Wat kan ik doen? Als je simkaart niet is aangemeld op het netwerk in het buitenland probeer dan via de instellingen een andere netwerk operator te selecteren om na te gaan of je daar wel bereik mee hebt. Kijk eventueel in de T-Mobile Toestelhulp. Of zet je telefoon even uit en weer aan.
Hiermee controleer je of het probleem bij de simkaart of het toestel ligt. Bij een kruistest gaat jouw simkaart in een ander type en merk toestel en een werkende simkaart in jouw toestel. Hiermee sluit je uit of het bij het toestel ligt of bij de simkaart etc.
Start je apparaat opnieuw op.
Open je app Instellingen en tik op Netwerk en internet of Verbindingen. Afhankelijk van je apparaat kunnen deze opties verschillen. Zet wifi uit en mobiele data aan en check of er een verschil is. Zo niet, dan zet je mobiele data uit en wifi aan en check je het opnieuw.
Haal de simkaart uit je telefoon en maak schoon met een zachte, droge doek en kijk of je hetzelfde probleem houdt. Plaats je simkaart in een ander toestel. Als je simkaart wel werkt in het andere toestel, dan ligt het probleem bij jouw toestel.
Soms kan iets simpels als een herstart er al voor zorgen dat u weer kunt bellen. Start bij problemen altijd eerst uw telefoon opnieuw op. Er zijn functies zoals "vliegtuigmodus" of "Niet storen" die ervoor zorgen dat u niet bereikbaar bent of kunt bellen.
Kijk in je simkaartslot of daar een simkaart in zit en of deze wel goed is geplaatst. Check ook meteen of het simkaart-schuifje wel goed gesloten is. Mocht dat niet het geval zijn, haal het schuifje met de simkaart er eerst uit, plaats deze er dan juist in (vaak kan dit maar op één manier) en stop hem terug.
Netwerk opnieuw instellen verwijdert alle geïnstalleerde netwerkadapters met de bijbehorende instellingen. Nadat de pc opnieuw is opgestart, worden alle netwerkadapters opnieuw geïnstalleerd en alle instellingen teruggezet op de standaardwaarden.
SSID staat voor Service Set IDentifier en is simpelweg de naam van je netwerk. Als je de lijst met wifi-netwerken op je laptop of telefoon opent, wordt er een lijst met SSID's weergegeven.
Bel naar 0800-1258 om je sim te laten activeren. Houd je simnummer, klantnummer en KvK-nummer bij de hand.
Controleer je instellingen
Controleer daar ook of de APN live.vodafone.com in je toestel staat. Voor iOS staat die bij 'Mobiele datanetwerk' en voor Android bij 'Namen toegangspunten'. Staat er een andere APN of kun je het niet vinden? Selecteer in onze toestelhandleidingen je toestel en kies 'Ontdek de telefoon'.
Haal je simkaart voorzichtig uit je telefoon en maak deze schoon met een zachte, droge doek. Plaats de simkaart daarna op de juiste manier terug in je toestel. Plaats je simkaart ter controle eens in een ander toestel; als je simkaart dan wel werkt, is je simkaart niet defect.
Als klant zijnde kan je je simkaart uit je toestel halen en deze na 10 minuten weer erin plaatsen. Zo meld je de simkaart ook af van het netwerk. Je telefoon op vliegtuigmodus haalt je simkaart ook van het netwerk. Of de netwerkinstellingen uit en dan weer aanzetten, helpt ook!
LTE staat letterlijk voor Long Term Evolution en is concreet een nieuwe standaard voor mobiel internet. De commerciële benaming zal "4G" zijn, hetgeen een nieuwe stap vormt in de evolutie van de mobiele netwerken en staat voor "4e generatie".
Werkt je wifi-verbinding nog steeds niet, dan kun je de netwerkinstellingen herstellen door binnen de instellingen van je apparaat te gaan naar Algemeen beheer. Kies vervolgens voor Resetten en daarna voor Netwerkinstellingen resetten. Hierdoor worden zowel je bluetooth- als wifi-instellingen hersteld.
Om tijdens het bellen over 4G ook te kunnen internetten moet het 3G signaal ook beschikbaar zijn. Als dit niet het geval is, kan het zijn dat je niet kan internetten tijdens het bellen. Dit heeft niets te maken met je toestelinstellingen.
Als je een APN wilt instellen op je Android toestel ga je eerst naar het Instellingen menu. Hier tik je vervolgens op 'Mobiele Netwerken' en vervolgens op 'Namen toegangspunten'. In deze lijst tik je rechtsboven op 'Toevoegen'. Vervolgens zie je een formulier waar je de juiste waarden in moet voeren.
Herstart je toestel. Ook in het toestel kan een communicatiefout optreden. Start het toestel opnieuw op. Dit doe je door de stekker uit van het basisstation of het toestel uit het stopcontact te halen en er opnieuw in te pluggen.
Slimme eerste stap: telefoon opnieuw opstarten
Het beste wat je kunt doen als je geen netwerkverbinding hebt? Je telefoon opnieuw opstarten! Hij maakt dan opnieuw verbinding met het mobiele netwerk. Vaak lost dit het probleem op en heb je daarna weer als vanouds bereik.
Doe een andere simkaart in jouw toestel. Werkt deze kaart in je toestel? Dan is er misschien iets mis met je simkaart. Vraag een nieuwe simkaart aan via My T-Mobile of neem contact op met de Klantenservice.