Het opvoeren wordt meestal gedaan door het verwijderen van de prop uit de uitlaat en het monteren van een andere sproeier en/of variorollen. Het kan ook zijn dat er een varioring is gemonteerd om de snelheid te verlagen. In dat geval kan de varioring eenvoudig worden verwijderd voor een hogere topsnelheid.
Een 4takt opvoeren kun je om verschillende redenen doen. Zo verhoog je de betrouwbaarheid van jouw motorblok, verlaag je het verbruik in brandstof, is het milieuvriendelijker en kun je het geluid reduceren.
Bij het verhogen van de snelheid van je Piaggio Zip (45 km/p) is het essentieel om ervoor te zorgen dat de motor voldoende zuurstof ontvangt.
Opvoeren van een Piaggio Zip 2 takt
Het opvoeren wordt meestal gedaan door het verwijderen van de prop uit de uitlaat en het monteren van een andere sproeier en/of variorollen. Het kan ook zijn dat er een varioring is gemonteerd om de snelheid te verlagen.
SNORFIETS Origineel 4Takt 3V 25kmpu levert een topsnelheid op van 50/55kmpu. Wanneer je de ECU monteert in combinatie met de Malossi Multi var levert dit +- 60kmpu op. BROMFIETS Origineel 4Takt 3V 45kmpu levert een topsnelheid op van 55kmpu.
Lichtere rollen zorgen voor een hoger toerental, en zwaardere rollen voor een lager toerental. Wanneer je het juiste gewicht rollen hebt, trekt de scooter van stilstaand tot topsnelheid gelijkmatig op. > De cilinders vervangen, de cilinder bepaald de toevoer van de brandstof.
Welke variorollen heb ik nodig in mijn scooter? De 7,5 gram originele variorollen van Piaggio/Vespa zijn aan te raden voor de beste afstelling bij een Piaggio Zip of Vespa Sprint/Primavera iGET 4t 3v met brom, Malossi of THNDR ECU, 80cc of begrenzer en Malossi variateur.
In principe worden alle scooter gebouwd voor een hogere snelheid dan in Nederland is toegestaan. Technisch kunnen ze dit dus prima aan en loop je geen extra risico op defecten, in de meeste gevallen gaat je scooter zelfs zuiniger en prettiger rijden.
Wanneer scooters uit de fabriek komen zitten ze vast aan bepaalde reguleringen – of anders gezegd: eisen – en zijn ze begrensd tot een bepaalde (maximale) snelheid. Door zogezegd een ECU te plaatsen kan ervoor gezorgd worden dat de scooter 10 of 20 km/h sneller wordt. En dit biedt diverse voordelen.
De oplossing is om er een 60cc of 70cc cilinder op te laden zetten, de variateur te laten ontgrenzen, zwaardere rolletjes er in en dan vervolgens een 25 of 35 km cdi er in. Je hebt dan meer koppel waardoor je veel sneller optrekt maar je begrens je toeren veel lager door de langzamere CDI.
Een scootmobiel opvoeren is dus niet mogelijk. Wil je toch de snelheid van een scootmobiel verhogen, dan kun je het beste een model kopen met een krachtigere motor. Wel is het belangrijk om je altijd te houden aan de maximumsnelheid van de weg of het voetpad waarop je rijdt.
met dit volledige pakket op je scooter haal je een snelheid van rond de 75 km/h.
Het blok zou probleemloos 30000km kunnen halen bij normaal onderhoud, normaal rijgedrag en gemiddeld gewicht van de rijder. Na de 30000km kan je groot onderhoud tegen komen waarbij het blok deels uit elkaar gaat, dit gaat qua arbeidsloon in de papieren lopen als je het zelf niet kan.
Originele YAMAHA roller met afmetingen van 15x12mm, met een gewicht van 5,5 gram gaan er 6 gewichten in de originele variator.
Welk merk variateurrollen is voor mij geschikt? Onze keuze voor a-kwaliteit is het bekende merk Malossi en voor een goed alternatief is MKX een goede keuze! Wanneer je een standaard afstelling hebt zijn de rollen van MKX een prima keuze!
Deze variorollen zijn een belangrijk onderdeel van de scooter, omdat ze ervoor zorgen dat deze vanuit stilstand hoge snelheden behaalt, zonder dat je hoeft te schakelen. Eigenlijk werken de variateur en de koppeling samen als een soort automatische versnellingsbak.
Dit hangt wel sterk van de soort scooter af. Een Zip SP H20 zal bijvoorbeeld ongeveer 20 KM harder gaan en een Vespa LX snor 5 tot 15 KM harder. Het hangt puur van het type scooter af wat voor resultaten er worden behaald na het verwijderen van deze ring. De trekkracht blijft het zelfde.
Hoeveel gram variorollen heb ik nodig? Wij adviseren voor een standaard Vespa Sprint, Primavera of Piaggio Zip de 8,0 gram variorollen van Bobotech. Met deze variorollen heb je een goede balans tussen een snelle optrek en hoge topsnelheid.
De zuinige 4-takt motor, met een topsnelheid van 25 of 45 km/h, is gericht op het bieden van een nieuwe rijervaring. Met 3 kleppen per cilinder, elektronische injectie en luchtkoeling ben je niet alleen verzekerd van de beste prestaties maar ook een gunstig verbruik.
De Piaggio Zip is een van de fijnste scooters die je maar kunt kopen. Bovendien is hij van zeer goede kwaliteit en heeft hij een erg aantrekkelijk prijskaartje. Zoek je veel scooter voor weinig geld dan moet je absoluut een Piaggio Zip kopen!