Kan PostNL zien wat ik heb besteld?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Kan een afhaalpunt zien wat je hebt besteld?

Afhaalpunten hebben vaak ruime openingstijden en zijn ook in het weekend open. Na betaling sturen we je bestelling naar het door jou gekozen afhaalpunt in een neutrale en discrete verpakking zodat niemand ziet waar en wat je hebt besteld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op condoom-anoniem.nl

Wie kan mijn post zien?

Iedereen die op hetzelfde adres woont en toegang heeft tot je brievenbus kan je post zien. Wie Mijn Post wil gebruiken, moet eerst zijn woonplaats aan ons bevestigen. Wij sturen vervolgens per post een activatiecode naar dit adres.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Wat als je buren je pakketje niet geven?

Als u niet wilt dat uw pakket bij de buren wordt afgegeven, dan kan de afzender dit aangeven. Een particuliere afzender kan de tekst 'alleen huisadres' op het pakket schrijven en een bedrijf zal dit elektronisch aan ons doorgeven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bnnvara.nl

Wat gebeurt er als je je pakketje mist?

Niemand thuis bij het bezorgen van je pakket? Dan geven we het af bij de buren of bij een PostNL-punt. Met de track & trace-code zie je waar je het pakket kunt ophalen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

PostNL locations, depots and delivery - The PostNL network | PostNL

28 gerelateerde vragen gevonden

Hoeveel pogingen PostNL?

In de afgelopen jaren zijn er steeds meer mogelijkheden toegevoegd om ontvangers meer controle over de bezorging van hun pakket te bieden en ook webwinkels bieden regelmatig meer dan één bezorgoptie aan. Daardoor slaagt PostNL er inmiddels in om zo'n 95% van de pakketten al bij de eerste bezorgpoging af te leveren.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe lang duurt een onderzoek van PostNL?

We streven er naar binnen vijf werkdagen het onderzoek in behandeling te nemen. De afzender wordt vervolgens geïnformeerd over de status van het onderzoek.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op twitter.com

Waarom bezorgt PostNL niet bij de buren?

Zoals een droge plek in de tuin. Of bijvoorbeeld een schuur of een garage die toegankelijk is. De ontvanger van het pakket geeft toestemming in het PostNL-account dat de bezorger het pakket op deze afgesproken plek mag achterlaten als er niemand thuis is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe werkt de buren?

Met De Buren is er altijd een pakketpunt bij jou in de buurt. Wil je een pakket afhalen, verzenden of retourneren? Onze pakketwanden zijn in veel gevallen 24/7 geopend, waardoor je terecht kan wanneer het jou uitkomt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op deburen.nl

Wat te doen met verkeerd bezorgd pakket?

Retour afzender

Vergeet niet om op de envelop aan te geven wat er niet klopt. Kruis het adres door en schrijf er bijvoorbeeld 'retour afzender' naast. PostNL zorgt er dan voor dat het alsnog op het juiste adres terecht komt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op maxvandaag.nl

Wat zie je in de PostNL-app?

Met de gratis PostNL-app bekijk je niet alleen post die naar je onderweg is. Een brief of pakket frankeren, kijken hoe laat jouw zending komt of een PostNL-punt zoeken? Het kan allemaal in de app.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Hoe werkt mijn post PostNL?

'Mijn Post' is een handige nieuwe service in de PostNL-app. Via Mijn Post ontvang je elke ochtend voor 7.00 uur een bericht over de post die naar je onderweg is. Via die melding kun je ook direct in de app een foto van de poststukken zien.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Welke post wordt met de hand gesorteerd?

Post die door onze medewerkers met de hand wordt gesorteerd (niet-machinaal) Post die meer dan 350 gram weegt. Post die door de afzender zelf is gesorteerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Is bol com PostNL of DHL?

Goed nieuws! Als je gebruikmaakt van de dienst Verzenden via bol.com en verzendt met DHL, kunnen klanten in Nederland en België vanaf nu automatisch kiezen voor een DHL afhaalpunt als bezorgadres – en dat zonder extra kosten. Met deze veel gekozen bezorgoptie bied je je klanten nog meer gemak.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op partnerplatform.bol.com

Hoe lang bewaart PostNL pakket?

Hoe lang blijft een pakket op een PostNL-punt liggen? We bewaren je pakket 1 week voor je op het PostNL-punt. Daarna sturen we het terug naar de afzender.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er als je pakket niet ophaalt PostNL?

Als je een pakket niet in ontvangst wilt nemen, dan sturen we het terug naar de afzender. We plakken in dat geval een retoursticker op het pakket, zodat de afzender kan zien dat het pakket is geweigerd. Dit geldt ook voor pakketten die niet worden opgehaald bij een PostNL-locatie.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is de buren DHL?

Bezorger DHL en aanbieder van onbemande pakketpunten De Buren hebben de bestaande samenwerking uitgebreid. Naast DHL Parcel worden nu ook pakketten van DHL Express bezorgd, verstuurd en geretourneerd via de pakketwanden van het bedrijf.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op twinklemagazine.nl

Wie heeft mij een pakketje gestuurd?

Aan de hand van het barcodenummer van je pakje kan je via Track & Trace en de My bpost app de naam en het adres van de afzender raadplegen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op bpost.be

Waar zit mijn pakket PostNL?

Op track & trace (ook beschikbaar in de PostNL-app) vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de track & trace-code (barcode of 'niet-thuis code') en de postcode van de ontvanger in, en je ziet direct wanneer we je pakket bezorgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat gebeurt er met post die niet bezorgd kan worden?

Het komt weleens voor dat we een brief of pakket niet kunnen bezorgen. Bijvoorbeeld omdat er geen adresgegevens op staan. In zo'n geval gaat de zending naar onze afdeling 'Onbestelbare stukken' in Den Haag. Daar openen we de brief of het pakket om erachter te komen wie de afzender en/of geadresseerde is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Wat is een 3 s code?

Een barcode is een unieke code (beginnend met '3S' of 'CD') die je ontvangt zodra de afzender je pakket heeft verstuurd. Hiermee kunnen ontvanger én verzender de status van het pakket online volgen en zien wanneer het pakket wordt/is bezorgd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.be

Is PostNL betrouwbaar?

Uit de metingen blijkt dat: Ruim 95% van de consumentenpost op tijd bezorgd wordt en 98% van de zakelijke post op tijd bezorgd wordt. 99,8% wordt bezorgd op het juiste adres. 88% van onze klanten (zeer) tevreden is.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op postnl.nl

Is PostNL aansprakelijk voor schade?

Op basis van de Postwet 2009 en de Algemene Voorwaarden voor de universele Postdienst aanvaardt PostNL alleen – een wettelijk beperkte – aansprakelijkheid voor schade aan brieven of pakketten als die met de services 'Aangetekend' of 'Verzekerservice' zijn verzonden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op degeschillencommissie.nl

Waarom is PostNL zo duur?

Ook pakket duurder

De prijsverhoging is nodig, zegt PostNL, omdat de afgelopen jaren door inflatie de kosten nu eenmaal zijn gestegen. Ook moet er flink geïnvesteerd worden in bijvoorbeeld sorteercentra, retailpunten en personeel, om de grote stroom aan pakketten op tijd op de juiste plek te krijgen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rtlnieuws.nl

Populaire vragen

  Vorige artikel
Wat is Pakketfraude?
Volgende artikel  
Hoe schenk ik een huis?