Een medewerker van de klantendienst zal uw klacht registreren en een onderzoek opstarten. Vervolgens zal deze medewerker u op de hoogte brengen van het resultaat van het onderzoek. In het geval het onderzoek meer dan 48 uur duurt, wordt u automatisch op de hoogte gehouden over de voortgang van het onderzoek.
Wij betalen DPD om onze producten snel en veilig bij u af te leveren. Iedere fout is er 1 teveel. Als er iets misgaat dan nemen wij dit zeer serieus en vragen u dus melding te doen waarna wij een onderzoek opstarten. Deze onderzoeken kunnen soms een dag duren en soms ook 2 weken.
De shop bewaart je pakket 7 kalenderdagen.
De meeste pakketten binnen Nederland en vanuit Belgie, Duitsland en Luxemburg bezorgen we binnen 2 werkdagen, maar vertraging kan soms voorkomen. Zie je in de Track en Trace dat je pakket een fysieke scan heeft gekregen in een van onze Nederlandse depots? Dan komt je pakket jouw kant op.
Weigert de ontvanger het pakket? Of kan het pakket om een andere reden niet afgeleverd worden? Dan sturen we het pakket terug naar jou. Hiervoor worden geen extra kosten in rekening gebracht, maar de verzendkosten kun je niet terugkrijgen.
U kunt de levering weigeren via de link in de meldingen die worden verzonden wanneer het pakket wordt opgehaald en op de dag van levering. Als u de levering weigert, kunt u vervolgens geen instructies meer geven over de zending en sturen wij deze terug naar de afzender . De klantenservice kan een weigering van levering niet ongedaan maken.
Als er bij het post- of koeriersbedrijf iets misgaat, is de verkoper hiervoor verantwoordelijk. De verkoper kan zich op zijn of haar beurt wenden tot het postbedrijf. De verkoper is ook de afzender en heeft een (vervoers)overeenkomst met het postbedrijf. Jij als koper en ontvanger niet.
Vertragingen kunnen soms optreden door onvoorziene omstandigheden . Met onze pakketvolgfunctie kunt u de voortgang van uw pakket op elk gewenst moment online volgen. Als de status van uw pakket gedurende een lange periode ongewijzigd blijft of als het niet op het aangegeven tijdstip wordt afgeleverd, kunt u contact met ons opnemen.
DPD staat bekend om zijn betrouwbaarheid en snelle levertijden. Ze bieden verschillende bezorgopties, waaronder DPD Classic, DPD Express en DPD Predict, waarbij klanten een indicatie krijgen van de bezorgtijd en ook de mogelijkheid hebben om het bezorgmoment aan te passen.
p> Als de chauffeur de goederen afhaalt en het verschil wordt vastgesteld tijdens het transport, dan wordt uw zending vastgehouden bij de vervoerder totdat de situatie is verholpen (bijbetaling, retour afzender, intrekking in de magazijnen van het vervoersbedrijf).
Dit betekend dat het pakket is aangekomen in het sorteercentrum van Post.NL. Post.NL voert vervolgens nog een scan uit zodat je een bezorgtijd ontvangt op de Track & Trace link. Indien de status na twee dagen nog niet is veranderd mag je contact met ons opnemen. Wij helpen je graag verder en zoeken het uit.
Hoe lang heb ik om mijn pakket op te halen bij een extern afhaalpunt van DPD? U hebt tot 7 dagen om uw pakket op te halen bij een extern afhaalpunt van DPD. Als uw bestelling niet binnen 7 dagen wordt opgehaald, wordt uw bestelling geannuleerd en wordt er binnen 14 dagen een terugbetaling verwerkt naar uw oorspronkelijke betaalmethode.
Dan kun je via Track & Trace zien op welke dag je pakket bezorgd wordt. Op de dag van bezorging ontvang je van DPD een tijdvak van 1 uur waarbinnen je pakket bezorgd wordt. Na 10.00 uur 's ochtend vind je dit 1-uur tijdvak ook op myDPD. Maak een account aan op myDPD zodat je altijd de status van je pakketten kan zien.
Claims worden binnen 30 dagen afgehandeld, maar in uitzonderlijke gevallen kan dit langer duren.
Iedere werkdag bezorgen de chauffeurs in Nederland pakketten van ongeveer 8.00 uur tot 18.00 uur. In het weekend is zaterdag bezorging mogelijk als de afzender daarvoor kiest. Op zondag leveren we niet.
Wanneer je verzendt met DPD zijn jouw pakketten (brievenbuspakjes uitgesloten) standaard verzekerd tot € 520,-, mits deze van DPD verzonden mogen worden. Sommige goederen worden door DPD gekenmerkt als 'Uitgezonderd van dienstverlening' en zijn dan ook uitgesloten van de verzekering.
Bij een bezorging bij beide partijen van het DPD vs PostNL debat, is het natuurlijk ook belangrijk dat je pakket snel bezorgd wordt. Bij PostNL denk je misschien gelijk aan “vandaag besteld, morgen in huis”. Bij DPD is dit in principe ook het geval, aangezien zij zich richten op de snelst mogelijke levering.
Vaak aangeduid als versnelde levering, onze next day pakketdiensten stellen u in staat om pakketten snel en veilig te versturen. Boek next day levering via DPD Online voor extra voordelen zoals nauwkeurige tracking en inclusieve pakketbescherming om uw pakketbezorging zo eenvoudig en veilig als altijd te maken.
DPD is een afkorting voor Dynamic Parcel Distribution en was oorspronkelijk Deutscher Paketdienst. Hoewel het zwaartepunt van DPD in Europa ligt, kunnen pakketten ook gemakkelijk naar andere werelddelen worden verstuurd.
De mogelijke redenen hiervoor zijn: Er is een leveringsprobleem (bijv. adresverduidelijking of verkeerde routering van het pakket), en dit wordt momenteel opgelost . Het pakket kan niet direct worden doorgestuurd vanwege een groot volume aan zendingen.
Het pakket kan nog onderweg zijn van de ene faciliteit naar de andere . Dit kan gebeuren tijdens periodes waarin er veel verkeer is (zoals feestdagen) wanneer er extreme weersomstandigheden zijn of wanneer een deel van de leveringsketen een staking houdt.
Is DPD vandaag down? Volgens de officiële DPD-statuspagina is de service momenteel up .
Raakt het pakket zoek, dan hangen je rechten af van wat er staat in de advertentietekst. Staat daarin dat de verkoper het product verzendt of bezorgt, dan draagt die het risico. Als het pakket zoekraakt, moet de verkoper het koopbedrag teruggeven of het product opnieuw verzenden.
Aansprakelijkheid voor verloren of vermiste pakketten
Als het pakket kwijtraakt of beschadigd raakt tijdens het transport met een externe verzender of bezorgservice, zoals de United States Postal Service (USPS) of FedEx, is de verkoper verantwoordelijk en moet deze het artikel doorgaans vervangen of u een vergoeding geven.
Als je in Track and Trace al een paar dagen geen nieuwe scans meer ziet, willen dit graag onderzoeken. Informeer de verzender van je pakket dat je pakket vermist is zodat deze een onderzoek bij ons kan laten opstarten. Een formulier voor verzenders staat op de contactpagina van DPD.