Hoe professioneel telefoneren?

Klantgericht telefoneren tips
  1. Neem de telefoon zo snel mogelijk op. ...
  2. Begroet de beller met een glimlach. ...
  3. Spreek langzaam en met een gematigde volume. ...
  4. Luister actief en gebruik positieve bevestigende antwoorden. ...
  5. Vraag de beller nooit zelf terug te bellen. ...
  6. Geef informatie, vertel wat je doet of gaat doen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op explainit.nl

Hoe professioneel bellen?

De 9 regels voor een professioneel telefoongesprek
  • Bereikbaarheid. Bij de eerste telefoonetiquette is de bereikbaarheid belangrijk. ...
  • Opnemen. Telefoonetiquette nummer twee: het aannemen van een gesprek. ...
  • Luisteren. Dan wanneer iemand tegen jou praat. ...
  • Spreken. ...
  • Doorverbinden. ...
  • In de wacht zetten. ...
  • Informatie. ...
  • Klachten afhandelen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hallo.eu

Hoe voer je een zakelijk telefoongesprek?

9 tips voor het voeren van een goed telefoongesprek
  1. Laat de klant niet te lang wachten. ...
  2. You never get a second chance to make a first impression. ...
  3. Zorg voor een positieve houding. ...
  4. Let op je spreektoon. ...
  5. Enthousiasme werkt aanstekelijk, ook via de telefoon. ...
  6. Bereid je goed voor. ...
  7. Laat de klant niet te lang wachten.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op contactcare.nl

Hoe begin je een telefoon gesprek?

Neem altijd rustig de telefoon aan en zorg ervoor dat je klant goed kan horen met wie hij spreekt. Begroet de klant (zeg liever 'goedendag' dan 'hallo') en noem je naam en bedrijfsnaam. Vraag vervolgens waar je de beller mee van dienst kunt zijn. Je zult merken dat klanten dit gebaar enorm waarderen!

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op voicetovoice.nl

Wat zeg je bij telefoon opnemen?

Dat doe je door een korte inleiding “Goedemiddag, ABC BV, u spreekt met…”. Zeg altijd 'u' tegen een beller. Leid je naam altijd in met een zinnetje, zodat de bedrijfsnaam en je naam van elkaar gescheiden worden. Dit geeft de beller de tijd om de twee namen van elkaar te onderscheiden.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Professioneel Telefoneren

25 gerelateerde vragen gevonden

Wat moet je zeggen als je belt?

Spreek duidelijk en rustig. En spreek beleefd met u, want je weet niet wie je aan de lijn hebt! Herhaal eventueel de gegevens die je krijgt en opschrijft! Vraag ook nog een keer de naam van de persoon die je gesproken hebt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op home.hccnet.nl

Hoe moet je een gesprek beëindigen?

Aan/uit-knop beëindigt gesprek
  1. Open de app Instellingen. op uw apparaat.
  2. Tik op Toegankelijkheid.
  3. Schakel Aan/uit-knop beëindigt gesprek in.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.google.com

Hoe begin je een zakelijk gesprek?

Aan het begin van het gesprek geef je een korte inleiding. Je bepaalt samen hoeveel tijd je ervoor uittrekt en hoe je het onderwerp met elkaar gaat bespreken. In het middenstuk praat je over het onderwerp. Tijdens de afronding vat je samen wat er besproken is en maak je een afspraak over het vervolg.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op beliavanderlaan.nl

Hoe moet je een gesprek voeren?

Een goed gesprek heb je als je:
  1. De tijd neemt.
  2. Contact maakt en actief luistert.
  3. Je kunt verplaatsen in het standpunt van de ander.
  4. Uitgaat van gelijkwaardigheid, zorgt voor 'tweerichtingsverkeer'.
  5. Kunt zeggen wat je op je hart hebt.
  6. Niet denkt tegen anderen (geen 'ja, maar…') maar samen denkt ('ja, en…').

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zorgvoorbeter.nl

Hoe kan je een gesprek starten?

Een gesprek kun je beginnen met het stellen van een (niet-originele) open vraag, bijvoorbeeld 'Hoe vond je de werkgroep?' Een open vraag lokt meer dan alleen maar 'ja' of 'neen' uit en stimuleert een gesprek. Een gesloten vraag, bijvoorbeeld 'Vind je dit boek interessant?'

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op studietips.leidenuniv.nl

Hoe pak je de regie in een gesprek?

Zo pak jij de regie in een gesprek!
  1. Luisteren. Eén van de belangrijkste dingen in een gesprek is luisteren. ...
  2. Samenvatten. Als je haast hebt herken je misschien de neiging wel om iemand te onderbreken en je vraag in het gesprek te slingeren. ...
  3. Actie, actie, actie! ...
  4. Lekker effectief.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op andsmile.nl

Welke 3 soorten uitgaande telefoongesprekken zijn er?

Er is een aantal soorten uitgaande gesprekken.
...
Als je kijkt naar het doel van het gesprek gaat het om 3 soorten:
  • informeren: je wilt dat je gesprekspartner iets weet.
  • overtuigen: je wilt dat je gesprekspartner ergens iets van vindt.
  • instrueren: je wilt dat je gesprekspartner iets doet.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Hoe rond je het telefoongesprek af?

Hieronder lees je hoe je een gesprek beëindigt zonder dat je de ander beledigt.
  1. Geef aan hoeveel tijd je beschikbaar hebt. Heb je maar een beperkte tijd voor het gesprek, meld dit dan meteen aan het begin. ...
  2. Sluit positief af. ...
  3. Let op de signalen van je gesprekspartner. ...
  4. Gebruik geen smoesjes.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zoontraining.nl

Wat is klantgericht telefoneren?

Telefoneren lijkt zo eenvoudig, maar er komt meer bij kijken dan je in eerste instantie vermoedt. Zo heb je te maken met het gedrag van de klant aan de telefoon. Denk daarbij aan iemand die een klacht heeft of dat je vervelend nieuws moet brengen. Klantgericht telefoneren begint bij de telefoonetiquette.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zaleco.nl

Wat is een formeel telefoongesprek?

Een formeel telefoongesprek heeft regels en een vaste volgorde. Daarnaast maak je bij een formeel telefoongesprek notities. Wanneer jij de gebelde bent, noteer je: de naam van de beller.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op virtueletraining.com

Wat zeg je als je iemand in de wacht zet?

Noem de naam van de persoon die je aan de lijn hebt en bedank hem voor het wachten, bijvoorbeeld: “Mevrouw Ketelaars, bedankt voor het wachten. Ik heb het even nagevraagd en ...”

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op leren.nl

Hoe vertel je iets moeilijks?

Moeilijk gesprek voeren
  • Maak tijd voor het gesprek. Het is een big deal, dus behandel het ook zo. ...
  • Leid het voorzichtig in. Probeer de ander gerust te stellen, zodat ze willen luisteren. ...
  • Vertel wat er op je hart ligt. ...
  • Stel vragen. ...
  • Luister naar wat de ander te zeggen heeft. ...
  • Verder met de volgende stap.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op famme.nl

Hoe voer je een moeilijk gesprek?

5 tips bij het voeren van een moeilijk gesprek
  1. Maak voor jezelf duidelijk: wat voel, wat wil ik, en wat is mijn aandeel? ...
  2. Bekijk de situatie vanuit het perspectief van de ander. ...
  3. Luister eerst, kijk dan pas naar een oplossing. ...
  4. Zorg goed voor jezelf – voor, tijdens én na het gesprek. ...
  5. Kom samen tot een oplossing.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op openup.nl

Hoe maak je iemand comfortabel?

Door deze 4 regels aan te houden.
  1. Denk nooit “ik weet niet wat ik moet zeggen”. Stel vragen. Hier begint een stroef gesprek mee. ...
  2. Zeg niet direct “Oké, ik snap het”. Luister goed naar wat een ander zegt. ...
  3. Verkondig je mening nooit als feit. Pas op. ...
  4. Vraag “wat denk jij?” Mensen zijn niet alleen graag aan het woord.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op gesprekstechnieken.com

Hoe breng je structuur aan in een gesprek?

Zorg voor een ordelijke en overzichtelijke structuur. Bepaal vooraf wat je wanneer gaat zeggen en geef tijdens het gesprek aan wat wanneer komt. Je kunt ook structuur aanbrengen door hardop te denken en te benoemen wat je zegt. Stem je taalgebruik af op het niveau en het referentiekader van je gesprekspartner.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op rug.nl

Welke rollen zijn er in een gesprek?

De 9 teamrollen
  • Bedrijfsman.
  • Brononderzoeker.
  • Monitor.
  • Plant.
  • Vormer.
  • Voorzitter.
  • Groepswerker.
  • Zorgdrager.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op carrieretijger.nl

Wat is een ondersteunend gesprek?

Gesprekken kunnen ook ondersteunend zijn in het leren hoe een gesprek aan te gaan, te leren luisteren en te horen wat mensen zeggen. Vragen stellen, kritiek geven en ontvangen. Leren om vragen te stellen, assertief te zijn, kritiek te durven geven en hoe om te gaan met kritiek die jezelf krijgt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op groepbasut.nl

Hoe lang kun je bellen?

@EricvanLoon Die twee uur (120 minuten) is inderdaad uit veiligheidsoverwegingen om te voorkomen dat klanten achteraf onverwachte (hoge) kosten krijgen. Alle gesprekken worden bij T-Mobile (zowel op mobiel als op vast) na 120 minuten verbroken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op community.t-mobile.nl

Hoe zet je iemand in de wacht?

Open de telefoon-app van je Android.

Dit is meestal een pictogram van een telefoonhoorn. Je vindt hem op je startscherm. Oproepen in wacht zetten is meestal standaard ingeschakeld door je telefoonaanbieder. Je zou het niet handmatig moeten hoeven inschakelen, tenzij het om een of andere reden is uitgeschakeld.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op nl.wikihow.com

Hoe stop je een Whatsapp gesprek?

  1. Stap 1: Gesprek opnemen. Het beeld ziet er hetzelfde uit als op deze afbeeldingen. Druk op de melding die op het scherm te zien is. ...
  2. Stap 3: Gesprek beëindigen. Klik op het rode hoorntje als je het gesprek wilt beëindigen. Android. ...
  3. Stap 2: Extra deelnemers. toevoegen. Rechtsboven staat een poppetje met een + teken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op zgem.nl

Populaire vragen