Diesel kan maximaal 0,02% water opnemen. Indien er meer 0,02% vocht in diesel zit, zal dit langzaam uitzakken naar het laagste punt van de brandstoftank.
Diesel, officiële benaming dieselolie, is een product gemaakt van aardolie. In diesel zit cetaan. Een waarde die aangeeft hoe makkelijk de diesel ontbrandt onder hoge druk. Meestal ligt die waarde voor wegvoertuigen rond de 50.
Het vocht komt bijna altijd in de tank door condensatie in de tank maar kan ook in de brandstof zitten. Dit is simpel te verwijderen met Tecflow Speed Cleaner voor benzine en diesel. Hier zitten stoffen in die zich binden met water en er voor zorgen dat het vocht mee verbrand wordt.
Door condensvorming kunnen waterdruppeltjes in de diesel terechtkomen. Water is zwaarder dan diesel, dus deze druppels zakken langzaam uit naar de bodem van de tank.
Water is zwaarder dan diesel waardoor diesel op water blijft drijven.
Bij diesel gebeurt in eerste instantie echter niets wanneer hier een brandende lucifer bij wordt gehouden. De verklaring hiervoor is dat diesel pas vlam kan vatten bij een temperatuur van 55 graden Celsius.
Brandstoffabrikant BP geeft daar richtlijnen over: in een afgesloten container en een bewaartemperatuur van 30 graden blijft brandstof 3 maanden goed.Bij een bewaartemperatuur van 20 graden is dat meteen 6 maanden.
1 liter diesel weegt gemiddeld 0,832 kg (de dichtheid in Europa varieert tussen 820 – 845 kg/m3 en loopt buiten Europa op tot 860 kg/m3). ongeveer 86,1% hiervan is koolstof. Dit betekent dat 1 liter diesel 0,832 x 86,1% = 0,716 kg koolstof bevat.
Voor elke liter benzine die je verbruikt komt 2269 gram CO2 vrij, voor elke liter diesel is dat 2606 gram en bij LPG is dat 1610 gram. Je kunt alleen een lagere CO2-uitstoot bereiken door een auto minder te laten verbruiken of door een andere brandstof te kiezen.
gewicht: 700gr.
Moderne diesel net zo schoon als elektrische auto, aldus de Consumentenbond. Een moderne dieselauto kan net zo schoon zijn als een elektrische auto. Dat blijkt uit onderzoek van Europese consumentenorganisaties, automobielclubs, overheden en universiteiten.
Vocht mengt niet met brandstof, zal voor corrosie zorgen in het injectiesysteem en heeft een negatief effect op het verbrandingsproces. Dit resulteert in een slechte acceleratie / vermogensverlies en geeft in veel gevallen problemen bij de koude start.
Ons lichaam bestaat voor 60% uit water. Dat betekent dat het een zeer belangrijk element voor onze gezondheid is. Net zoals zuurstof kan water aangezien worden als echte brandstof voor ons lichaam. Tank je lichaam dus iedere dag vol met 1,5 liter water om van alle gezondheidsvoordelen te genieten!
Diesel Plus bevat zeer actieve bestanddelen die ervoor zorgen dat de dieselmotor onder alle omstandigheden beter zal gaan presteren. Het product verbetert de koudestart aanmerkelijk. Hierdoor zal het warmloopproces van de motor met minder roetuitstoot gepaard gaan.
Het antwoord is: ja. Blauwe Diesel is technisch zelfs beter dan fossiele diesel. Het bevat geen water, geen biodiesel en verbrandt schoner en efficiënter. Daarnaast is Blauwe Diesel Europees genormeerd met de EN590 norm.
De benzinemotor trekt sneller op en heeft doorgaans meer vermogen. Het laatste verschil zit in de brandstof (verbruik) en kosten. Een dieselmotor is duurder in wegenbelasting en verzekering. De prijs per liter diesel is daarentegen weer goedkoper dan benzine.
LPG (of vloeibaar petroleumgas) en CNG (of aardgas voor motorvoertuigen) zijn brandstoffen die zeer weinig stikstofoxide en geen vervuilende deeltjes uitstoten. Ze vervuilen veel minder dan diesel of benzine.
De nadelen van diesel
Door het zwaardere gewicht van de dieselauto is de wegenbelasting vaak hoger. De aanschafprijs van een dieselauto is vaak hoger dan die van een benzineauto. Dieselauto's hebben over het algemeen een lagere topsnelheid dan benzineauto's.
Een dieselauto is veel vervuilender dan een benzineauto. Benzine- en dieselmotoren hebben als groot nadeel de uitstoot van schadelijke stoffen en de uitstoot van CO2. CO2 is voor een groot deel verantwoordelijk voor de opwarming van de aarde (broeikaseffect), maar niet direct schadelijk voor de gezondheid.
1 liter stemt overeen met 0,85 kilogram.
1 liter olie weegt 850 gram.
Wort is zwaarder dan water, het bevat suikers en andere stoffen die het zwaarder maken. Je hebt het soortelijk gewicht gemeten vóór en ná de gisting.
De minder lange diesel houdbaarheid herkent u niet meteen. In een gevorderd stadium merkt of ziet u dat de dieselolie donkerder wordt of anders gaat ruiken. Vermogensverlies of verstoppingen van filters zijn meestal ook te wijten aan de diesel houdbaarheid.
Deze auto's zijn in 2020 maximaal 20 jaar oud. Wanneer u het cijfer 4 op het onderbord ziet staan, betekent dit dat alleen dieselvoertuigen met emissieklasse 4 en hoger de milieuzone in mogen rijden. Deze auto's zijn in 2020 maximaal 15 jaar oud.
CO2-vrijEuropa kapt met de benzine- en dieselmotor. Per 2035 komen die niet meer op de markt. Met een levensduur van vijftien jaar houdt dat in dat het Europese personenverkeer in 2050 zo goed als volledig CO2-vrij is.