TikTok Ads biedt verschillende soorten advertenties, maar de meest gangbare is de native 'in-feed' advertentie. Je betaalt voor het aanmaken van een advertentiecampagne op TikTok minimaal vijftig euro en minimaal twintig euro per advertentiegroep. Dus: des te meer advertenties, des te meer betaal je.
Als jij een niche kiest en veel content maakt kun jij een following krijgen. Als jouw content ook nog is viral gaat, dan heb je een toekomstige goudmijn in handen. Je hoeft zelf nog geen eens wat te verkopen op het TikTOk account. Je kunt ook gewoon content blijven publiceren die valt in een specifieke niche.
Een roos kost 1 coin (ongeveer 1,5 cent) maar er zijn ook gifts die wel 30.000 coins (ongeveer 400 euro) kosten. Je kunt jouw idool alleen maar een gift sturen als hij of zij een live video maakt.
Sommige makers melden dat ze ongeveer 2-4 cent per duizend weergaven zouden kunnen verdienen. Het betekent dat je ongeveer 20 dollar per 1 miljoen views, per video kunt verdienen.
Beste tijd om te posten op TikTok
's Ochtends tussen 6:00 en 10:00 uur zijn er veel mensen actief. 's Avonds tussen 19:00 en 23:00 uur zijn ook momenten om veel betrokkenheid te genereren.
Door TikTok views te kopen kan jij jouw account een enorme boost geven. Met honderden tot duizenden extra views op TikTok kun je in korte tijd jouw video's delen met de hele wereld. Het enige wat je hiervoor hoeft te doen, is het doorgeven van de juiste URL en het kiezen van het juiste aantal TikTok views.
De populaire hashtags op TikTok
Deze hashtags kun je gebruiken om sneller op de 'voor jou'-pagina terecht te komen. Je hebt namelijk een pagina met TikToks van mensen die je volgt en een voor jou pagina met willekeurig gekozen TikToks op basis van jouw algoritme.
Adverteren op instagram kosten.
De Instagram advertentie kosten liggen op dit moment tussen de € 1,26 en € 6,30 per duizend weergaven. Als je het Instagram advertentie link type kiest, betaal je tussen de € 0,10 en € 2,00 per klik. De Instagram adverteren kosten kunnen dus verschillen per type advertentie.
Spark-advertenties zijn je organische in-feed-video's die je kunt omzetten in advertenties en er een call-to-action-knop aan kunt toevoegen. Met uw productcatalogus en uw TikTok for Business-account gesynchroniseerd, u kunt naar uw productpagina linken in uw Spark-advertenties.
Voordelen adverteren op TikTok
Op TikTok kun je targeten op basis van locatie en leeftijd. In de toekomst wil TikTok het graag mogelijk maken dat ook interesses en gedrag hierbij meegenomen worden. Een groot voordeel van adverteren op TikTok is dat gebruikers doorverwezen kunnen worden naar de externe website.
TikTok advertising biedt unieke opties om een jonge doelgroep te bereiken met de juiste soort content. Native advertenties zijn de video's en afbeeldingen die je in de gebruiksomgeving (in-feed) voorbij ziet komen. Deze zijn vergelijkbaar met de advertenties op bijvoorbeeld Instagram Stories.
Wat is de doelgroep van TikTok? De doelgroep van TikTok is generatie Z, dus de jongeren onder de 20 jaar. Vooral kinderen, soms zelfs zo jong als 6 jaar, zitten op dit sociale medium. De toon is speels en voornamelijk entertainment.
Door likes, comments en shares stijgt je aantal views en wordt je video vaker gezien en met meer mensen gedeeld. TikTok houdt rekening met de populariteit van je video en beloont je als je regelmatig post.
De webshop Likes-kopen.nl scoort een 5 op een schaal van 10. Er is dus ruimte voor verbetering, maar dit wil niet zeggen dat Likes-kopen.nl per definitie onbetrouwbaar is. Deze score is een hulpmiddel om de betrouwbaarheid van een webshop te bepalen.
Het kopen van likes is legaal en gaat niet tegen de wet in. Wel is het in sommige landen verboden voor bedrijven om likes te kopen. Daarnaast is het tegen de voorwaarden van TikTok zelf om likes te kopen. Als TikTok vindt dat je te veel likes en views hebt gekocht in korte tijd kan dit je rankings negatief beïnvloeden.
Gebruik de juiste hashtags
Ook op TikTok maak je gebruik van hashtags om je bereik te vergroten. Wij raden steeds aan om 2 à 6 hastags te verbruiken. Hoe meer hashtags je gebruikt, hoe meer kans je in de feed van andere TikTokkers terechtkomt.
De beste dagen om een bericht te posten op Instagram is op maandag en donderdag. Zondag is hiervoor de slechtste dag. De beste tijd om te posten is 's ochtends tussen 8 en 9 uur. Een bericht posten tussen 3 en 4 uur in de middag zal je moeten proberen te vermijden, dit is namelijk de meest slechte tijd.
"BAS": afkorting voor "bitches ain't shit/boys ain't shit".
Wat ik wel kan zeggen is dat je per 1000 views gemiddeld zo'n 1,- euro verdiend. Als je dus 1000 views per dag zou hebben, zou je 1,- euro per dag verdienen. YouTubers als EnzoKnol hebben natuurlijk veel meer views, en verdienen dus ook meer.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Net als Instagram en Facebook is het met TikTok ook mogelijk om geld te verdienen, maar zal het zeker niet vanzelf gaan. Je moet namelijk een behoorlijk grote fanbase hebben, wil je wat geld verdienen met TikTok. Het is dus de bedoeling dat je influencer gaat worden – en dus bekend op TikTok te gaan worden.