Het kan zijn dat je creditcard niet ingesteld is voor online betalingen. Controleer je bank om te bevestigen of dit kan. Wellicht voer je het kaartnummer, CVV2, CVC, CID, PIN of naam (en voorletters) verkeerd in.
Voer je een betaling online uit met je creditcard, dan vul je verschillende gegevens in. In ieder geval wordt er altijd gevraagd naar je eigen naam zoals deze op de creditcard staat, evenals het creditcardnummer, de vervaldatum en de driecijferige verificatiecode, ook wel bekend als Card Verification Code (CVC).
Dit zijn de meest voorkomende: Er staat misschien een limiet op je kaart. Mogelijk zijn er meerdere transacties geweigerd en is de kaart nu geblokkeerd. Je bank heeft misschien een antifraudesysteem dat je kaart heeft gemarkeerd wegens verdachte activiteiten.
Bij een foute code wordt je betaling geweigerd. Je hebt 3 pogingen om de juiste code en het juiste wachtwoord in te voeren. De creditcard wordt voor online betalingen 15 minuten geblokkeerd, daarna kan de klant het opnieuw proberen.
Wanneer wordt een Creditcard geblokkeerd? Creditcards worden rond het einde van iedere maand geblokkeerd: als je Betaalrekening op die dag langer dan 2 weken én meer dan €500 teveel rood staat; of als je Betaalrekening op die dag langer dan 4 weken teveel rood staat.
Creditcard niet geaccepteerd
Sta je in de winkel, controleer dan of de betaalautomaat het logo van Mastercard of Visa heeft. Zie je geen logo, dan is de kans groot dat je in deze winkel niet met creditcard kunt betalen. Met je betaalpas of contant geld betalen, zijn dan de manieren om af te rekenen.
Download de app, registreer uw Mastercard Gold kredietkaart, bevestig en betaal met uw Android smartphone in de winkel en online.
Je hebt dus altijd je smartphone of kaartlezer nodig. Er bestaan uitzonderingen voor transacties met een laag risico op fraude. Hierbij zou het nog mogelijk kunnen zijn om een online aankoop te doen door alleen het nummer van de bankkaart en de code op de achterkant (CVC-code) op te geven.
Om via Maestro online te kunnen betalen heeft u een 12-cijferig kaartnummer nodig. Dit nummer wordt door de Nederlandse banken nog niet aan klanten verstrekt. Daardoor is het voor Nederlandse houders van een betaalpas nog niet mogelijk om online via Maestro te betalen.
De voornaamste oorzaken en de mogelijke oplossingen waarom u geen betaling of geldopneming kan uitvoeren met uw debetkaart zijn: Uw kaart is beschadigd of onleesbaar . Uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland. Het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende.
Hoe je de kaart kunt activeren is doorgaans zeer eenvoudig en staat beschreven in de begeleidende brief die je ontvangt bij de kaart.
Wil of moet je betalen met je pincode, dan steek je de creditcard op dezelfde manier in de betaalautomaat als een bankpasje. Daarna voer je de pincode in. Je creditcard heeft een eigen pincode. Net als bij een bankpas wordt de magneetstrip van een creditcard nauwelijks meer gebruikt.
Een driecijferig beveiligingsnummer dat gewoonlijk wordt weergegeven op de achterkant van uw creditcard of betaalpas. Dit nummer, dat soms een kaartbeveiligingscode of kaartverificatiewaarde wordt genoemd, biedt extra beveiliging tegen fraude.
De Mastercard Classic Mastercard is voorzien van het contactloos betalen logo. Dit betekent dat u bij betaalautomaten met dit logo en het logo van Mastercard contactloos kan betalen. Controleer altijd het bedrag en houd uw Card vervolgens kort tegen de betaalautomaat aan.
Een van de voordelen van een zakelijke creditcard is de uitgestelde betaling. Door een factuur met een creditcard te betalen, kan de betalingstermijn van die factuur met maximaal 51 dagen worden verlengd. Hiermee maakt u werkkapitaal vrij zodat u zich kunt richten op de groei van uw bedrijf.
Maestro is een debetkaart. Hij kan worden gekoppeld aan een bankrekening of prepaid zijn. Mensen verwijzen soms naar een Maestro-kredietkaart, maar alle Maestro-kaarten zijn eigenlijk debetkaarten. Een Mastercard kan een kredietkaart, een bankdebetkaart of een prepaidkaart zijn.
Tegenwoordig zijn ze even veilig als een gewone bankpas. Verlies kun je wel beter meteen melden. Raak je de creditcard kwijt, dan zou de vinder misbruik kunnen maken van de kaart. Bij de meeste creditcards is het eigen risico dat je moet betalen bij eventuele fraude echter vrij laag of zelfs nihil.
Je betaalt veilig en overal: in restaurants, hotels, online, in binnen- en buitenland, dankzij het Mastercard-netwerk. De uitgavenlimiet van een Mastercard Gold bij KBC bedraagt standaard 5.000 euro per maand.
Een Mastercard is een betaalkaart die je enkel kan gebruiken voor betalingen via een betaalterminal (bijvoorbeeld in traditionele winkels) of voor online betalingen via de site van een handelaar. Het is jammer genoeg niet mogelijk om ze te gebruiken voor een overschrijving.
Met een kredietkaart kan je geen overschrijvingen uitvoeren, enkel betalingen bij handelaars en online.
De kaart werd geannuleerd
Uitgevers van creditcards annuleren de kaart om een aantal redenen. Misschien loop je achter op een betaling of gebruik je de kaart niet regelmatig. De schuldeiser hoeft je niet te melden dat de kaart geannuleerd werd, enkel als er een negatief credit verslag verschijnt.
In sommige gevallen wordt de creditcard automatisch geblokkeerd door de creditcarduitgever, bijvoorbeeld als de pincode meerdere malen foutief is ingevoerd of als er verdachte financiële transacties plaatsvinden. Indien je een creditcard wilt deblokkeren, kun je contact opnemen met de creditcardmaatschappij.
Hoe lang blijft een creditcard reservering staan? Als een reservering niet leidt tot een betaling vervalt deze na 20 dagen. Dit geeft meteen ruimte in je bestedingslimiet en je kunt dan weer een andere reservering maken. Er wordt dan ook niets afgeschreven.