Als u een Microsoft-verificatiecode hebt ontvangen die u niet hebt aangevraagd, kan dit zijn omdat: Iemand probeert toegang te krijgen tot uw account. Iemand heeft per ongeluk de verkeerde telefoon/e-mail ingevoerd bij het aanmelden. De levering van de code die u enige tijd geleden hebt aangevraagd, is vertraagd.
Wat is Card Verification Code (CVC)?
Bij de meeste kaarten (Visa, MasterCard, bankkaarten, enz.) zijn het de laatste drie cijfers van het nummer dat op de handtekeningstrook op de achterkant van uw kaart wordt afgedrukt. Op AMEX-kaarten (American Express) is dit meestal een viercijferige code aan de voorzijde.
Een sms-bericht ontvangen of gebeld worden
Als je geen vertrouwd apparaat bij de hand hebt, kun je een verificatiecode ontvangen via een sms-bericht of oproep naar je vertrouwde telefoonnummer.
Je kunt ook op elk gewenst moment je e-mailadres toevoegen door naar je WhatsApp-instellingen > Account > E-mailadres te gaan . Je ontvangt een verificatiecode in je e-mail, zodat we kunnen verifiëren dat jij het bent.
Google biedt geen andere manier om het wachtwoord opnieuw in te stellen. Let op: Helaas is er geen manier om het account te herstellen als u de beveiligingsvragen niet correct kunt beantwoorden of als u uw telefoonnummer of herstel-e-mailadres niet aan uw account hebt gekoppeld. U moet een nieuw account aanmaken .
Je logt in en we willen zeker weten dat jij het bent
We vragen je wanneer je inlogt soms een extra handeling uit te voeren, bijvoorbeeld in de volgende gevallen: Je logt in op een locatie waar je normaal gesproken niet inlogt. Je gebruikt een apparaat dat je nog niet eerder hebt gebruikt.
Wanneer u inlogt op uw bank- of creditcardrekening, ontvangt u mogelijk een sms of e-mail met een verificatiecode. U voert deze vervolgens in op het inlogscherm om te bevestigen dat u het echt bent. Dat is een vorm van tweefactorauthenticatie die een beveiligingslaag toevoegt aan uw account — en potentiële oplichters en hackers buiten de deur houdt.
Er zijn een paar dingen die u kunt doen als u uw verificatiecode niet via sms hebt ontvangen: Controleer uw spamfolder . Soms kunnen verificatiecodes in uw spamfolder terechtkomen. Als u ze daar niet ziet, probeer dan te zoeken naar "Google" of "verificatiecode" in uw spamfolder.
Code via telefoon
Open een Google-dienst, bijvoorbeeld Gmail.com. Log in met gebruikersnaam en wachtwoord en klik op Volgende. Klik op Probeer het op een andere manier als er van een prompt wordt uitgegaan. Klik op Ontvang een verificatiecode op ****.
Text Us biedt u een tweede nummer waarmee u wereldwijd tekstberichten kunt versturen. Uw nummer kan worden gebruikt om verificatiecodes voor accountregistraties te ontvangen*.
Met een 2e stap verifiëren dat jij het bent
Als je inlogt met een toegangssleutel, wordt de 2e verificatiestap overgeslagen. Met een toegangssleutel wordt namelijk geverifieerd dat je je apparaat bij je hebt. In tegenstelling tot wachtwoorden bestaan toegangssleutels alleen op je apparaten.
Als u zich eerder hebt aangemeld vanaf een apparaat en het vakje naast 'Niet opnieuw vragen op deze computer' hebt aangevinkt, kunt u zich mogelijk aanmelden vanaf dat apparaat zonder een tweede verificatiestap . Nadat u zich hebt aangemeld bij uw Google-account, kunt u uw verificatiemethoden beheren.
Je hebt geen verificatiecode gekregen
Als er een sms met een verificatiecode naar je telefoon is gestuurd, ga je na of je abonnement en mobiele apparaat ondersteuning bieden voor de levering van sms'jes. De leversnelheid en beschikbaarheid kunnen verschillen per locatie en serviceprovider.
U kunt end-to-end versleutelde back-ups inschakelen in Google Drive . Als dit is ingeschakeld, slaat WhatsApp een unieke back-upcode op in Google Cloud. Dit betekent dat wanneer u WhatsApp verwijdert en opnieuw installeert, u de sms-verificatie kunt overslaan en wij u automatisch kunnen verifiëren.
Ga naar Instellingen op WhatsApp.Klik op Account > Verificatie in 2 stappen > Inschakelen.Bedenk een 6-cijferige code die niet makkelijk te raden is voor anderen en voer deze in. Vul uw e-mailadres in om uw account beter te beveiligen.
SMS-verificatie is vrij eenvoudig. Dit zijn de stappen: Geef uw telefoonnummer aan een bedrijf tijdens het accountregistratieproces (naast het instellen van een gebruikersnaam en wachtwoord). Voer uw gebruikersnaam en wachtwoord in op de website of app van het bedrijf om eenmalig een sms-verificatienummer te ontvangen .
Heeft u uw DigiD aangevraagd, of heeft u sms-controle aangevraagd? Dan ontvangt u binnen 3 werkdagen een brief met activeringscode. Neem deze code letterlijk over uit de brief. De activeringscode begint altijd met een A.
Je hebt geen 6-cijferige code via sms ontvangen:
Probeer de code niet te raden want dan wordt je toegang mogelijk voor een bepaalde tijd geblokkeerd. Als de timer is verstreken voordat je de code hebt ontvangen, verschijnt er een optie om een oproep te ontvangen.