Een werkmap maken
Selecteer Lege werkmap of druk op Ctrl+N. Begin met typen.
Om een nieuw werkblad te maken, opent u Microsoft Excel en klikt u op het tabblad Bestand.Klik op Nieuw en klik vervolgens op de optie Lege werkmap.Klik op het pictogram Zoeken.Selecteer een van de beschikbare sjablonen en klik op Maken .
Ga naar de plaats waar u de nieuwe map wilt maken en klik op Nieuwe map.Typ een naam voor de map en druk op Enter. Als u een document in de nieuwe map wilt opslaan, opent u het document en klikt u op Bestand > Opslaan als. Blader vervolgens naar de nieuwe map en klik op Opslaan.
Om een map te maken, klikt u met de rechtermuisknop en selecteert u Nieuw>Map . Klik met de rechtermuisknop in Verkenner en selecteer Nieuw>Map. In Windows 7 is er een knop Nieuwe map boven aan het venster. In Windows 10 kunt u ook op het tabblad Start klikken en vervolgens op de knop Nieuwe map.
In Excel is het groeperen van werkbladen in subwerkmappen of mappen een functie die normaal gesproken alleen beschikbaar is in de desktopversie van Excel . Hiermee kunt u een hiërarchie creëren voor een betere organisatie.
Ga naar het tabblad Gegevens op het lint en selecteer vervolgens Gegevensvalidatie. Selecteer op het tabblad Instellingen in het vak Toestaan de optie Lijst. Als het goed is dat personen de cel leeg laten, schakelt u het selectievakje Leeg negeren in. Schakel de vervolgkeuzelijst In cel in.
Studenten vinden het geweldig als je invulbare werkboeken maakt in Canva, vooral omdat ze de informatie erin kunnen toevoegen, de antwoorden kunnen opslaan en mogelijk zelfs kunnen bijwerken en later terugkomen om de antwoorden te wijzigen. Er is ook het voordeel van het niet verspillen van papier!
Als u Emoji wilt toevoegen aan uw document, gaat u naar het tabblad Invoegen en selecteert u Emoji. Word voor het web toont sommige smileys en personen. Als u uit de hele set emojis wilt kiezen, selecteert u meer emojis. Voor enkele Emoji- Word voor het web worden tekens automatisch geconverteerd terwijl u typt.
Om een nieuw werkblad in te voegen, kunt u met de rechtermuisknop op de naam van het werkblad klikken in de onderste bladvolglade , zoals hieronder weergegeven. Door de optie nieuw werkblad te selecteren uit de beschikbare opties, kunt u een nieuw werkblad maken zoals hieronder weergegeven.
Hoe maak ik een map? Om een map te maken, klikt u met de rechtermuisknop of houdt u een lege ruimte in uw Verkenner-venster ingedrukt en selecteert u 'Nieuw' en vervolgens 'Map'. U kunt de map vervolgens een naam geven die u wilt en op Enter drukken of op 'Maken' klikken om het proces te voltooien.
Selecteer de vervolgkeuzepijl Eigenschappen en kies Geavanceerde eigenschappen. Ga in het dialoogvenster Eigenschappen naar het tabblad Samenvatting. Voer opmerkingen, trefwoorden, categorieën, een titel en onderwerpinformatie in om u te helpen uw bestanden te onderscheiden. Selecteer OK om de wijzigingen toe te passen en het dialoogvenster te sluiten.
Een map maken met behulp van het lint in Verkenner
Typ "Documenten" en druk op de pijl-OMLAAG om naar de map Documenten te navigeren. Druk op ENTER om Documenten te openen. Druk op ALT+H om naar het tabblad Start van het lint te gaan en druk vervolgens op N om de knop Nieuwe map te activeren. Druk op ENTER om de map te maken.
Om een map in een Excel-sheet in te sluiten, voegt u de map in als een object. Ga naar het tabblad 'Invoegen', selecteer 'Object' en kies 'Maken van bestand' om de map rechtstreeks in uw Excel-document in te sluiten .
Map openen met opdrachtprompt: Mappen worden meestal gemaakt in Windows Verkenner door met de rechtermuisknop te klikken en ''nieuwe map maken'' te selecteren. De opdracht - "? Nieuwe map," bereikt echter ook hetzelfde resultaat. Het maken van meerdere mappen kan echter worden verkort door de opdrachtprompt te gebruiken .
Mappen helpen u uw bestanden georganiseerd en gescheiden te houden . Als u geen mappen op uw computer had, zouden uw documenten, programma's en besturingssysteembestanden allemaal op dezelfde plaats staan. Met mappen kunt u ook meer dan één bestand met dezelfde bestandsnaam hebben.