Natuurlijk is retourneren mogelijk. Binnen de zichttermijn van 30 dagen na de levering kun je je artikel kosteloos retourneren. Je doet dit in je bol.com klantaccount.
Stuur binnen 30 dagen je artikel gratis retour. Defect ontvangen artikelen mogen ook terug. Bekijk of je retouren al verwerkt zijn. Je kunt annuleren als de bestelling nog niet is verzonden.
Wat moet ik doen als ik een retour weiger? Als je een artikel weigert omdat deze niet voldoet aan de retourvoorwaarden, dan dien je eerst contact op te nemen met de klant. Geef aan waarom je de retour weigert. Vervolgens stuur je de retour op eigen kosten terug naar de klant.
Het herroepingsrecht wordt ook wel aangeduid als “bedenktijd” of “afkoelperiode”. De Nederlandse wet spreekt van een recht van ontbinding. Consumenten[1] hebben het recht om binnen 14 dagen na ontvangst van hun product van hun aankoop af te zien zonder opgaaf van redenen.
Alleen wettelijk bepaalde uitzonderingen mag je weigeren
De wet is helder: bij een verkoop op afstand geldt het herroepingsrecht. Bij wettelijk bepaalde uitzonderingen geldt dit recht niet. Je mag niet zelf bepalen welke zaken wel en welke niet retour mogen!
Hoe kan ik mijn product retourneren? Alle producten die bij MediaMarkt in Nederland zijn gekocht, kunnen binnen 30 dagen worden geretourneerd. Een product retourneer je in nieuwstaat, compleet en indien redelijkerwijs mogelijk in de originele verpakking. Op die manier kunnen wij het product een tweede leven geven.
Natuurlijk is retourneren mogelijk. Binnen de zichttermijn van 30 dagen na de levering kun je je artikel kosteloos retourneren. Je doet dit in je bol.com klantaccount.
Voorbeelden zijn: onderbroeken, (hand)tandenborstels, wc-borstels en seks speeltjes. Deze uitzondering moet echter beperkt worden uitgelegd. Bijvoorbeeld matrassen en normale kleding vallen hier niet onder volgens het Hof van Justitie (HvJ).
In een gewone winkel is ruilen geen recht. De verkoper mag zelf kiezen of hij dat accepteert. Een verkoper is in een gewone winkel niet verplicht om een product terug te nemen als u het toch niet wilt hebben. Behalve als het als het product kapot is.
Klanten kunnen de artikelen die ze kopen via bol.com altijd gratis retourneren. Dit geldt ook voor grote en/of zware artikelen.
Retourneren is altijd gratis.
Product opnieuw aanbieden in de webshop
Na ontvangst van de retourzending gaat het product door de kwaliteitscontrole. Daar wordt het product gecontroleerd, gereinigd en eventueel gerepareerd. Het artikel wordt opnieuw verpakt en gaat het verkoopmagazijn in om opnieuw aangeboden te kunnen worden in de webshop.
Dan heb je recht op een wettelijke bedenktermijn van 14 dagen. Binnen die termijn mag je: Het product bekijken, net als in een gewone winkel. De webwinkel laten weten dat je van de koop afziet.
Als je een koop op afstand doet, bijvoorbeeld via internet of telefonisch, geldt een wettelijke bedenktijd van 14 dagen. Binnen deze termijn kun je als je spijt krijgt je aankoop ongedaan maken. Dit mag zonder reden.
Het begint bij een goede basisverzorging: handen wassen, je haar goed verzorgen en netjes geschoren zijn. Als gastheer of gastvrouw ben je het visitekaartje van het bedrijf. Ook je kleding moet dus schoon en netjes zijn. Het dragen van de juiste kleding is ook belangrijk voor de veiligheid.
Voedselhygiëne; De productie, het transport en de bereiding van levensmiddelen hebben tot doel veilige en smakelijke producten op de markt en op tafel te brengen. De maatregelen die tijdens het gehele proces worden genomen om een goede (microbiologische) kwaliteit te garanderen noemt men hygiëne.
Persoonlijke hygiëne is de verzorging van je lichaam. Een goede persoonlijke hygiëne en hiermee bedoelen wij je eigen lichaamshygiëne en handhygiëne, is een erg belangrijk onderdeel bij het voorkomen van ziektes en infecties.
Je kunt artikelen binnen 14 dagen na ontvangst retourneren bij een Apple Store. Retourzendingen kunnen worden aangevraagd via onze Bestelstatus-website. Je kunt ook contact opnemen met de Apple Store-klantenservice om een retourzending aan te vragen.
Retourdeals zijn bol.com artikelen die retour gestuurd zijn en waarvan (alleen) de verpakking een beetje beschadigd is. Bij bol.com gooien we deze artikelen natuurlijk niet weg! Daarom bieden wij zo'n artikel opnieuw aan als een Retourdeal.
Maak je gebruik van de bol.com retourservice? Dan kunnen klanten hun bestelling vanaf nu ook retourneren via een Albert Heijn afhaalpunt in Nederland.
Bij Apple kun je alle aankopen binnen 14 dagen terugsturen of terugbrengen, ook als de verpakking al geopend is.
Je hoeft ons alleen maar binnen 30 dagen vanaf de dag dat wij je aankoop bezorgen (of als er meer dan één bezorging voor je aankoop is, binnen 30 dagen vanaf de dag van de laatste bezorging) te laten weten dat je je aankoop retourneert.
Op de iPhone of iPad: Open de app Zoek mijn , tik op 'Apparaten' en tik op je AirPods. Op een Apple Watch: Open de Zoek apparaten-app en tik op je AirPods (hiervoor heb je een wifiverbinding of mobiele verbinding nodig). Op een Mac: Open de app Zoek mijn , klik op 'Apparaten' en selecteer je AirPods.
Ik heb spijt van mijn aankoop
Ook dan zal de verkoper naar de aankoopbon of pakbon vragen. Hebt u die niet meer, dan hoeft hij het product niet terug te nemen of te ruilen. Ook niet als u op een andere manier bewijst dat u het product bij die winkel hebt gekocht. De reden hiervoor is dat ruilen geen recht is.