Je hoeft alleen maar de artikelen die je wilt retourneren en je Zara QR of de aankoopbon mee te brengen.
Als je een aankoop hebt gedaan in een van onze winkels en je bent de bon kwijt, kun je deze hier terugvinden. Vul hiervoor de velden in van het -formulier dat beschikbaar is op Zara.com.
Let op: om een artikel te ruilen, is het verplicht om de aankoopbon of je Zara QR-code te tonen. Vind de dichtstbijzijnde winkel in onze Store Locator.
Ik heb spijt van mijn aankoop
En wilt u het product graag ruilen? Ook dan zal de verkoper naar de aankoopbon of pakbon vragen. Hebt u die niet meer, dan hoeft hij het product niet terug te nemen of te ruilen. Ook niet als u op een andere manier bewijst dat u het product bij die winkel hebt gekocht.
U hoeft de bon niet bij te voegen . Wanneer u een retourverzoek indient en uw bestelling een groot artikel uit de HOME-collectie bevat, vragen wij u contact met ons op te nemen om een afhaling bij u thuis te regelen.
Nee, om een artikel te retourneren heb je de kassabon (bij aankopen in de winkel) of de QR-code van Zara (bij online aankopen) nodig.
Als je de aankoop als gast hebt gedaan, kun je de retournering aanvragen via de link die in de e-mails staat die wij over je bestelling hebben gestuurd. Zodra je de retournering hebt aangevraagd, sturen we je een e-mail met de instructies voor de verzending en net zoveel labels als verpakkingen die je moet sturen.
Wat moet ik doen als mijn administratie niet op orde is? Ben je een bon of factuur kwijt en gaat het om een verkoopfactuur? Dan moet je zo snel mogelijk contact opnemen met de Belastingdienst. Dit is vooral belangrijk wanneer het gaat om verlies door bijvoorbeeld brand of waterschade.
Denk NIET dat 'geen bon' betekent 'geen retour'
Dit kan de bon zijn, maar elk ander legitiem document – zoals een bankafschrift – zou prima moeten zijn. Als u echter geen wettelijk recht hebt, maar gewoon gebruikmaakt van het retourbeleid van een winkel, dan hebt u een bon nodig als dat is wat het beleid zegt .
De meeste winkels staan u toe om te ruilen zonder bon door u tegoedbon of een cadeaubon te geven , die u direct kunt gebruiken. Echter, elke winkel heeft zijn eigen voorwaarden en beperkingen voor ruilen en retourneren.
Ruilen zonder kassabon
Je zit aan de koop vast, tenzij je van de verkoper mag ruilen. De verkoper bepaalt wanneer je het product mag ruilen. Zo kan de verkoper ruilen bijvoorbeeld alleen toestaan als je de bon hebt. Neem contact op met de verkoper en vraag of je het product mag ruilen, ook al heb je geen bon meer.
Je hebt alleen een verzendlabel met barcode nodig. Geprint of digitaal. Weet je niet zeker of je die hebt? Check het bij de webshop waar je je product hebt gekocht.
Als de retourzending een online aankoop betreft, ontvangt u samen met de e-mail ter bevestiging van de retourzending een virtuele kopie van die kaart met het bijgewerkte saldo . Als u een fysieke winkelaankoop retourneert, zal ons winkelpersoneel de terugbetaling op een e-voucher uitvoeren.
Toon uw ZARA QR bij het afrekenen en de aankoopbon wordt direct aan uw account gekoppeld . U kunt deze raadplegen in het gedeelte Mijn aankopen > In de winkel. Als u een papieren bon hebt gekregen bij het afronden van een aankoop in een winkel, kunt u deze scannen en opslaan in de APP.
De huidige wet Administratieve verplichtingen, Artikel 31 is uit 1968. Een tijd waarin facturen met de hand gemaakt werden en internetbankieren nog niet bestond. Wanneer je dit artikel leest, zou je kunnen concluderen dat je aan elke boeking een bon of factuur moet toevoegen.
Een winkel is dus juridisch gezien niet verplicht om jouw product terug te nemen en het bedrag terug te betalen. Bij online aankopen heb je (op enkele uitzonderingen na) het recht om de overeenkomst binnen veertien dagen na levering van het product te herroepen.
Als u uw bon kwijt bent, kunnen we u mogelijk een omruiling aanbieden . Neem contact op met een lid van ons team in de winkel. Om een terugbetaling op een debitcard/creditcard te verwerken, moeten de originele kaart en kaarthouder aanwezig zijn. Als u de kaart niet hebt, verwerkt de winkel de terugbetaling op een Next Gift Card.
U kunt de meeste kleinere artikelen die u online hebt gekocht binnen 14 dagen na ontvangst retourneren naar een van onze winkels . Vergeet niet uw pakbon mee te nemen. De meeste grotere producten, zoals meubels en apparaten, kunnen niet worden geretourneerd naar winkels, zoals aangegeven op uw orderbevestiging en retourlabel.
Retourneren van goederen
Als u artikelen wilt retourneren zonder bon, verzamelen wij uw naam en adres en vragen wij u een geldig, door de overheid uitgegeven identiteitsbewijs met foto te overleggen .
U kunt vaak een duplicaatbon krijgen van het bedrijf waar u de aankoop hebt gedaan . Neem contact met hen op met details zoals de aankoopdatum, het transactiebedrag en andere relevante informatie. Sommige bedrijven kunnen een kopie uitgeven of de transactie voor u verifiëren.
Volgens de Consumer Rights Act heeft u recht op volledige terugbetaling, zolang u een artikel binnen 30 dagen na aankoop retourneert, zonder bon .
Bonnetjes bewaren om geen geld mis te lopen en voor een actueel inzicht. Waarom is het zo belangrijk dat alle kassabonnen in je boekhouding verwerkt worden? Dat is simpel: zodat je je btw kunt terugvragen bij de Belastingdienst. Zonder bonnetjes kan dat niet en loop je dus geld mis.
RETOURNEREN NAAR EEN ZARA-WINKEL
U kunt uw artikelen gratis retourneren in al onze Zara-winkels . HOME-artikelen kunnen ook worden geretourneerd in ZARA HOME-winkels. De optie voor retourneren in de winkel is beschikbaar voor zowel online als in-store aankopen. Lever gewoon de artikelen die u wilt retourneren en uw Zara QR of aankoopbon.
Zodra we je retournering van je artikelen hebben verwerkt, gaan we over op de terugbetaling. Als je een retournering hebt gedaan van een artikel die je in de winkel hebt gekocht, wordt de terugbetaling gedaan via de betaalmethode die gebruikt is voor de aankoop.