De voornaamste oorzaken en de mogelijke oplossingen waarom u geen betaling of geldopneming kan uitvoeren met uw debetkaart zijn: Uw kaart is beschadigd of onleesbaar .Uw kaart is niet geactiveerd voor het buitenland.Het beschikbaar en/of het saldo van uw betaalrekening zijn onvoldoende.
Als je betaalautomaat geen betaalpassen accepteert of betaalpassen slecht leest, kan dit verschillende oorzaken hebben: De chiplezer of de betaalpas is versleten of defect. De betaalpas wordt niet op de juiste manier ingevoerd. Er is sprake van externe schade.
De meest gebruikelijke redenen dat een kaart wordt geweigerd
Dit kan heel eenvoudig zijn, bijvoorbeeld wanneer de verwerker van de betalingen de kaart niet herkent of erkent, het kan zijn dat het saldo te laag is, of er kan een elektronisch probleem zijn tussen de bank of creditcardprovider.
De Rabo Wallet is gestopt per 1 augustus. Je kunt geen gebruik meer maken van de Rabo Wallet en de daarbij horende functies. Mobiel betalen op je Android telefoon of smartwatch kan nu eenvoudig met Google Pay en parkeren is beschikbaar in de Rabo App.
Limieten van contactloos betalen
Je kunt tot en met € 50 per keer contactloos betalen zonder pincode. Voor bedragen boven € 50 heb je wel je pincode nodig. Als al je contactloze betalingen zonder pincode bij elkaar opgeteld het bedrag van € 100 hebben bereikt, betaal je de eerstvolgende keer met je pincode.
Biljetten opnemen
Als de limiet en het saldo voldoende zijn kunt u per betaalpas maximaal € 10.000 per dag opnemen via een pinautomaat. Tot € 10.000 betaalt u de reguliere kosten per opname. Een pinautomaat geeft biljetten uit van € 50, € 20 en € 10. Enkele pinautomaten hebben biljetten van € 5 beschikbaar.
Houd uw telefoon dichter bij de betaalautomaat. Houd uw telefoon nog een paar seconden dicht bij de lezer. Houd uw telefoon een paar seconden buiten het bereik van de lezer en probeer het opnieuw. Als de betaling niet lukt, zoekt u het NFC-teken op de betaalautomaat of vraagt u de kassamedewerker om hulp.
Tik in de balk onderaan op Instellingen.Tik op Betaalpas(sen).Tik op Contactloos betalen.Tik op het schuifje achter 'Contactloos betalen'.
Problemen oplossen
Controleer de gegevens die bij uw verificatiemethode horen, zoals het telefoonnummer, het e-mailadres, de app of de bankrekening. Deze moeten overeenkomen met de gegevens die uw bank voor u heeft. Controleer of uw apparaat mobiel bereik of verbinding met internet heeft. Vraag een nieuwe code aan.
Een overschrijving kan je niet annuleren, hoe snel je er ook bij bent. Betaald is betaald. Zelfs een betaling in het kader van een doorlopende opdracht is onomkeerbaar. Enkel wanneer de fout bij de thuisbankmodule en dus buiten jezelf ligt, kan je je bank vragen om het per vergissing overgemaakte geld te recupereren.
Bij contante aankopen boven de € 10.000 moet de verkoper een cliëntenonderzoek doen. Maar niet alle verkopers accepteren contant geld. Het kabinet werkt aan een wetsvoorstel om contante betalingen vanaf € 3.000 te verbieden.
Als u te vaak een verkeerde pincode heeft ingegeven dan wordt de pas voor 24 uur geblokkeerd voor het afrekenen van transacties. Na 24 uur is de blokkade automatisch weer opgeheven.
Schoonmaken van bankpassen
Een antibacterieel doekje of een reinigingsmiddel op alcoholbasis, zoals ontsmettingsalcohol, is voldoende. Als je een vloeibaar ontsmettingsmiddel gebruikt, spuit dit dan op een watje of keukenpapier in plaats van rechtstreeks op de kaart.
Nieuwe pas, zelfde pincode
Activeer dan je nieuwe betaalpas heel eenvoudig door de pas met je pincode te gebruiken. Je kunt er dan ook contactloos mee betalen. De oude betaalpas vervalt daarna automatisch.
Als je meerdere achtereenvolgende contactloze betalingen hebt gedaan zonder pincode en die tellen op tot € 100 of meer, dan is voor die laatste transactie je pincode nodig. Gebruik je tussen betalingen door je pincode, dan begint de telling weer opnieuw.
We betalen steeds vaker contactloos. Het is makkelijk, snel en veilig. Bij contactloos betalen moet u de betaalpas, mobiele telefoon of wearable kortstondig dichtbij de betaalautomaat houden om te betalen.
Uw klant kan u ook betalen met een smartphone of smartwatch: hij of zij houdt deze bij uw betaalterminal of scant een QR-code, valideert deze en betaalt. Apple Pay, Google Pay, Fitbit Pay, Garmin Pay, Payconiq by Bancontact... verschillende apps om te betalen zonder kaart.
Voor klanten van ABN AMRO is het vanaf 1 april 2023 niet meer mogelijk om contactloos te betalen met een ring, sleutelhanger, horloge of armband. De bank schrapt dan de ondersteuning voor zogenoemde passieve wearables.
In Nederland geldt er geen limiet voor de hoeveelheid geld die u in huis mag hebben. Contante bedragen boven de € 596 euro moet u wel opgeven bij uw belastingaangifte. Dit is € 1.192 als u een fiscale partner heeft. Ook de waarde van cadeaubonnen die u in huis heeft telt mee.
De reden dat je maar €10.000 per keer mag storten is natuurlijk omdat de Belastingdienst wil voorkomen dat mensen hun geld op deze manier witwassen. Op het moment dat je meer dan dit bedrag contant wil storten dan is de kans groot dat je dit geld zwart hebt verdiend en dat mag natuurlijk niet.
9 Kan ik 5 eurobiljetten opnemen bij een geldmaat? Ja dat is mogelijk bij een geselecteerd aantal automaten. Deze zijn te vinden op de Locatiewijzer. Per transactie is het mogelijk om een beperkt aantal biljetten van vijf euro op te nemen.
U kunt op dit moment niet contactloos geld opnemen via Apple Pay, Google Pay of uw ABN AMRO betaalpas. Wel kunt u geld opnemen zonder betaalpas bij alle Geldmaat automaten. Per dag kunt u in totaal maximaal € 10.000 opnemen via een geldautomaat als uw saldo en limiet voldoende zijn.