Als u iemand blokkeert, wordt de e-mail niet meer naar uw postvak verzonden. Als e-mail van een geblokkeerde afzender nog steeds wordt weergegeven in uw Postvak IN, kan de afzender het volgende zijn: Hun e-mailadres wijzigen.
Berichten van adressen of domeinnamen in de lijst met geblokkeerde afzenders worden altijd als ongewenst behandeld. Alle inkomende berichten van afzenders in de lijst met geblokkeerde afzenders worden in Outlook naar de map Ongewenste e-mail verplaatst, ongeacht de inhoud van het bericht.
Ga naar Instellingen > Mail > Geblokkeerd. Je krijgt dan een lijstje te zien met alle geblokkeerde afzenders.
De kans is groot dat je e-mailadres terecht is gekomen op een lijst met e-mailadressen die door verschillende spammers wordt gebruikt. Dat verklaart waarom je er steeds meer krijgt. Ze gebruiken allemaal dezelfde lijsten. Net daarom blijf je deze berichten krijgen, ook al heb je een aantal afzenders geblokkeerd.
Als e-mail van een geblokkeerde afzender nog steeds in uw Postvak IN wordt weergegeven, is de afzender mogelijk: - Het wijzigen van hun e-mailadres. Maak een regel voor Postvak IN om veelvoorkomende woorden in uw postvak IN-e-mail op te pikken en deze naar de map Verwijderde items te verplaatsen.
Open een bericht van de afzender die u wilt stoppen. Klik op Meer (de drie verticale stippen naast de knop Beantwoorden) en selecteer Blokkeer [naam afzender] . Er verschijnt een pop-upvenster met de vraag of u het adres van de afzender wilt blokkeren en alle toekomstige berichten van het adres naar de map Spam wilt verplaatsen.
Krijgt u veel ongewenste berichten, dan kunnen er twee dingen aan de hand zijn. Of u heeft uw e-mailadres zelf ergens achtergelaten of u bent slachtoffer van een datalek. Voorkomen is beter dan genezen. Dus laat nooit ergens je e-mailadres achter als dat niet hoeft, waarschuwt ethisch hacker Sijmen Ruwhof.
Zelfs als een van uw berichten wordt verstuurd vanaf een IP-adres dat is geblokkeerd omdat iemand anders het heeft gebruikt om spam te sturen, kan het zijn dat uw e-mails worden teruggestuurd.
Om dit te doen, opent u een webbrowser en bezoekt u de inlogpagina van uw e-mailaccount. Klik op de Help-link. Op de inlogpagina vindt u een link met het label 'Help'. Klik op deze link en u wordt doorgestuurd naar de helpsectie van de e-mailprovider. Een andere reden waarom uw account kan worden geblokkeerd, is vanwege veiligheidsredenen.
Als een e-mailadres geblokkeerd wordt, komt dat meestal door misbruik van het e-mailaccount en een gehackt wachtwoord. Door je wachtwoord te wijzigen, krijg je weer toegang tot de webmail. Zorg dat je een nieuw wachtwoord bedenkt en gebruik niet opnieuw je oude wachtwoord.
Ga naar Opties. Onder Ongewenste e-mail voorkomen klik op Veilige en geblokkeerde afzenders. Klik hierna op Geblokkeerde afzenders en selecteer de afzender die u wil deblokkeren.
Wanneer u een e-mailadres toevoegt aan uw lijst met geblokkeerde e-mailadressen, wordt er geen melding verzonden naar het geblokkeerde e-mailadres in kwestie . Wanneer uw geblokkeerde contactpersonen u een bericht sturen, ontvangen ze geen foutmelding waarin wordt bevestigd dat hun bericht niet is afgeleverd.
Sommige spam mails bevatten geen afzender en zijn daarom niet te blokkeren. Als je de bron onderzoekt, zie je wel een afzender (en dat is vaak een nep adres, of gebaseerd op bestaande adressen). Waarom is het niet mogelijk om berichten zonder directe afzender te blokkeren?
Als je ongewenste e-mails krijgt, kun je de afzender blokkeren in Gmail. Nadat je de afzender hebt geblokkeerd, gaan alle toekomstige e-mails van deze afzender naar de spammap.
Om berichten of contacten uit het geblokkeerde vak te verwijderen, houd je de contact (of telefoonnummer) ingedrukt en tik je op Blokkering opheffen. Om berichten van geblokkeerde contacten in de toekomst volledig te verwijderen, tik je op > Instellingen > Algemeen en wis je de optie Blokbericht opslaan.
Als u vermoedt dat iemand u heeft geblokkeerd, probeer dan een e-mail te sturen en controleer of het bericht terugkomt of niet. Als het bericht terugkomt, kan dit een indicatie zijn dat de ontvanger u heeft geblokkeerd op Gmail.
Als u iemand blokkeert, komt zijn of haar e-mail niet in uw mailbox terecht. Als e-mail van een geblokkeerde afzender nog steeds in uw Postvak IN verschijnt, kan het zijn dat de afzender: Zijn of haar e-mailadres heeft gewijzigd . Maak een Postvak IN-regel om veelvoorkomende woorden in uw Postvak IN-e-mail op te pikken en deze naar de map Verwijderde items te verplaatsen.
Wanneer u berichten van een bepaald persoon niet langer wilt zien, kunt u de afzender blokkeren. Klik met de rechtermuisknop op een bericht van de afzender die u wilt blokkeren, en klik vervolgens op Ongewenste e-mail > Afzender blokkeren.
Helaas kun je in de Gmail-app alleen afzenders blokkeren nadat je hun e-mails hebt geopend, niet ervoor .
De kans is groot dat je e-mailadres terecht is gekomen op een lijst met e-mail adressen die door verschillende spammers wordt gebruikt. Dat verklaart waarom je er steeds meer krijgt. Ze gebruiken allemaal dezelfde lijsten. Net daarom blijf je ook deze berichten krijgen, ook al heb je een aantal afzenders geblokkeerd.
Doordat je bij je ongewenste berichten allemaal selecteerd, ga dan naar de tapblad "geen ongewenste e-mail" daar zie je een pijltje naar beneden staan, als je dus op dat pijltje klikt staat er "blokkeren" dan zie je een vakje of je alle e-mails wilt blokkeren die vink je aan.