbreekt .
Uw artikel is mogelijk teruggestuurd naar de afzender als:
Sommige adres- of bezorggegevens die de verzender heeft gebruikt bij het boeken van de levering, waren onjuist of onvolledig.
"Return to consignor" (RTC) geeft een situatie aan waarin verzonden goederen worden teruggestuurd naar de oorspronkelijke consignor vanwege verschillende redenen, zoals weigering van levering door de consignee, onjuist adres of onvermogen om de goederen te leveren . Het omvat de omkering van het verzendproces terug naar de locatie van de consignor.
Het opgeven van een onjuist adres is de meest voorkomende reden dat pakketten worden geretourneerd. Eenvoudige vergissingen zoals onjuiste straatnamen, appartementnummers of postcodes kunnen leiden tot niet-bezorgde pakketten.
Ja, u kunt een pakket weigeren en voorkomen dat het naar de afzender wordt teruggestuurd door contact op te nemen met de afzender en te vragen om het retourverzoek te annuleren . Als het pakket al onderweg is terug naar de afzender, kunt u een pakketonderschepping aanvragen via de USPS-website of door uw lokale postkantoor te bezoeken. 3.
Artikelen met extra services worden 15 dagen vastgehouden, met uitzondering van COD. Deze wordt 10 dagen vastgehouden (tenzij de verzender minder dagen aangeeft of de service Hold For Pickup omvat) en Priority Mail Express. Deze wordt 5 dagen vastgehouden, waarna het artikel naar de verzender wordt teruggestuurd.
Zodra je jouw pakket bij DHL hebt afgegeven, krijg je een link naar track en trace. Daarmee kun je je pakket online volgen. Als je je pakket hebt geretourneerd en je geen nieuwe status ziet nadat het is gesorteerd, kun je er ervan uitgaan dat het is afgeleverd bij de webshop waar je je aankoop hebt gedaan.
Als een product u niet bevalt en u stuurt het terug, dan is dat op uw kosten en voor uw risico. Als afzender bent u in principe altijd verantwoordelijk.
Voor chatten en bellen: Maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 19.00 uur. Zaterdag van 9.00 tot 16.00 uur.