Om de verbinding te resetten, moet je de oordopjes uit- en weer aanzetten. Dit doe je door de oordopjes in de oplaadcase te stoppen. De oordopjes gaan weer aan als je ze uit de case haalt. Koppel de oordopjes nu weer aan je telefoon en luister een nummer.
Stap 1: verwijder je oordopjes via de bluetooth instellingen van je bronapparaat uit het geheugen. Stap 2: plaats beide oortjes in de oplaadcase. Stap 3: druk de 'touch-sensor' van je rechter oordopje ingedrukt tot het lampje begint te knipperen. Stap 4: je oordopjes zijn gereset.
Om een hardware reset van je oordopjes uit te voeren, houd je de resetknop op de oplaadhoes* langer dan 5 seconden ingedrukt. Hierdoor worden de oordopjes gereset zonder de instellingen te herstellen naar de fabrieksinstellingen. Live 300TWS/Live Pro+ TWS: In de oplaadhoes tussen de oordopjes.
Wat moet ik doen? Probeer het apparaat te resetten en verwijder het Bluetooth-apparaat op je bronapparaat in de instellingen. Nu zal Bluetooth er weer verbinding mee maken. Neem contact op met onze helpdesk als de eenheid nog steeds niet naar behoren werkt.
Oplossing: Plaats de oordopjes terug in de oplaadcase (klepje dicht), schakel de bluetooth van het device waarmee de oordopjes niet mogen verbinden even uit, schakel de bluetooth van het device waarmee je wilt verbinden in, open het klepje en probeer opnieuw. Dan werkt het!
Hardnekkig probleem met smartphone
Een nieuwe app - zeker op een Android toestel - kan de boel al in de war sturen. Schakel bluetooth uit op de smartphone en start beide apparaten opnieuw op. Zet beide apparaten weer aan, schakel bluetooth weer in op uw telefoon. Probeer nu de verbinding te maken.
Tik en houd het aanraakgebied op een van de oordopjes vijf seconden vast. De oordopjes gaan naar de Bluetooth-koppelingsmodus. 3. Herhaal de Bluetooth-koppelingsprocedures om verbinding te maken met een nieuw Bluetooth-apparaat (zie “Inschakelen en verbinding maken via Bluetooth”).
Als je de hoofdtelefoon of oordopjes al eerder aan een ander apparaat hebt gekoppeld, dan moet je deze handmatig in detecteerbare modus zetten. In deze modus kunnen ze gevonden worden. In veel gevallen activeer je deze modus door de aan-knop langer ingedrukt te houden.
Met de JBL Connect functie koppel je eenvoudig meerdere speakers aan elkaar. JBL Connect is met name handig als je harder of surround geluid wilt, bijvoorbeeld op een feestje!
Probleemoplossing voor de headset
Controleer of de audiostekker gebogen is. Controleer of je kabel beschadigd is. Zelfs als je geen fysieke schade ziet, kan de headset beschadigd zijn. Als je een ander apparaat hebt om op de headset aan te sluiten, probeer dan de kabel met dat apparaat te testen.
Tot 32 uur (8 + 24 uur) batterijduur met snelladen
Met een batterijduur van 8 uur voor de oordopjes en 24 uur in de oplaadcase, gaan de JBL Wave Buds de hele dag mee. En als je meer batterij nodig hebt, kun je in slechts 10 minuten opladen voor twee extra uur.
Hoe reset je volledige draadloze stereo-oordopjes naar de fabrieksinstellingen? Druk twee keer op de knop op het rechteroordopje en vervolgens bij de derde keer, houd je de knop langer dan 2 seconden ingedrukt. Dit herstelt de oordopjes naar de fabrieksinstellingen.
Zorg ervoor dat het Bluetooth-accessoire en het iOS- of iPadOS-apparaat zich dicht bij elkaar bevinden. Schakel uw Bluetooth-accessoire uit en weer in. Zorg ervoor dat het Bluetooth-accessoire is ingeschakeld en volledig is opgeladen of aangesloten op stroom.
Zet eerst de bluetooth op je telefoon aan (bij instellingen) en zet daarna je hoofdtelefoon of oordopjes aan in detecteerbare modus. Om de apparaten aan elkaar te verbinden is het belangrijk om je telefoon in de buurt van de oortjes of hoofdtelefoon te houden.
Customize je JBL TWS-oordopjes met de gratis JBL Headphones-app, waarmee je je EQ, bedieningsfuncties en de taal van je gesproken aanwijzingen en stemassistent kunt aanpassen aan jouw voorkeuren en behoeften.
Ga naar de bluetooth-instellingen van je telefoon.In de lijst met beschikbare apparaten verschijnen als het goed is jouw JBL-oortjes.Klik op de oortjes en kies voor 'Verbinden'.
Zorg ervoor dat de locatie van je smartphone / tablet is ingeschakeld (alleen voor Android-apparaten). Zorg ervoor dat de wifi van je smartphone / tablet is ingeschakeld (alleen voor Android apparaten). Zorg ervoor dat de Bluetooth van je smartphone / tablet is ingeschakeld (zowel Android- als iOS-apparaten).
Als Bluetooth is ingeschakeld, maar de verbinding wordt herhaaldelijk verbroken en opnieuw tot stand gebracht, probeer dan dit: Ga naar "Instellingen" en selecteer "Algemeen beheer" Tik op "Resetten." Probeer het dan opnieuw na het resetten van de netwerkinstellingen.
Check of Bluetooth op je iPhone en iPad wel ingeschakeld staat. Je controleert dit bij Instellingen > Bluetooth. De schakelaar bij Bluetooth moet op groen staan, zodat je weet dat je verbinding kan maken met netwerken in de buurt. Als je iPhone in vliegtuigmodus staat, kan je mogelijk geen verbinding maken.