Deze speciale code is vaak geprint op het plastic kaartje, waar je ook je simkaart uitdrukt. Is dat niet het geval? Bekijk dan bijgeleverde brief, want dan is de code daarop te vinden. Bewaar dit plastic kaartje of brief dus goed, of kies er bijvoorbeeld voor om de code op te slaan in je telefoon zelf.
Iedere simkaart heeft een eigen nummer, een zogeheten ICC-ID (Integrated Circuit Card ID). Dit nummer bestaat een reeks van zo'n 13 cijfers, letters en tekens. Het nummer valt te herkennen aan de eerste vier cijfers, namelijk '8931'. Een simkaartnummer is dus niet hetzelfde als een pukcode of een pincode.
Dan kunt u de puk code opvragen bij uw mobiele provider. Wanneer u de puk code opvraagt bij de provider, zullen zij deze aan u doorgeven. Zo kunt u daarna weer zorgeloos genieten van uw smartphone!
Log in op My Vodafone en kijk linksboven in je scherm. Klik op Producten -> scroll op die pagina naar beneden. Je ziet daar het kopje Toestel, sim en diensten -> daar staat je pukcode.
1. Je kunt de pukcode van je simkaart vinden op de kaart waar je de simkaart hebt uitgedrukt. 2. Wanneer je de pukcode niet meer kunt vinden, kun je deze opvragen via MyYoufone onder 'Abonnement'.
De pukcode is de persoonlijke ontgrendelingscode van je simkaart. Zodra je de pincode drie keer foutief hebt ingevoerd, blokkeert je simkaart. Om je telefoon weer te activeren gebruik je de pukcode. Deze code wordt bij je simkaart geleverd en bestaat uit acht cijfers.
De PUK-code staat op het kaartje dat bij je simkaart kwam, waar ook de eerste pincode van de simkaart op staat. Je kunt hem ook opvragen bij je provider. Kijk daarvoor op de website van je provider.
Je pukcode invoeren als de SIM van je iPhone geblokkeerd is
Deze Personal Unblocking Key wordt gevraagd nadat je drie keer de verkeerde pincode hebt ingevoerd. Je pukcode ontvang je samen met je simkaart van de netwerkaanbieder bij wie jij een abonnement hebt afgesloten. De code bestaat uit acht cijfers.
Je vindt de pukcode in My Vodafone. Hiermee activeer je je simkaart weer als deze geblokkeerd is door 3 x de verkeerde pincode in te voeren. Klik op onderstaande button om direct naar de pagina van jouw pukcode te gaan. Je vindt deze bovenaan de pagina in het witte veld onder het rode kopje “Toestel, sim en diensten".
Als je 3 keer een onjuiste pincode hebt ingetoetst, wordt je toestel geblokkeerd. Je hebt dan een pukcode nodig om je simkaart te ontgrendelen. Je ziet de pukcode direct in MijnKPN.
Wanneer u 3 maal de verkeerde pincode intoetst, zal uw betaalpas blokkeren. Neem in dat geval contact op met de bank die de betaalpas uitgegeven heeft. Is iemand anders op de hoogte van uw pincode? Dan is het verstandig om uw betaalpas te laten blokkeren.
Je pukcode heb je alleen nodig wanneer je 3 keer een verkeerde pincode hebt ingevoerd. Het is een soort extra beveiligingsmethode om te voorkomen dat iemand anders met jouw nummer aan de haal gaat.
Dan wordt de simkaart definitief geblokkeerd. Hij is dan niet meer te ontgrendelen en is hierdoor onbruikbaar. Je kunt dan een vervangende simkaart aanvragen, via Mijn Simyo of de app. Je krijgt dan een nieuwe simkaart, met een nieuwe pin- en pukcode.
Volg onderstaande stappen om dit probleem op te lossen. Hou de sluimer en thuisknop enige momenten ingedrukt tot het Apple-logo verschijnt, ontgrendel vervolgens het toegangsscherm. Let op dat je dit niet via de SIM-melding doet. Wacht tot je iDevice het pop-up venster toont om je SIM te ontgrendelen.
Pukcode. Als je 3 keer de verkeerde pincode invoert, blokkeert je sim. Je hebt dan de pukcode nodig om je toestel weer te kunnen gebruiken.
Je hebt vervolgende maximaal 10 pogingen om je simkaart te ontgrendelen met de juiste Pukcode. Daarna wordt je simkaart geblokkeerd. Als je de simkaart succesvol ontgrendelt, kun je dezelfde Pukcode, indien nodig, laat weer gebruiken.
Kunnen jullie een geblokkeerde kaart ook deblokkeren? Eenmaal je betaalkaart geblokkeerd, kan Card Stop deze niet meer deblokkeren. Contacteer je bank of de uitgever om je mogelijkheden te bespreken.
Procedure. Indien je 3x na elkaar de foutieve PIN code ingeeft van de identiteitskaart, dan is deze geblokkeerd, je kan deze terug heractiveren door middel van de PUK code. Heb je het document nog met de codes is er geen enkel probleem, kom met je identiteitskaart en de codes naar de dienst burgerzaken.
Tik op 'Pincode beheren' > 'Pincode deblokkeren'. Geef de vervaldatum van je kaart in. Nadien kun je ze weer gebruiken in een fysieke winkel of aan een geldautomaat met dezelfde pincode. Eens je geld afgehaald hebt of betaald hebt in een winkel, werkt je kaart opnieuw online.
De standaardpincode van je simkaart is 0000. Heb je de pincode aangepast en ben je deze kwijt? Vul dan een verkeerde pincode in totdat je toestel om een pukcode vraagt. De pukcode bekijk je in MijnKPN.
Als je driemaal de verkeerde pincode hebt ingevoerd, dan heb je de PUK-code nodig. Deze code vind je meestal in de persoonlijke inlogomgeving op de website van je provider. Kun je het daar niet vinden? Dan kun je je PUK-code ook opvragen bij de klantenservice van je provider.