Na die 30 dagen ontvang jij een bericht van Instagram met de uitslag of je wel of niet geverifieerd bent. Ben je afgewezen? Dan kan je het na 30 dagen nog een keer proberen en een nieuw verzoek indienen. Kortom; een verificatie is dus niet voor iedereen weggelegd.
Aangezien de advertentiemarkt voor influencers enorm is op Instagram is zo'n blauw vinkje een makkelijke manier om geld te verdienen. Instagrammers zijn daarom bereid om er gemiddeld €1500(!) voor neer te leggen.
De geverifieerde badge of ook wel het blauwe vinkje wordt weergegeven naast je naam op je Facebook, Instagram of Twitter pagina. Deze badge duidt aan dat een profiel of pagina is geverifieerd, en dat de persoon of het bedrijf erachter ook daadwerkelijk degene is waarom het gaat.
Als je geen beveiligingscode ontvangt, tik dan op Ik heb geen toegang tot dit e-mailadres of telefoonnummer onder Beveiligingscode sturen en volg de instructies op het scherm. Zorg dat je een veilig e-mailadres invoert waar alleen jij toegang toe hebt.
Met verificatie in 2 stappen (soms authenticatie in 2 stappen genoemd) kun je een extra beveiligingslaag aan je account toevoegen voor het geval je wachtwoord wordt gestolen. Nadat je verificatie in 2 stappen hebt ingesteld, kun je inloggen op je account met: Je wachtwoord.
Tweestapsverificatie inschakelen voor Instagram
Dit kan via sms of een verificatieapp zoals Google Authenticator. Volg de stappen op het scherm om de verificatie in te schakelen. Tijdens het proces krijg je een aantal back-up codes, deze moet je goed bewaren door een schermafbeelding te maken of deze te kopieëren.
Om het blauwe vinkje te krijgen, moet je profiel al relevant genoeg zijn. Dan kan je het vinkje aanvragen. Als je wordt afgewezen omdat je profiel volgens Instagram nog niet relevant genoeg is, moet je je eerst richten op meer groei. Er is geen manier om verificatie op Instagram te kopen.
Op de Nederlandse website followersnet.com kun je erg gemakkelijk meer Instagram-volgers vergaren en Facebook-likes kopen, maar ook Twitter-volgers en YouTube-likes. Voor maar één euro kun je hier al 100 Instagram-volgers kopen; betaal je vier euro, dan krijg je er 1.000.
Instagram-verified
Ook moet je account wel van een echt persoon of echt bedrijf zijn. Je mag je dus niet als iemand anders voordoen of voor de leuk allemaal memes plaatsen. Bovendien moet je naam in online publicaties te vinden zijn, en dan hebben we het niet over advertorials of andere betaalde vormen van promotie.
Kort gezegd: één grijs vinkje betekent dat een bericht is verzonden, twee grijze vinkjes betekent dat het bericht is aangekomen op de telefoon van de ontvanger en twee blauwe vinkjes betekent dat de ontvanger het bericht heeft gelezen. Dat laatste is nieuw.
Het is authentiek: je account moet een echte persoon, geregistreerd bedrijf of entiteit vertegenwoordigen. Het is uniek: je account moet de enige aanwezigheid van deze persoon of dit bedrijf zijn.
De Autoriteit Consument en Markt legde fitnessvlogger Mo Bicep een boete op voor het kopen van nepvolgers en -likes op sociale media. Redacteur Wessel Wierda onderzoekt of dat fenomeen verleden tijd wordt. Eén klik op de knop en hup… 98.000 volgers en 27.000 likes erbij.
Micro-influencer: 10.000 tot 50.000 volgers (100 tot 500 euro per post) Mid-influencer: 50.000 tot 500.000 volgers (500 tot 5.000 euro per post) Macro-influencer: 500.000 tot 1 miloen volgers (5.000 tot 10.000 euro per post) Mega-influencer: 1 miljoen + volgers (10.000 tot 1 miljoen + euro per post)
Nano: 1.000 – 10.000 volgers: 50 tot 150 euro per post. Micro: 10.000 – 100.000 volgers: 75 tot 250 euro per post. Meso: 100.000 – 500.000 volgers: 250 tot 1.000 euro per post.
Tweestapsverificatie via een verificatieapp kan alleen worden ingeschakeld via de Instagram-app voor Android en iPhone. Wanneer je tweestapsverificatie inschakelt, word je gevraagd te kiezen voor codes per sms-bericht of voor een verificatieapp van een derde als je primaire beveiligingsmethode.
Instagram is een gratis platform voor het delen van foto's. Instagram heeft niet meer Instagram Bellen waarop u kunt bellen. Ze hebben zelfs geen e-mailadres. U kunt alleen via Twitter en Facebook contact opnemen met de klantenservice van Instagram.
Google Authenticator-app
Google Authenticator is de populairste Android authenticator-app en dat is niet onterecht. Dit programma heeft namelijk alles in huis om op een toegankelijke manier met tweestapsverificatie aan de slag te gaan.
Tweestapsverificatie (2FA) lost dat probleem op. Volgens Microsoft zelf zorgt de implementatie ervan op bedrijfsniveau ervoor dat 99,99 procent van de aanvallen via wachtwoorddiefstal geblokkeerd wordt . 2FA combineert iets dat je weet (het wachtwoord) met iets dat je hebt (doorgaans je telefoon).
Het antwoord is ja, maar alleen als jij (of iemand anders) daar toestemming voor geeft. Zo zit het. Standaard zijn WhatsApp-berichten beveiligd met end-to-end-encryptie. Deze versleuteltechniek zorgt ervoor dat niemand de inhoud van berichten kan lezen, behalve de verzender en ontvanger.