Zet bluetooth aan. Tik op Nieuw apparaat koppelen. Open het deksel van je AirPods-case. Houd de knop op je achterkant van de AirPods-case ingedrukt totdat een wit lampje op de voorkant of binnenin je apparaat knippert en je AirPods worden weergegeven onder Beschikbare apparaten.
Controleer de kabel, connector, afstandsbediening en oortjes van de koptelefoon op schade, zoals slijtage of breuken. Controleer op vuil in de rasters van de oortjes. Verwijder vuil door alle openingen af te vegen met een kleine, schone en droge borstel met zachte borstelharen. Sluit je koptelefoon weer stevig aan.
Controleer de batterijstatus op je iPhone of iPad om te controleren of elke AirPod wordt opgeladen . Plaats de AirPod die niet werkt in het juiste oor. Sluit het klepje van de oplaadcase, terwijl de andere AirPod nog in de oplaadcase zit. Speel audio af om de defecte AirPod te testen.
Controleer of er vuil in de hoofdtelefoonaansluiting van uw iPhone of iPad zit . Controleer uw hoofdtelefoonkabel, connector, afstandsbediening en oordopjes op schade, zoals slijtage of breuk. Kijk of er vuil op de mazen in elk oordopje zit. Om vuil te verwijderen, borstelt u alle openingen voorzichtig met een kleine, zachte borstel die schoon en droog is.
Zorg dat beide AirPods in de oplaadcase zitten en open het klepje. Het configuratie knopje achterop de case houd je minstens 15 seconden ingedrukt.Wacht tot het lampje in de case een paar keer oranje knippert. Nu zijn jouw AirPods gereset.
Dit kan verschillende oorzaken hebben. Bluetooth is misschien uitgeschakeld, je AirPods zijn niet opgeladen of de verbinding is verbroken.Ook een softwareprobleem kan de oorzaak zijn.
EarPods zijn voorzien van een microfoon, volumeknoppen en een selectieknop. Met de selectieknop kun je gesprekken beantwoorden en beëindigen, het afspelen van audio en video regelen en Siri gebruiken, ook als je iPhone vergrendeld is.
Knipperend Oranje Licht
Dit duidt op een koppelings- of verbindingsfout met je apparaat. Mogelijk moet je de AirPods hiervoor resetten. Een snelle fabrieksreset lost veel voorkomende AirPod problemen op.
Koppel uw iPhone met een Bluetooth-accessoire
Ga op je iPhone naar Instellingen > Bluetooth en zorg ervoor dat Bluetooth is ingeschakeld . Tik op de naam van het accessoire wanneer deze op het scherm verschijnt, onder de apparatenlijst. Mogelijk moet je de pincode of toegangscode van het accessoire invoeren. Controleer de instructies die bij je accessoire zijn geleverd.
Kan het Bluetooth-apparaat niet koppelen
Zorg ervoor dat uw apparaat zich in de koppelingsmodus bevindt en controleer of het zich binnen het bereik bevindt. Ga naar Instellingen > Apparaten > Bluetooth & andere apparaten en controleer of Bluetooth is ingeschakeld. Schakel Bluetooth in Instellingen in.
Zorg ervoor dat het Bluetooth-accessoire en het iOS- of iPadOS-apparaat zich dicht bij elkaar bevinden. Schakel je Bluetooth-accessoire uit en weer in. Zorg ervoor dat het Bluetooth-accessoire is ingeschakeld en volledig is opgeladen of aangesloten op stroom.
AirPods opnieuw instellen
Wellicht dat er iets is misgegaan in de installatie waardoor één van de AirPods niet meer werkt. Ga op het iOS-apparaat naar 'Instellingen' > 'Bluetooth'. Tik op het 'i'-symbool naast de AirPods. Tik op 'Vergeet dit apparaat' en tik vervolgens om dit te bevestigen.
Er bestaat nog geen iCloud lock voor Airpods, dus de dief kan ze gewoon resetten en zelf gebruiken. Na het resetten zijn ze niet meer gekoppeld aan jouw toestel of account, dus kun je ze ook niet meer vinden.
Oplossing: Plaats de oordopjes terug in de oplaadcase (klepje dicht), schakel de bluetooth van het device waarmee de oordopjes niet mogen verbinden even uit, schakel de bluetooth van het device waarmee je wilt verbinden in, open het klepje en probeer opnieuw. Dan werkt het!
Zodra ze uit zijn, houdt u de aan/uit-knop ongeveer 10 seconden ingedrukt . Hierdoor worden uw oordopjes in de "pairing mode" gezet. Open vervolgens het instellingenmenu op uw telefoon of ander apparaat en zoek naar de optie "Bluetooth". Selecteer deze en selecteer vervolgens uw oordopjes uit de lijst met beschikbare apparaten.
Zorg ervoor dat uw Bluetooth-accessoire en iOS- of iPadOS-apparaat zich dicht bij elkaar bevinden . Schakel uw Bluetooth-accessoire uit en weer in. Zorg ervoor dat uw Bluetooth-accessoire is ingeschakeld en volledig is opgeladen of is aangesloten op het lichtnet. Als uw accessoire batterijen gebruikt, kijk dan of deze moeten worden vervangen.
Controleer de compatibiliteit en reset zowel de oordopjes als de Bluetooth-instellingen van het apparaat voor problemen met koppelen en synchroniseren. Koppel andere Bluetooth-apparaten in de buurt los om interferentie te voorkomen. Comfort en pasvorm kunnen ook problematisch zijn, dus probeer verschillende oordopjes en zorg ervoor dat de oordopjes correct zijn geplaatst.
Als uw bekabelde hoofdtelefoon geen verbinding kan maken met uw telefoon, controleer dan of de hoofdtelefoonaansluiting schoon is en vrij van vuil . Zorg ervoor dat de hoofdtelefoonstekker volledig is ingestoken. Controleer ook of de audio-instellingen van uw telefoon correct zijn geconfigureerd. Als u een adapter gebruikt, controleer dan of deze compatibel is met zowel uw hoofdtelefoon als uw telefoon.