Gemiddeld heb je 7 panelen nodig om jouw Tesla op te laden met behulp van zonne-energie die je zelf hebt opgewekt. Dit is o.b.v. 15.000 km per jaar, een verbruik van 170.2 Wh/km en zonnepanelen met 450 Wp.
Een Tesla die 18,1 kWh per 62,13 mijl gebruikt, heeft gemiddeld 8 zonnepanelen van elk 400 watt nodig om op te laden. De gemiddelde jaarlijkse afstand voor Amerikanen is 13.476 mijl, dus 3,2 kW aan DC-productievermogen is voldoende.
Als u op jaarbasis 15.000 km aflegt, heeft u per jaar ongeveer 2.445 kWh nodig om uw wagen op te laden. De gemiddelde jaaropbrengst van een optimaal geplaatst zonnepaneel bedraagt (ongeveer) 300 kWh. Op jaarbasis heeft u dus net iets meer dan 8 zonnepanelen nodig om uw wagen overdag op te laden.
Op de meest voor komende huisaansluiting (3 fase 25A) laadt de Tesla Model 3 met maximaal 11 kW. Iedere elektrische auto heeft ook een stekker waarmee je aan een normaal stopcontact kan opladen. Daarmee laad je 2.3 kWh op in één uur. Bij de snellader laadt de Tesla met maximaal 250 kW.
Nee, helaas niet. De auto moet namelijk geschikt zijn voor Vehicle to Grid (V2G) omdat de auto in staat moet zijn om de stroom terug te leveren aan het netwerk.
Hoeveel zonnepanelen je nodig hebt om jouw Tesla op te laden, hangt af van het model en het verbruik van je auto. Gemiddeld heb je 7 panelen nodig om jouw Tesla op te laden met behulp van zonne-energie die je zelf hebt opgewekt. Dit is o.b.v. 15.000 km per jaar, een verbruik van 170.2 Wh/km en zonnepanelen met 450 Wp.
Tesla Powershare-technologie ontgrendelt de mogelijkheid van uw Cybertruck-accu om stroom te leveren via de stopcontacten aan boord of de oplaadpoort. Met Powershare kunnen Cybertruck-eigenaren elektronische apparaten, elektrische voertuigen en hun huizen van stroom voorzien tijdens een stroomstoring met behulp van energie van hun Cybertruck .
De Model Y is verkrijgbaar in twee batterijopties: een 75 kWh "Standard Range"-versie en een 82 kWh "Long Range"-versie. Gemiddeld duurt het ongeveer 67 kWh om de Standard Range Model Y van leeg naar vol te laden, terwijl de Long Range ongeveer 90 kWh nodig heeft voor een lading van 0-100%.
Een Tesla kan echter ook worden opgeladen via een Mobile Connector die is aangesloten op een normaal huishoudelijk stopcontact.
Hoe kan ik stroom van mijn zonnepanelen gebruiken om mijn elektrische auto op te laden? Met een slimme laadopstelling kan je je elektrische auto thuis opladen wanneer je zonnepanelen stroom leveren. Een slimme laadpaal communiceert met de omvormer van je zonnepanelen of andere apparaten.
De prijzen van een set van 10 zonnepanelen liggen ongeveer tussen de €3.900 en €5.000.
Omdat een autoaccu een vermogen van 12V heeft, is de grootte van het zonnepaneel dat u nodig hebt gelijk aan die van het opladen van een typische 12V. Hoewel er veel zonnepanelen zijn die een autoaccu kunnen opladen , zou het ideaal zijn om de voltage-, ampère-uren- en wattagevereisten van uw autoaccu aan te kunnen.
In principe kun je met alle elektrische auto's met een CCS-aansluiting laden bij Tesla. Tegenwoordig hebben de meeste EV's een dergelijke aansluiting. Uitzondering op die regel zijn de Nissan Leaf en de Lexus UX300e, die een zogeheten CHAdeMO-aansluiting hebben. Daarmee kun je niet laden bij Tesla.
Het hangt allemaal af van de batterijcapaciteit van uw auto. Een Tesla Model 3 heeft een batterijcapaciteit van 50 kilowattuur (kWh), wat betekent dat het 50 kWh kost om de auto van 0% tot 100% op te laden. De modellen die beschikbaar zijn via ons EV-abonnement hebben tussen de 40 en 70 kWh nodig om volledig op te laden.
Tesla Powerwall prijs. Een Tesla Powerwall kost per stuk ongeveer € 8.000,- exclusief BTW en installatie. In de meeste gevallen is het plaatsen van 1 of 2 Powerwalls voldoende. Dit is afhankelijk van je eigen verbruik.
De Tesla Model Y is standaard uitgerust met een 11 kW on-board lader voor Type 2 AC-laden. Dit betekent dat zelfs wanneer aangesloten op een snellader met een nominaal vermogen boven de 11 kW, de Tesla Model Y slechts tot 11 kW kan laden. Tesla Model Y-modellen zijn in staat tot ultrasnel laden tot 210 kW DC.
Dit betekent dat u kunt verwachten dat u in ongeveer 8 uur en 15 minuten van 0 tot 100 procent kunt opladen. Op dezelfde manier kunnen zowel de Long Range- als de Performance-versies van de Model Y ook opladen bij een DC-snellaadstation met een maximaal vermogen van 250 kW.
Kosten om een Tesla thuis op te laden
De kosten om een Tesla Model 3 of Model Y Rear Wheel Drive met de 57,5 kWh-batterij thuis op te laden, bedragen $ 17,25 bij een gridtarief van 30c / kWh. Voor de Long Range- en Performance-varianten van de Model 3 en Model Y met het 75 kWh-batterijpakket stijgen de kosten naar $ 22,50 bij hetzelfde tarief.
Als u via Tesla hebt deelgenomen aan een eerder referral-programma, beschikt u mogelijk over gratis Supercharging-tegoeden. U kunt beschikbare gratis Supercharging-tegoeden en hun vervaldatum zien in de Tesla-app.
Op één Kwh aan elektriciteit rijdt een elektrische auto ongeveer 5 kilometer. Per 100 gereden kilometers komt dit dus neer op een verbruik van 20 kWh. Dit geldt bij gemiddelde temperaturen.
In juli demonstreerde Ambibox de bidirectionele laadcapaciteit op een Tesla Model Y uit 2024, gekoppeld aan een stationaire accu . Tijdens de test, die geen aanpassingen aan het voertuig vereiste, werd de Model Y opgeladen vanaf de stationaire accu en werd er energie terug in ontladen.
Of u nu een bouwplaats, een tailgate voor de wedstrijd, een ander elektrisch voertuig of zelfs uw huis van stroom moet voorzien tijdens een stroomstoring, uw Tesla-voertuig met Powershare heeft alles onder controle . Voorzie uw huis van stroom tijdens een stroomstoring gedurende meer dan drie dagen², zonder lawaai en emissies en met 11,5 kW aan continue capaciteit.
Op dit moment betaal je voor de Tesla Powerwall 2 7.500 euro, exclusief btw. Daarnaast heb je ondersteunende hardware nodig om de thuisbatterij te laten werken. Reken op ongeveer 740 euro. In totaal mag je dus rekenen op een prijskaartje van 8.440 euro voor de Tesla Powerwall 2, plaatsing niet inbegrepen.