In je My Vodafone kan je zien of je nummer nog actief is. Heb je het nummer al gebeld? Als je nummer niet meer geldig is dan kan deze niet meer geactiveerd worden. Als je niet zeker weet, bel dan de klantenservice via 1200 of 0800-0094 of kijk op deze pagina voor de chat button.
Ja, u kunt bellen naar klantenservice via 152, geeft u het nummer door zodat de medewerker voor u kan nagaan als het nummer nog actief is.
Je tegoed en nummer blijven onbeperkt geldig als je het tegoed minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Dit doe je door te bellen, een SMS versturen, data te gebruiken of door op te waarderen. Gebruik je je prepaid nummer langer dan 6 maanden niet? Dan kun je je tegoed 3 maanden niet gebruiken.
Wanneer je wil weten hoe veel beltegoed je nog hebt en hoe lang het nog houdbaar is kan je bellen naar 1244.
Geldigheid van je tegoed
Je tegoed blijft onbeperkt geldig, als je het minimaal 1x in de 6 maanden gebruikt. Na elk betaald belletje of sms'je, elke internetsessie (niet via wifi) en elke opwaardering, is je totale tegoed weer 6 maanden geldig.
Langer dan zes maanden geen gebruik gemaakt van je simkaart
Wordt de simkaart daarna niet meer gebruikt? Dan wordt je aansluiting automatisch afgesloten. Het is dan niet meer mogelijk om de aansluiting weer in gebruik te nemen of het telefoonnummer te behouden.
Wat als ik niet verleng? Dan loopt je huidige abonnement door totdat je iets anders besluit. Je hebt na de einddatum een maand opzegtermijn en kan op elk moment verlengen.
Als een simkaart komt te vervallen wordt het prepaidnummer van het netwerk gehaald. Zodra dit nummer verwijderd is valt de simkaart vaak niet meer te activeren. De enige optie is dan nog om een nieuwe prepaid kaart aan te schaffen.
Bel of sms naar uw abonnement met de prepaid aansluiting, dan heb je dat nummer.
Geldigheidsduur prepaid beltegoed
Als je tijdig opwaardeert ofwel het tegoed opmaakt/aanspreekt, dan behoud je het tegoed. Dit noemen de meeste aanbieders 'onbeperkt houdbaar' terwijl dit dus eigenlijk alleen het geval is wanneer je zelf tegoed blijft toevoegen. Echt onbeperkt houdbaar prepaid tegoed bestaat dus niet.
Een prepaid simkaart bestel je online of koop je in één van onze Vodafone winkels. Nummerbehoud bij een prepaid simkaart, kan dat? Goed nieuws! Je kunt je nummer gewoon behouden als je overstapt naar Vodafone Prepaid.
Sim activeren
Als je prepaid hebt, of een nieuw abonnement dan sturen we je een simkaart die je niet zelf hoeft te activeren. Je kunt dan meteen bellen, sms'en of internetten. Heb je een nieuwe simkaart besteld? Activeer 'm dan zelf in een paar stappen in My Vodafone.
Telecomproviders die bij de ACM een 06-nummer aanvragen moeten die binnen een jaar uitgeven aan klanten. Wanneer dit niet wordt gedaan mag de toezichthouder de nummers intrekken.
Als een telefoonnummer komt te vervallen of wordt afgesloten, gaat het nummer terug naar de originele provider. Dat gebeurt trouwens alleen als het telefoonnummer met nummerbehoud door meerdere providers is overgenomen, anders blijft het nummer bij de originele provider.
Als het nummer helemaal niet meer in gebruik is dan hoor je dit inderdaad. Als het nummer nog wel actief is (~6 maanden bij prepaid) maar niet in gebruik dan gaat het over of gaat ie naar voicemail.
Re: Hoe vind ik mijn eigen telefoonnummer bij prepaid Vodafone? Opgelost. Toets *#61# (zend)Of je krijgt meteen een nummer, dan zijn de laatste 10 cijfers je telefoonnummer.
hvanswoll37 , de code *#100# is voor Vodafone klanten om hun mobiele nummer op te vragen.
Waarom moet ik mijn simkaart vervangen? Omdat je simkaart alleen via het 2G-netwerk werkt.Maar dit netwerk gaat straks uit. Daarom is het belangrijk dat je deze simkaart vervangt.
Whatsapp is zo gemaakt dat het kan werken met alleen een telefoonnummer, je hoeft dus geen simkaart in je telefoon te hebben om Whatsapp te kunnen gebruiken.
Een oude simkaart veilig weggooien of een sim card recyclen kun je doen door de kaart in te leveren bij een KPN winkel. Ook kun je informeren bij de afvalverwerking van je eigen gemeente. Soms zijn er goede doelen die oude telefoons en simkaarten verzamelen om deze te verkopen voor recycling.
Dit kan komen omdat je voorheen gebruik hebt gemaakt van een actie. Het kan dan ook zijn, dat de huidige acties dit niet kan overtreffen. Onze abonnementen zijn in de afgelopen 2 jaar veranderd. Denk hierbij aan meer data in het abonnement, voorwaarden die veranderd zijn etc.
Bij een betaalachterstand van meer dan 60 dagen zijn we verplicht om ook die bij BKR te melden. Dit kan gevolgen hebben voor je volgende lening- of kredietaanvragen. Als je het abonnement in één keer afbetaalt (afkoopt), melden we de toestellening af nadat we je laatste betaling hebben ontvangen.
Wat gebeurt er als ik niet verleng of overstap? Als je niet verlengt of overstapt blijft je huidige abonnement doorlopen. Het kan zijn dat na de einddatum je maandelijkse kosten hoger worden, indien een tijdelijke korting van je provider komt te vervallen.