Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Neem contact op met de klantenservice van USPS
Het eerste wat u moet doen, is USPS of het postkantoor laten weten dat ze een verkeerde bezorging hebben gepleegd. Als ze uw post of pakket toevallig op uw oude adres hebben afgeleverd vanwege een fout bij het doorsturen van de post, laat ze dan meteen weten dat u nu een nieuw adres hebt.
U bent verantwoordelijk voor bezorging totdat de consument uw product ontvangt. Bezorgt u bij de buren, dan blijft u verantwoordelijk totdat de klant het product ophaalt. In deze situaties zijn consumenten zelf verantwoordelijk voor bezorging: Zij kiezen een andere vervoerder dan de vervoerders die u aanbiedt.
USPS volgen (Post van de VS) De United States Postal Service (USPS) is een belangrijk federaal agentschap dat verantwoordelijk is voor het bezorgen van post in de VS en miljoenen huizen, bedrijven en postbussen in het hele land bedient.
USPS-pakketten worden in Nederland vaak verzonden met PostNL, omdat beide federale postbedrijven zijn. Als het niet bij je thuis wordt bezorgd, is het waarschijnlijk bij het dichtstbijzijnde PostNL-afhaalpunt en zou je een kaart moeten krijgen met de melding dat het klaar is om opgehaald te worden.
Verwacht je een pakket uit het buitenland? Op onze internationale track & trace-website vind je altijd de laatste informatie over je pakket. Vul de bestemming, track & trace-code en je postcode in, en je ziet direct waar je pakket is.
Uw artikel is bezorgd door een koerier
Als u hiermee akkoord bent gegaan, is het niet de verantwoordelijkheid van de verkoper als uw bestelling zoekraakt. Als uw artikel niet op de afgesproken locatie is afgeleverd, is het de wettelijke verantwoordelijkheid van de verkoper om het probleem op te lossen .
Je hebt namelijk met de verkoper een (koop)overeenkomst afgesloten. De verkoper is verplicht om je bestelling in goede staat te leveren. Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf.
Als een pakket wordt afgeleverd op een adres dat niet overeenkomt met het adreslabel en niet kan worden opgehaald, is de vervoerder aansprakelijk voor het verlies. Het verlies bedraagt het door de verzender verzekerde bedrag of maximaal $ 100 als de verzender de zending niet heeft verzekerd.
Bel uw vertegenwoordiger van Consumer Affairs via 1-800-ASK-USPS (1-800-275-8777) en zij kunnen namens u een zoekverzoek uitvoeren, OF. Ga naar uw lokale USPS-postkantoor en laat een zoekverzoek indienen.
Wat u moet doen is het melden als gestolen item bij de politie en een misdaad-/zaaknummer krijgen . Neem vervolgens contact op met de klachtenafdeling van USPS. Laat ze weten dat hoewel de tracking aangeeft dat het is afgeleverd, het niet bij u is afgeleverd en dat de handtekening niet overeenkomt met die van u.
Tegen betaling kan de verzender of ontvanger met USPS Package Intercept ® de bezorging stoppen of een pakket, brief of flat die niet onderweg is voor bezorging of al is bezorgd, omleiden . De meeste binnenlandse poststukken met een tracking- of extra services-barcode komen in aanmerking voor Package Intercept. U kunt Package Intercept alleen online aanvragen.
Als de afzender het verkeerde adres heeft opgegeven, kan hij of zij de schuld krijgen. Maar als UPS een fout heeft gemaakt, kunnen ze verantwoordelijk zijn voor verloren of beschadigde pakketten . Verzendverzekering kan helpen beschermen tegen verkeerde leveringen. Het dekt verliezen door gestolen of ontraceerbare pakketten.
Het bedrijf dat de levering regelt, is verantwoordelijk voor eventuele schade die kan ontstaan voordat het bij u aankomt. Dit geldt ongeacht het type bezorgservice dat wordt gebruikt. Als een artikel beschadigd aankomt of met een ontbrekend onderdeel, dan treden uw rechten op defecte goederen in werking.
Verplichtingen van de vervoerder
Als het pakket toch zoekraakt, zal de vervoerder moeten zorgen voor het achterhalen van de locatie van het pakket en het alsnog bezorgen bij de juiste persoon. Mocht blijken dat het niet terug kan worden gevonden, dan kan het zijn dat je als verkoper recht hebt op een vergoeding.
Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten
Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.
Wie is verantwoordelijk voor de bezorging van een product wanneer ik dit online heb besteld? De verkoper blijft verantwoordelijk tot het moment dat het product veilig bij u is afgeleverd, het maakt daarbij niet uit welke bezorgdienst is gebruikt.
De verkoper die het goed zelf verzendt of bezorgt draagt het risico voor verlies en beschadiging. Indien de consument het product zelf moet gaan ophalen, maar toch vraagt om een verzending, zal het risico voor verlies en beschadiging aan de consument toekomen.
Het is de verantwoordelijkheid van de verkoper om ervoor te zorgen dat het artikel bij u wordt afgeleverd. Zij moeten de koerier achtervolgen om erachter te komen wat er met uw bestelling is gebeurd als er een probleem is. Als uw pakket niet is aangekomen: Controleer het afleveradres dat u aan de verkoper hebt gegeven, om er zeker van te zijn dat het correct is.
Wat u kunt doen: Als u uw pakket nog steeds niet kunt vinden en het meer dan 24 uur geleden is dat het de status 'bezorgd' kreeg, gebruik dan uw trackingnummer en dien een serviceverzoek in bij uw lokale postkantoor ™.
In de meeste gevallen is de verkoper verantwoordelijk voor de leveringen totdat ze op de aangewezen plaats van de klant worden afgeleverd. Zodra de koerier de levering heeft bevestigd, wordt het pakket de verantwoordelijkheid van de online shopper . Gelukkig kunnen sommige vervoerders en verkopers samenwerken met ontvangers als hun pakketten worden gestolen.
Hoe lang mag de douane een packet vasthouden? De douane kan een pakket zolang vasthouden als nodig is om de controle uit te voeren. Dit duurt meestal een paar dagen tot enkele weken, afhankelijk van de complexiteit.
Aan de hand van het barcodenummer van je pakje kan je via Track & Trace en de My bpost app de naam en het adres van de afzender raadplegen.
U kunt een claim indienen voor pakketten die verloren of beschadigd zijn. Zo doet u dit: Log in op uw UPS.com-profiel om uw claim in te dienen. Log in op uw UPS.com-profiel of maak een profiel aan indien u er nog geen heeft.
Neem contact op met de klantenservice van USPS
Het eerste wat u moet doen, is USPS of het postkantoor laten weten dat ze een verkeerde bezorging hebben gepleegd. Als ze uw post of pakket toevallig op uw oude adres hebben afgeleverd vanwege een fout bij het doorsturen van de post, laat ze dan meteen weten dat u nu een nieuw adres hebt.