Selecteer een cel in een tabel.Selecteer Ontwerpen > Totaalrij. De rij Totaal wordt onder aan de tabel toegevoegd. Opmerking: Als u een nieuwe rij wilt toevoegen, schakelt u het selectievakje Totaalrij uit, voegt u de nieuwe rij toe, en schakelt u het selectievakje weer in.
Selecteer een cel naast de getallen die u wilt optellen, selecteer AutoSom op het tabblad Start, druk op Enter en u bent klaar.
Klik op Tabel bovenaan de pagina.Klik op Stijlopties dropdown bovenaan de pagina.Klik op Totaal rij in de dropdown .
Voeg een totaalrij toe
Dubbelklik in het navigatiedeelvenster op de query . Hiermee wordt de query uitgevoerd en worden de resultaten in een gegevensblad geladen. Klik op het tabblad Start in de groep Records op Totalen. Er verschijnt een nieuwe rij Totaal in uw gegevensblad.
Een selectiequery maken
Maak een query om u te richten op specifieke gegevens. Selecteer Maken > Wizard Query. Selecteer Selectiequery en selecteer OK. Selecteer de tabel die het veld bevat, voeg de gewenste Beschikbare velden toe aan Geselecteerde velden en selecteer Volgende.
Klik op het tabblad Indeling (onder Hulpmiddelen voor tabellen) op Formule. Controleer in het vak Formule de tekst tussen de haakjes om er zeker van te zijn dat Word de cellen bevat die u wilt optellen en klik op OK. =SUM(ABOVE) telt de getallen op in de kolom boven de cel waarin u zich bevindt .
Klik in een cel die zich rechts van of boven de positie bevindt waar u een cel wilt invoegen. Selecteer het tabblad Indeling. Klik op de pijl in de rechterbenedenhoek van de sectie Rijen en kolommen.
Een tekstvak toevoegen
Selecteer Invoegen > Tekstvak. Klik en sleep het tekstvak tot het gewenste formaat.
AutoSom gebruiken
Wanneer u AutoSom selecteert, voert Excel automatisch een formule in (die gebruikmaakt van de functie SOM) om de getallen op te tellen. += (Mac) in een cel typen, waarna Excel automatisch de functie SOM invoegt.
Volg deze stappen om te controleren op Automatische berekening. Selecteer het tabblad Bestand, selecteer Optiesen selecteer vervolgens de categorie Formules . Controleer in de sectie Berekeningsopties onder Werkmap berekenen of de optie Automatisch is geselecteerd.
Klik op de draaitabel. Klik op het tabblad Draaitabel analyseren in de groep Draaitabel op Opties. Voer in het dialoogvenster Draaitabelopties op het tabblad Totalen en filters een van de volgende handelingen uit: Selecteer om eindtotalen weer te geven ofwel Eindtotalen voor kolommen weergeven ofwel Eindtotalen voor rijen weergeven, of beide .
Selecteer Ontwerp > Totaalrij . De Totaalrij wordt toegevoegd aan de onderkant van de tabel. Opmerking: Om een nieuwe rij toe te voegen, schakelt u het selectievakje Totaalrij uit, voegt u de rij toe en schakelt u het selectievakje Totaalrij opnieuw in. Vanuit de vervolgkeuzelijst Totaalrij kunt u een functie selecteren, zoals Gemiddelde, Aantal, Aantal getallen, Max, Min, Som, StdDev, Var en meer.
Totalenrij. Als je nu in de cel onder een kolom gaat staan en daar een formule invoert (bijvoorbeeld de som van de kolom) dan verschijnt er een nieuwe donkerblauwe rij: de Totalenrij. Van die rij is elke cel voorzien van een vinkje en als je dat aanklikt dan krijg je een aantal veelvoorkomende formules voor die kolom.
Selecteer een cel in een tabel. Selecteer Ontwerpen > Totaalrij. De rij Totaal wordt onder aan de tabel toegevoegd. Opmerking: Als u een nieuwe rij wilt toevoegen, schakelt u het selectievakje Totaalrij uit, voegt u de nieuwe rij toe, en schakelt u het selectievakje weer in.
Klik in een cel boven of onder de plaats waar u een rij wilt toevoegen. Voer op het tabblad Indeling een van de volgende handelingen uit: Als u een rij boven de cel wilt toevoegen, klikt u op Invoegen boven in de groep Rijen en kolommen.Als u een rij onder de cel wilt toevoegen, klikt u op Invoegen onder in de groep Rijen en kolommen .
Selecteer een willekeurige cel in de rij en ga dan naar Start > Invoegen > Bladrijen invoegenof Bladrijen verwijderen. Of klik met de rechtermuisknop op het rijnummer en klik op Invoegen of Verwijderen.
Selecteer Invoegen > Vergelijking of druk op Alt + = . Om een ingebouwde formule te gebruiken, selecteert u Ontwerp > Vergelijking. Om uw eigen formule te maken, selecteert u Invoegen > Vergelijking > Nieuwe vergelijking invoegen. Gebruik uw vinger, stylus of muis om uw vergelijking te schrijven.
Selecteer Invoegen > Vergelijking of druk op Alt + = . Selecteer de vergelijking die u nodig hebt. Zie het lint voor meer Structuren en Converteer opties.
Klik op het tabblad Tabelhulpmiddelen, tabblad Indeling, in de groep Gegevens, op Formule . Gebruik het dialoogvenster Formule om uw formule te maken. U kunt typen in het vak Formule, een getalnotatie selecteren in de lijst Getalnotatie en functies en bladwijzers plakken met behulp van de lijsten Functie plakken en Bladwijzer plakken.
U kunt Microsoft Query gebruiken om gegevens op te halen uit externe bronnen. Als u Microsoft Query gebruikt om gegevens op te halen uit uw bedrijfsdatabases en -bestanden, hoeft u de gegevens die u wilt analyseren niet opnieuw te kopiëren in Excel.
Klik op het tabblad Maken in de groep Query's op Querywizard.Klik in het dialoogvenster Nieuwe query op Eenvoudige querywizard en klik vervolgens op OK . Vervolgens voegt u velden toe. U kunt maximaal 255 velden toevoegen uit maximaal 32 tabellen of query's.