Hoe maak je een Totaalrij aan?

Selecteer een cel in een tabel.Selecteer Ontwerpen > Totaalrij. De rij Totaal wordt onder aan de tabel toegevoegd. Opmerking: Als u een nieuwe rij wilt toevoegen, schakelt u het selectievakje Totaalrij uit, voegt u de nieuwe rij toe, en schakelt u het selectievakje weer in.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak je een totaalrij?

Totalen berekenen van gegevens in een Excel-tabel
  1. Klik op een willekeurige plaats in de tabel.
  2. Ga naar Hulpmiddelen voor tabellen > Ontwerpen en schakel het selectievakje Totaalrij in.
  3. Onderaan de tabel wordt een rij Totaal ingevoegd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe laat je een rij optellen in Excel?

Selecteer een cel naast de getallen die u wilt optellen, selecteer AutoSom op het tabblad Start, druk op Enter en u bent klaar.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe voeg ik een totaalrij toe aan een Word-tabel?

Klik op Tabel bovenaan de pagina.Klik op Stijlopties dropdown bovenaan de pagina.Klik op Totaal rij in de dropdown .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe maak je een totaal query?

Een totaalrij toevoegen
  1. Open de query in de gegevensbladweergave. Klik met de rechtermuisknop op het documenttabblad voor de query en klik op Gegevensbladweergave. ...
  2. Ga naar het tabblad Start en klik in de groep Records op Totalen. ...
  3. Klik in de rij Totaal op het veld dat u wilt optellen en selecteer Aantal in de lijst.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Totaalrij aan een tabel toevoegen in Excel 2016

40 gerelateerde vragen gevonden

Hoe voeg ik een totaalrij toe aan een Access-query?

Voeg een totaalrij toe

Dubbelklik in het navigatiedeelvenster op de query . Hiermee wordt de query uitgevoerd en worden de resultaten in een gegevensblad geladen. Klik op het tabblad Start in de groep Records op Totalen. Er verschijnt een nieuwe rij Totaal in uw gegevensblad.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe maak ik een query aan?

Een selectiequery maken

Maak een query om u te richten op specifieke gegevens. Selecteer Maken > Wizard Query. Selecteer Selectiequery en selecteer OK. Selecteer de tabel die het veld bevat, voeg de gewenste Beschikbare velden toe aan Geselecteerde velden en selecteer Volgende.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Kan Microsoft Word totalen berekenen?

Klik op het tabblad Indeling (onder Hulpmiddelen voor tabellen) op Formule. Controleer in het vak Formule de tekst tussen de haakjes om er zeker van te zijn dat Word de cellen bevat die u wilt optellen en klik op OK. =SUM(ABOVE) telt de getallen op in de kolom boven de cel waarin u zich bevindt .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe voeg je een rij toe aan een tabel?

Klik in een cel die zich rechts van of boven de positie bevindt waar u een cel wilt invoegen. Selecteer het tabblad Indeling. Klik op de pijl in de rechterbenedenhoek van de sectie Rijen en kolommen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe voeg je een tekstvak toe in Excel?

Een tekstvak toevoegen

Selecteer Invoegen > Tekstvak. Klik en sleep het tekstvak tot het gewenste formaat.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Wat is de formule voor optellen in Excel?

AutoSom gebruiken

Wanneer u AutoSom selecteert, voert Excel automatisch een formule in (die gebruikmaakt van de functie SOM) om de getallen op te tellen. += (Mac) in een cel typen, waarna Excel automatisch de functie SOM invoegt.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Waarom telt Excel getallen niet op?

Volg deze stappen om te controleren op Automatische berekening. Selecteer het tabblad Bestand, selecteer Optiesen selecteer vervolgens de categorie Formules . Controleer in de sectie Berekeningsopties onder Werkmap berekenen of de optie Automatisch is geselecteerd.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe tellen in Excel?

Manieren om cellen te tellen in een gegevensbereik
  1. Selecteer de cel waarin u het resultaat wilt weergeven.
  2. Klik op het tabblad Formules op Meer functies, wijs Statistische aan en selecteer een van de volgende functies: AANTALARG: Cellen tellen die niet leeg zijn. ...
  3. Selecteer het gewenste celbereik en druk op Return.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe voeg ik een totaalrij toe aan een Excel-draaitabel?

Klik op de draaitabel. Klik op het tabblad Draaitabel analyseren in de groep Draaitabel op Opties. Voer in het dialoogvenster Draaitabelopties op het tabblad Totalen en filters een van de volgende handelingen uit: Selecteer om eindtotalen weer te geven ofwel Eindtotalen voor kolommen weergeven ofwel Eindtotalen voor rijen weergeven, of beide .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe voeg ik meerdere totaalrijen toe aan een Excel-tabel?

Selecteer Ontwerp > Totaalrij . De Totaalrij wordt toegevoegd aan de onderkant van de tabel. Opmerking: Om een ​​nieuwe rij toe te voegen, schakelt u het selectievakje Totaalrij uit, voegt u de rij toe en schakelt u het selectievakje Totaalrij opnieuw in. Vanuit de vervolgkeuzelijst Totaalrij kunt u een functie selecteren, zoals Gemiddelde, Aantal, Aantal getallen, Max, Min, Som, StdDev, Var en meer.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat is een totalenrij?

Totalenrij. Als je nu in de cel onder een kolom gaat staan en daar een formule invoert (bijvoorbeeld de som van de kolom) dan verschijnt er een nieuwe donkerblauwe rij: de Totalenrij. Van die rij is elke cel voorzien van een vinkje en als je dat aanklikt dan krijg je een aantal veelvoorkomende formules voor die kolom.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op hhofstede.nl

Hoe maak je een totaalrij in Excel?

Selecteer een cel in een tabel. Selecteer Ontwerpen > Totaalrij. De rij Totaal wordt onder aan de tabel toegevoegd. Opmerking: Als u een nieuwe rij wilt toevoegen, schakelt u het selectievakje Totaalrij uit, voegt u de nieuwe rij toe, en schakelt u het selectievakje weer in.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe voeg ik een rij toe aan een Word-tabel?

Klik in een cel boven of onder de plaats waar u een rij wilt toevoegen. Voer op het tabblad Indeling een van de volgende handelingen uit: Als u een rij boven de cel wilt toevoegen, klikt u op Invoegen boven in de groep Rijen en kolommen.Als u een rij onder de cel wilt toevoegen, klikt u op Invoegen onder in de groep Rijen en kolommen .

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe kan ik een rij invoegen in Excel?

Selecteer een willekeurige cel in de rij en ga dan naar Start > Invoegen > Bladrijen invoegenof Bladrijen verwijderen. Of klik met de rechtermuisknop op het rijnummer en klik op Invoegen of Verwijderen.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak ik een berekening in Word?

Selecteer Invoegen > Vergelijking of druk op Alt + = . Om een ​​ingebouwde formule te gebruiken, selecteert u Ontwerp > Vergelijking. Om uw eigen formule te maken, selecteert u Invoegen > Vergelijking > Nieuwe vergelijking invoegen. Gebruik uw vinger, stylus of muis om uw vergelijking te schrijven.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Hoe voeg ik een Excel-formule toe aan Word?

Selecteer Invoegen > Vergelijking of druk op Alt + = . Selecteer de vergelijking die u nodig hebt. Zie het lint voor meer Structuren en Converteer opties.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Berekeningen maken in Word-tabellen?

Klik op het tabblad Tabelhulpmiddelen, tabblad Indeling, in de groep Gegevens, op Formule . Gebruik het dialoogvenster Formule om uw formule te maken. U kunt typen in het vak Formule, een getalnotatie selecteren in de lijst Getalnotatie en functies en bladwijzers plakken met behulp van de lijsten Functie plakken en Bladwijzer plakken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Wat is een query in Excel?

U kunt Microsoft Query gebruiken om gegevens op te halen uit externe bronnen. Als u Microsoft Query gebruikt om gegevens op te halen uit uw bedrijfsdatabases en -bestanden, hoeft u de gegevens die u wilt analyseren niet opnieuw te kopiëren in Excel.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak ik een keuzetabel in Excel?

Een keuzelijst aan een werkblad toevoegen
  1. Maak een lijst met items die u wilt weergeven in de keuzelijst, zoals in deze afbeelding.
  2. Klik op Ontwikkelaars > Invoegen. ...
  3. Klik onder Formulierbesturingselementen op Keuzelijst (formulierbesturingselement).
  4. Klik in de cel waarin u de keuzelijst wilt maken.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op support.microsoft.com

Hoe maak ik een query in Microsoft Access?

Klik op het tabblad Maken in de groep Query's op Querywizard.Klik in het dialoogvenster Nieuwe query op Eenvoudige querywizard en klik vervolgens op OK . Vervolgens voegt u velden toe. U kunt maximaal 255 velden toevoegen uit maximaal 32 tabellen of query's.

Verzoek tot verwijderen van bron   |   Bekijk volledig antwoord op translate.google.com

Populaire vragen